Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chess
#2527512
Ik heb deze week voor de eerste keer wilde eend gekocht ttz wilde eendenbouten.  Ik heb ze nog niet durven geven  :-\  Aanvankelijk leek het me een goed idee maar nu vind ik die bouten eigenlijk redelijk klein en ben ik bang dat hij erin zou stikken. 

Vorige week was Jools nl ook al aan het kokhalzen omdat hij veel te gulzig een parelhoenvleugel naar binnen had gewerkt.  Dus deze week heb ik wat op die vleugels gemept alvorens ze aan te bieden.

Zal ik hetzelfde doen met die eendenbouten of geef ik ze gewoon maar? Of eet ik ze zelf op omdat ze te risicovol zijn voor mijn hond?  ::)
Door Nugget
#2527520
chess schreef:
Zal ik hetzelfde doen met die eendenbouten of geef ik ze gewoon maar? Of eet ik ze zelf op omdat ze te risicovol zijn voor mijn hond?  ::)
Ik zou ze meppen.
Overigens heb ik van de week 5 kilo tamme konijnenachterbouten voor mezelf klaargemaakt, want mijn hond lustte ze niet. Die lust alleen wild koniijn..... :biggrin2:
Was erg lekker geworden. Zelfs mijn kinderen vonden het konijn lekker!
Door Anne in Zweden
#2527538
chess schreef: Ik heb deze week voor de eerste keer wilde eend gekocht ttz wilde eendenbouten.  Ik heb ze nog niet durven geven  :-\  Aanvankelijk leek het me een goed idee maar nu vind ik die bouten eigenlijk redelijk klein en ben ik bang dat hij erin zou stikken. 

Vorige week was Jools nl ook al aan het kokhalzen omdat hij veel te gulzig een parelhoenvleugel naar binnen had gewerkt.  Dus deze week heb ik wat op die vleugels gemept alvorens ze aan te bieden.

Zal ik hetzelfde doen met die eendenbouten of geef ik ze gewoon maar? Of eet ik ze zelf op omdat ze te risicovol zijn voor mijn hond?  ::)
Gewoon meppen en dan aanbieden!

En als je een vleugel ongemept aanbiedt, dan wel even het vel in de bocht inknippen en de twee botdelen "tegen het gewricht in" ombuigen, zodat de V-vorm verdwijnt. Als je hond hem dan te gulzig naar binnen slurpt, heb je niet het risico dat hij door die V-vorm in zijn keel blijft hangen.

Onze Laika mag de dingen ook graag net iets te groot naar binnen sloeken, en kokt het dan ook weer omhoog en naar buiten, om er vervolgens toch nog maar een paar keer extra op te kauwen. Is op zich dus een normale reactie van een hond, even ophoesten en weer verder eten.
Door johanna25
#2527577
als je het over bouten hebt dan is dat waarschijnlijk tamme eend, wilde eend heeft kleine boutjes en die zou ik lekker zelf opeten ;D

groet Bob
Door chess
#2527702
Ok, dank jullie wel!  Gemepte eendenbout zal het worden!
johanna25 schreef: als je het over bouten hebt dan is dat waarschijnlijk tamme eend, wilde eend heeft kleine boutjes en die zou ik lekker zelf opeten ;D

groet Bob
Het is werkelijk wilde eend want het zijn kleine bouten en hij heeft nogal een grote mond...
Anne in Duitsland schreef:
En als je een vleugel ongemept aanbiedt, dan wel even het vel in de bocht inknippen en de twee botdelen "tegen het gewricht in" ombuigen, zodat de V-vorm verdwijnt. Als je hond hem dan te gulzig naar binnen slurpt, heb je niet het risico dat hij door die V-vorm in zijn keel blijft hangen.
Oh God, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht, dat het in V-vorm kan blijven vastzitten.  Dank je voor de tip!
Door chess
#2527719
Ja, toch al gelezen maar blijkbaar niet goed genoeg want nu lees ik het van het inknippen van vleugels.  Ik concentreerde me vooral op die Heimlich procedure.  :biggrin2:
Door johanna25
#2528118
[quote="Anne in Duitsland"]
Gewoon meppen en dan aanbieden!

