Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2493103
BernerBeren schreef: Ow sorry keek verkeerd, heb runderpens gevonden. Maar moet ik dit in hele lappen kopen of gemalen? wat is het beste?
Het moet niets uitmaken eigenlijk. Sommige gebruiken pens als soort tandenborstel maar veel honden slurpen een
grote lap zo naar binnen zonder te kauwen  ::) dus te grote stukken zou ik ook niet geven. Kijk wat je zelf het handigste vindt.
#2493104
Oke niet te veel orgaan of groente.. dat wist ik niet..
heb het idee dat ik te weinig vlees heb... is rundvlees dan genoeg? naast het paardenvlees om dat erbij te geven?

sorry dat ik zoveel vragen stel hoor!! maar vind het erg fijn om geholpen te worden..ben nu dus ondertussen ook bezig met bestellen..
#2493111
BernerBeren schreef: Oke niet te veel orgaan of groente.. dat wist ik niet..
heb het idee dat ik te weinig vlees heb... is rundvlees dan genoeg? naast het paardenvlees om dat erbij te geven?

sorry dat ik zoveel vragen stel hoor!! maar vind het erg fijn om geholpen te worden..ben nu dus ondertussen ook bezig met bestellen..
Niet teveel orgaan of groente als je hond al behoorlijk aan de diaree is, maar je kunt het natuurlijk ook zoveel mogelijk verdelen over alle dagen in de week zodat hij niet ineens 1 of 2 dagen veel orgaan of groente krijgt  ;) Dan zou je wellicht wel je percentages kunnen aanhouden. Kijk het even van dag tot dag aan hoe je hond het erop doet.

Rund kan, maar je pens is waarschijnlijk ook van rund dus je zou ook een andere diersoort kunnen geven zoals bijvoorbeeld hertenvlees. Dan kom je aan je 5 diersoorten (kip, rund, hert, konijn, zalm/sardien) Iets anders kan natuurlijk ook  ;)
#2493115
Paardenlever, 1000 gram 
Paardenvlees zonder bot, 1000 gram 
Konijnorgaan (per kg) 
Zalmkarkas met vlees per 1000 gram 
Kippennekken A-kwaliteit 1000 gram
Biologische kippenrugstukken 10 x 1000 gram
Runderpens, gemalen 1000 gram
Rundvlees, per 1000 gram

Heb nu dit besteld..
Voor Macho als voor Hugo de pup, gewoon om eens te kijken hoe ze reageren, gaat dit helemaal op? zonder problemen, dan kan ik wat meer bestellen.
Ga het wel proberen in menuutjes te geven kijken hoe dat gaat(ik vermoed dat de pup alles op eet) en als Macho het niet op die manier doet weet ik nu genoeg trucjes van jullie om het alsnog te geven. Ik ga dit zo proberen, als ik nog vragen heb kom ik uiteraard weer terug en ik hou jullie op de hoogte hoe het nu gaat..
Ben al zo lang aan het sukkelen met hem, dat dit mijn laatste optie is.

Dank jullie wel voor alle hulp!! echt! bedankt
#2493145
Mijn zoon heeft veel last gehad van een lekkende darm en heeft van de arts Darm kuur van orthica gehad. Na deze kuur probiotica  en sindsdien gaat het een stuk beter.

Weet niet of dit ook voor een hond kan, maar het hersteld wel de darmwand. Coeliakie of ziekte van Crohn bij beide is de darmwand beschadigd. Misschien dat andere weten of je dit aan de hond kan geven. Als de darmwand weer wat hersteld is, dan heb je al weer heel wat gewonnen.

Gr. Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door