Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#2401763
Als ik het goed begrepen heb geeft je naast het "echte" konijn ook kvv met konijn? Let er dan op dat daar geen granen inzitten, vaak zit er in kvv's een beetje graan verwerkt om het zogenaamd compleet te maken. 
Door Sieppus
#2402624
Hij is getest op schimmels en mijt, gisten weet ik niet. Daar heeft de DA het niet over gehad.
Zou de stank daar weg kunnen komen?
Ik zat juist t denken dat dat weg zou komen van zijn allergie.

Even een toevoeging, wie herkent het dat zijn/haar hond een soort van klamme buik krijgt?
Laatst gewijzigd door Sieppus op do 19 jul 2012, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lobbes2009
#2402915
Je zegt dat hij getest is op mijten. Hoe hebben ze dit gestest? Met een bloedtest?

Lobbes heeft namelijk ook een mijten allergie. Met de bloedtest werd ons pas duidelijk welke mijten hij precies last van heeft want er zijn er zoveel.

Als je elimineert moet je dit echt doen met een soort die je hond nog nooit gehad heeft. Voor Lobbes was dat toen geitenvlees. Lobbes heeft toen 12 weken alleen op geit gestaan. Voor dat ik ook maar een andere soort er bij gegeven heb. Dit is juist belangrijk om te kunnen zien of het wel echt een voedselallergie is. Als hij geen voedselallergie heeft zal de jeuk ook gewoon blijven. De eiwitten van die diersoort heeft hij nog nooit gehad dus daarop kan hij dan nog geen allergische reactie op hebben zeggen ze dan.

Maar als ik jou zo hoor heb ik het gevoel dat hij ook last heeft van een mijten allergie. Ik zou zeggen doe een bloedtest (dit kost iets meer dan 100,00 om te doen) dan weet je zeker waarin je het moet zoeken.
Door Sieppus
#2403077
Ze hebben een huidschraapsel gemaakt, en stukjes huid weggenomen en deze op de kweek gezet.
Ik dacht nl ook aan een mijt. Maar die heeft hij niet.

Ik heb hem nu op konijn staan en wacht dit af, hij is wel minder rood in de liezen. Er komt ontzettend veel troep uit zijn ogen. Lange gele slierten drek.
Hij heeft een heel vies stuk uit gepoept, leek wel op een condoom wat om zijn poep zat. :-\
Dus ik denk da ik nu redelijk goed op weg ben, en dit na 4 dagen.
Door nienk
#2403081
dat condoom om zijn poep (hihi) is meestal een goed teken, het is slijm van de darm wand wat het lichaam er uit werkt omdat het niet meer nodig is, onderdeel van ontgiften dus!

hij heeft dus geen actieve mijt bij zich. maar hij kan alsnog wel allergisch reageren op de mijten die iedere hond bij zich draagt omdat ze gewoon in een honden vacht horen. daarnaast kan hij bijvoorbeeld ook nog allergisch zijn voor huisstofmijt.

maar je bent inderdaad wel goed op weg!

heb je al besloten of je door gaat met konijn, of toch maar een andere diersoort pakt?
Door Sieppus
#2403213
Ik blijf nog even op konijn, ik vind dat hij erggoed reageerd. En elke dag dat hij vers krijgt gaan we de goede kant op.
Over 2 weken gaan we naar de DA voor bloedafname en kijken wat er mogelijk is met de allegietesten.
Ik weet u al dat ze beginnen over het vers voeren... :-X
Door Lobbes2009
#2403595
met dat schraapsel kijken ze alleen naar demodex volgens mij. Niet naar meelmijt, copramijt, huisstofmijt en ga zo nog maar even door. Misschien toch nog een bloedtest doen? Dan weet je zeker of hij een allergie heeft.

Het is zeker goed dat die viezigheid eruit komt. Ogen gewoon goed schoon blijven houden. Lobbes heeft dit ook regelmatig en traanogen heeft hij ook vaak. Vaak zijn dat van die periodes.
Door Sieppus
#2403608
Ogen maak ik schoon met gekookte spa blauw...
Op zijn lijf is hij rustiger qua korstjes, maar zijn buikje is nog wel rood.
Morgen krijgt hij een vasten dag. Ik heb gelezen dat da er goed is voor de hond, dan kan zijn lever ook eens een dagje ontgiften.
Door nienk
#2403630
ik zou niet zomaar gaan vasten met een hond die dat niet gewend is.

krijgt hij 1 of 2 keer per dag te eten?

denk dat het beter is om sowieso eerst naar 1 keer per dag te gaan, en dan langzaam 1 dag in de week een steeds kleinere maaltijd te geven.
Door Sieppus
#2403839
Hij krijgt nu 2 x per dag te eten.
Dus vasten is geen optie? Koel dan doe ik dat niet.
Goed dat ik jullie mijn plannen vertel...
Door nienk
#2403848
nou van 2 keer per dag eten naar een dag niks, dat is gewoon wel heftig.

ik zou eerst naar 1 keer per dag gaan. dat doe ik met Reus ook, en dat is niet alleen handig (want minder gedoe met porties) maar Reus vindt het ook veel prettiger. heeft ie wat groters te knagen, en daarna is ie ook echt voldaan. 's ochtends krijgt hij een hapje van het een of ander met zijn kruiden enzo, en dan 's avonds zijn barfhap.

je kan dus beginnen met een van de 2 maaltijden steeds wat kleiner maken, en de andere maaltijd groter, totdat je de dag portie in 1 keer voert.
Door Lobbes2009
#2404130
Ik geef ook 2x per dag, maar dan heeft ik in de ochtend alleen spiervlees en in de avond vleesbot met organen dat gaat hier heel erg goed.
Door Sieppus
#2406445
Hij gaat goed op konijn, hij heeft nog wel jeuk. Maar de chef is allang niet meer zo rood.
De medicatie heb ik van 2 tabletjes van 5 mg terug mogen brengen naar 1 tabletje om de dag.
Hij is nog goed aan het ontiften, gisteren kwam er zoveel slijmerige massa uit zijn darmen dat ik er heel erg geschokt naar heb staan kijken....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door