Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#300542
202spots schreef: Sorry...Geld WAT voor kluifjes en poten???
Alle kippenbotten zijn goed,de poten zijn iets harder dan de borst ribbekast,dat heeft net als de nekwervels ook 'n beetje kraakbeen eraan,maar de rest van de kip is gewoon bot.
Wanneer je hond nog niet helemaal gewend aan grotere botjes, is dan is het verstandig om de gewrichten ook even met X in te knippen.
Het probleem zit niet in het eten van botten op zich maar vixinn heeft een afwijking aan haar kaakgewricht waardoor ze geen harde dingen mag eten. De nekjes zijn niet te hard voor haar vandaar mijn vraag wat er verder even zacht of misschien ietsje harder is dan nekjes.
Door 202spots
#300627
Nathalie. schreef: Het probleem zit niet in het eten van botten op zich maar vixinn heeft een afwijking aan haar kaakgewricht waardoor ze geen harde dingen mag eten. De nekjes zijn niet te hard voor haar vandaar mijn vraag wat er verder even zacht of misschien ietsje harder is dan nekjes.
Oh ja...nou weet ik weer van d'r kaak..
wanneer ze met nekjes overweg kan,dan lukt 't ook wel met de ribbetjes en de uiteinde van de ribbenkast of karkas denk ik.
Die botjes zijn aardig klein,niet erg hard en plat,je kan er eventueel evengoed met de hamer op slaan om kijken hoe 't gaat?
De poot botjes zeker,en ook de onderste stuk van de vleugel zullen denk ik te hard voor haar zijn om echt klein te krijgen, misschien kan je die malen?
Door 202spots
#301372
Omdat er vandaag toch kip op 't menu stond,en ik helemaal niks beters te doen had.... ;) ;) 8)
dacht ik toch maar is kijken hoe die nek en vleugel nou in elkaar zit.
Ik had van de nek dus echt verwacht dat er MEER bot dan vlees zou wezen....niet dus.

Deze nek was toevallig aan de kleine kant en had ook geen vel erop,als er wel vel om de nek zit dan is 't dus nog MEER vlees als dat deze is.

Afbeelding

De vleugel heeft ook meer vlees dan bot.
Afbeelding

Wel leuk werk trouwens om de vlees van de botjes te schrapen met 202 kwijlende Spots onder je armen....
Door pippie
#301403
grappig hoor, heb ik ook een wat beter idee hoeveel kippenekjes ik bovenop hun groentemixje kan leggen, deed er nu drie of vier maar mag dus best wel wat meer als ik verder niet veel vlees er door heen doe :)
Door Erna
#301454
Deze foto's kunnen zo door naar barfclub.nl volgens mij.

Liz, kun jij op een regenachtige zondag ook niet eens lamsribben enzo uit gaan pluizen?
Door Lizzy
#301677
Erna schreef: Deze foto's kunnen zo door naar barfclub.nl volgens mij.

Liz, kun jij op een regenachtige zondag ook niet eens lamsribben enzo uit gaan pluizen?
Hahahaha, nou, ik had meer bot als vlees aangetroffen in de kippennekken die ik had. Dat is misschien wel een signaal dat ik niet zo goed ben in ontleden ;D (tenzij Nederlandse kippen meer bot als vlees aan de nek hebben zitten, maar dat lijkt me stug).

Dory, bedankt! Mogen we de foto's op BarfClub zetten?
Door 202spots
#302102
Lizzy schreef: Hahahaha, nou, ik had meer bot als vlees aangetroffen in de kippennekken die ik had. Dat is misschien wel een signaal dat ik niet zo goed ben in ontleden ;D (tenzij Nederlandse kippen meer bot als vlees aan de nek hebben zitten, maar dat lijkt me stug).
Ik koop nooit losse nekken,en heb alleen 1 nekje
wanneer ik 'n hele kip gebruik,maar wanneer ik weer 'n hele kip ga slachten,dan zal ik de nek nog wel 'n keer gaan ontleden zodat we zeker weten wat er in zit ;)
Dory, bedankt! Mogen we de foto's op BarfClub zetten?
Tuurlijk mag dat Lizzy!! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door