Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#2452546
ik lees hier dat sommige geen karkas willen drogen...
Dan hoop ik dat jullie ook nooit eendenpootjes geven,en en geen vers kipkarkas of konijnkarkas...
Ik heb laatst men hand ferm open gehaald aan verse kipkarkassen...
Dat vind ik dan op zijn minst een gevaarlijk...
Alleen... men hondne hebben der geen problemen mee dus waarom zou ik ze het afnemen
Door Marjoleine
#2453672
[quote="ien"]
misschien kun je proberen het heel kort te drogen dan is het wel niet langer houdbaar maar dan kun je wel testen of ie het zo wel lust. Misschien als je het een paar uurtjes droogt dat ie het wel eet en dan loop je ook minder risico dat de botjes te hard worden.. Tenminste dat denk ik zo.
en als ie het na een paar uurtjes drogen wel lust zou je misschien toch een grotere hoeveelheid kunnen drogen en dan de rest in de vriezer bewaren. Maar ik weet niet hoe het dan zit met de gedroogde smaak als je ze daarna weer in de vriezer doet  :-\ Als het echt goed gedroogd is maakt het niet uit maar hoe het zit als het maar korte tijd gedroogd is  :-\

Ik heb zo ook een bomann droger en die is dus niet instelbaar qua temperatuur en dan word het bot toch best hard.
[/quote]
Ja, je hebt wel een punt.
Ik zal de komende dagen eens wat dingen proberen qua tijd.
Het zou toch leuk zijn als ik op die manier bij een paar kieskauwen wat meer variatie in het menu kan brengen ;)

Barfplaats wordt gesponsord door