Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2497930
202Spots schreef: Google op "lamsvlees op de grill" voor meer recepten  :P
http://www.kookse.tv/recept/gegrild-lamsvlees
:D :D wat grappig, we beginnen met vlees voor de hond en we eindigen met afsnijsels voor de mens!!
Dank je 202Spots, lekker recept en goh, doodsimpel. Ik weet niet uit welk gedeelte de filet wordt gehaald (heb gekeken op jouw tekening) maar dat vraag ik de slager wel. Ik denk dat mijn zonen het zekerrrrr zullen waarderen.
#2497965
Afbeelding
De "tenderloin" (in 't midden aan de rechterkant op de eerste foto)is het mooiste en lekkerste vlees,(zonder vet,net als biefstuk van de haas zeg maar)
de "backstrap" is ook mals maar heeft iets meer vet, en van de "rack" aan de linkerkant op de eerste foto, kan ook aparte karbonaadjes/koteletten worden gemaakt inplaats van de hele rack in de oven, en die kan je dan ook op de grill doen.
#2500782
Ik ging op pad voor hert (gewei e.d.) en kwam terug met een heel lam!
Dank je 202Spots, dankzij jouw tekening herkende ik bij de slager wat er aan de haak hing achter de toonbank. Gevraagd hoe oud dat beesie was, bleek 2 maandjes jong te zijn, dus direct aan hapklare stukken laten hakken en meegenomen.
Slager vertelde mij dat er nu in deze periode juist lammetjes zijn (in de bergen), en dat met Pasen het vooral geitjes zijn.
Ik weet niet of dit alleen voor berggebieden in Italie geldt, of dat dat overal zo is.

In ieder geval, ikkie is heel erg blij, en voorlopig kan ik er mee vooruit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door