Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2425373
Ik voer geen dieren die speciaal als voer voor huisdieren gefokt worden. En geen exoten als struisvogel, kangoeroe, antiloop, krokodil. En geen varken.
Ik voer biologisch als ik het enigszins kan krijgen, en verder zoveel mogelijk 'afval', dwz onderdelen van voor menselijke consumptie geslachte dieren die om een of andere reden niet door die mensen opgegeten worden. Dat kan dus bv ook een partij zijn die officieel te lang in de vriezer heeft gezeten maar verder nog OK is.
Ik heb zelf paarden en ik voer paard. Als mijn paarden ooit aan het eind van hun leven zijn en netjes slachten is een optie dan zal ik dat doen. Ik vind het zonde om ze naar de destructie te laten afvoeren.
#2425380
Martine. schreef: Ik voer geen hele prooidieren omdat dit inhoud dat een dier gefokt en geslacht is voor mijn hond. Op jaarbasis zijn dit veel dierenlevens. Als het niet anders kon dan is dit zo, een hond is tenslotte een carnivoor maar ik vind dat zolang er voldoende "restproducten" zijn waarmee ik een prima dieet kan samenstellen dit volledig onnodig. Zo voer ik ook zo min mogelijk, zeg maar supermarkt vlees zoals bijv kipfilet of kippepoten, al is het afgeprijst.
Bij mijn weten worden deze dieren niet specifiek voor onze schatjes gefokt maar voor dierproeven.
Dieren die hier niet aan voldoen worden geslacht en belanden in de bak van onze honden/katten of dierentuin.

Plofkippen worden voor humane consumptie gefokt, ik eet ze zelf niet en mijn honden ook niet.

Buiten de meeste exoten eten mijn honden alles wat ze lusten,maar het liefst zoveel mogelijk biologisch of wild, maar dus niet altijd.
#2425468
Hier nog niets tegengekomen dat Tom niet lust, maar exoten als struisvogel, zebra, antilope etc voer ik uit principe niet.  En varken ook niet, da's rauw gevaarlijk ivm aujeszky, maar zelf eten we uit principe ook geen varkensvlees. Als varken niet gevaarlijk was, kreeg hij het dus ook niet brrrrrrrr.......
Afgezien van kuikens hier ook geen prooidier, dat is me gewoon te duur, zelfs voor 1 kat. Als ie een ander prooidier wil dan een kuiken, moet er zelf maar eentje vangen  :biggrin2:.

Tomcat
#2425470
Ik geef geen exotische dieren, echt uit principe
liefst ook geen plofkippen, en als het kan liever biologisch.
geen hele prooidieren, zoals al meermaals gezegd: simuleren gaat ook :biggrin2:
voor de rest alles eigenlijk
Door Martine-Tom
#2425472
Eigenlijk alleen varken niet, de rest vind ik allemaal prima, prooien eten ze niet (meestal te groot), exoten vind ik te duur, maar ik voer in principe alles wat ik betalen kan ;)
#2425608
Eigenlijk voer ik alles, maar als het nog op een dier lijkt, zoals een heel konijn of hele ratten-muizen eendagskuikentjes(ahhhhhhh)..dan draait m'n maag wel, maar als het er helemaal niet meer op lijkt dan gaat het goed :-X
Als de slangen een muis krijgen dan kijk ik ook niet hoe ze dat naar binnen werken..ieuwwww
#2426063
Ik voer alles zolang ze ( Rusty en 3 Poesjes) het eten en als ze het meer dan lekker vinden geef ik er ook een eurootje meer aan uit.
Rij er ook 20 km. voor naar de markt, konijnenbout en kalkoenfilet.
Het niet voeren omdat het speciaal gefokt en geslacht wordt voor onze hond vind ik een beetje overdreven.
Al het vee voor menselijke consumptie wordt gefokt en geslacht voor op ons  bord.
Komt het niet van de boer om de hoek, dan komt het van bijv. Argentinë,  toch niet zo'n diervriendelijk volk.
Ook dit vlees, afval of niet geven wij onze honden.
#2426070
Ik voer in principe elke diersoort, omdat ik elk dierenleven even veel waard acht. Wel probeer ik zoveel mogelijk aan vlees te komen van dieren die een zo goed mogelijk leven gehad hebben, maar ik vind het triets hoe moeilijk het nog is om daar aan te komen. Ook ik voer zoveel mogelijk afval onderdelen van dieren en zo min mogelijk delen die voor menselijke consumptie worden gebruikt of hele prooidieren.
Ik voer een vrij divers menu met 6 vleesbotsoorten, 4 spiervleessoorten en diverse soorten orgaan, maar daar komen geen exoten als lama ed in voor. Niet vanwege principes, maar het menu is divers genoeg zo.
Ik was van plan om nu met 1 vriezer te gaan werken, maar ik zou best een flinke voorraad wild konijn (heb nu tam konijn en dat is niet diervriendelijk) in willen slaan als het seizoen daar is en dan wil ik er wel een tweede vriezer voor laten draaien.
#2426099
Exoten voer ik uit principe niet, evenals kuikentjes, muisjes, en dergelijke.
Mijn katten als ze willen, kunnen die zo uit de tuin plukken.
Voor de rest voer ik wat ik kan vinden, onverschillig welk diersoort, belangrijk voor mij is dat het vlees betreft dat of biologisch is of uit de diervriendelijke industrie.
Paard, ezel en lam/geitje had ik in het begin heel veel moeite mee, maar alles went.
Zodra ik ben uitgedacht over varken, wil ik dat ook eens gaan uitproberen.
#2426337
Ik voer niet alles, maar het meeste is geen principekwestie. Ik geef bijna niks wat eruit ziet als een dier. Dit geldt voor de hond. Voor de fretten heb ik wel muizen en kuikens. Dit omdat dit een natuurlijk voer voor ze is. Er zit wel iets in om afval te geven omdat hier best een mooi dieet mee samen te stellen is. Ik heb daar nooit zo over nagedacht. Ik voer geen varkensvlees, want dit is niet goed. En Fazant en duif omdat mijn hond dit niet lust. Exoten geef ik ook niet.
#2427292
Ik heb heel lang geen paard gevoerd omdat ik zelf paarden heb, maar ik ben toch van gedachten veranderd. Het is mooi vlees en goed betaalbaar. Verder voer ik zo min mogelijk plofkip en tam konijn. Eigenlijk wil ik ook geen tamme eend meer voeren, maar dan blijft er zo weinig over. Hele prooidieren voer ik ook niet, behalve als ze wild zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door