En als je een vleugel ongemept aanbiedt, dan wel even het vel in de bocht inknippen en de twee botdelen "tegen het gewricht in" ombuigen, zodat de V-vorm verdwijnt. Als je hond hem dan te gulzig naar binnen slurpt, heb je niet het risico dat hij door die V-vorm in zijn keel blijft hangen.

Onze Laika mag de dingen ook graag net iets te groot naar binnen sloeken, en kokt het dan ook weer omhoog en naar buiten, om er vervolgens toch nog maar een paar keer extra op te kauwen. Is op zich dus een normale reactie van een hond, even ophoesten en weer verder eten.
[/quote]
voor mij ook leermoment van de dag, waarvoor dank...
Door smulpaap
#2677066
Het vervolg ..... na maanden  ::) Smurf is een Terrier , maar dat kan ik ook zijn
Van de dijtjes dunne reepjes gesneden , en steeds een beetje door bv ganzenfilet .... Vergeet het maar hoor butler , ik proef het wel , deugt niet , zit gif door . Ik kwat het uit
Daar trapte de dame dus ook niet in .En zo waren er meer culinaire ideen , maar zonder resultaat. Toen kwam ik opeens op een idee , was al heel vroeg aan de wandel en ik had een oude handschoen mee . Gelukkig verder nog niemand op mijn route  :biggrin2: De handschoen even ""gedoopt "" in ganzenshit . Handschoen in een zakje en naar huis . Dijtjes in een afsluitbare doos gedaan en daar bovenop de handschoen . Een nachtje trekken en de dijtjes aangeboden . En het smaakte . De ganzenshit was natuurlijk zalig in de handschoen getrokken , maar toch was het ""zalige luchtje "" blijkbaar genoeg om smurf van de wilde eend te laten eten . We lopen nog niet te hard van stapel . Maar er komt (denk ik ) wel weer een tijd dat madam ook wilde eendkarkas gaat eten
Door Mowgli
#2677477
;D  ;D  ;D
Waar haal jij toch je creatieve ideeën vandaan?

De foto uit je openingspost is trouwens niet meer te zien op mijnalbum
Door smulpaap
#2677512
Tja , gewoon goed naar je hond kijken  :biggrin2: Wat vinden ze nu echt lekker ? Nou daar is ganzenshit er dus eentje van .
De handschoen en smurf haar doos liggen gezellig in de schuur , soms huppelt ze even met me mee naar de schuur , en gelijk gaat het koppie omhoog
Daar ligt ie he butler , zit er wat in ?

Ik heb ook weer fazant in de planning ( niet verder vertellen hoor  :biggrin2: )
Door Nugget
#2677590
Hmmmmmm, mijn hond was, met grote letters WAS gek op wilde eend.
Nu laat hij ze liggen......en ik heb er nog een zooi liggen.
2 dagen zonder eten en zelfs dan verdomd hij het om ze op te eten.
Maar hij is gek op paardenpoep......ze een nachtje laten marineren in de paardenpoep???? :-\
Door Ambull
#2677610
[quote="smulpaap"]
De handschoen even ""gedoopt "" in ganzenshit . Handschoen in een zakje en naar huis . Dijtjes in een afsluitbare doos gedaan en daar bovenop de handschoen . Een nachtje trekken en de dijtjes aangeboden . En het smaakte . De ganzenshit was natuurlijk zalig in de handschoen getrokken , maar toch was het ""zalige luchtje "" blijkbaar genoeg om smurf van de wilde eend te laten eten .
[/quote]

;D ;D ;D Geweldig, hoe kom je erop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door