Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2323273
Ik wilde graag een stockli droger kopen maar wie heeft ervaring met zo'n droger ik zie alleen dat hij wel 600 watt is is dat niet erg veel.
Heb momenteel een Bomann en vind dat die erg heet word.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2323306
deja schreef: Ik wilde graag een stockli droger kopen maar wie heeft ervaring met zo'n droger ik zie alleen dat hij wel 600 watt is is dat niet erg veel.
Heb momenteel een Bomann en vind dat die erg heet word.
de bomann is 250 watt  :)
Door deja
#2323331
Zit de motor onderin bij een Stockli of boven, bij de bomann zit hij boven en dat gaf wel het voordeel dat het nat en de rommel niet op de motor terecht komt. En gebruikt hij niet veeeeeel meer stroom dan een Bomann. En is het aan te bevelen om er extra roosters bij te bestellen.
En Lizzy heb jij ook een timer erop dat hij vanzelf afslaat als je de tijd insteld dat lijkt me wel handig.
En duurt de droogtijd nou langer als het minder heet wordt, ik kan die Bomann niet instellen op temparatuur die wordt wel 80 a 90 graden als hij heel lang aanstaat maar als je de stockli nou op bv. 40 graden zet duurt het dan veel langer of is de droogtijd gelijk.
Wat een vragen allemaal.
Door **Jolanda**
#2323492
Ik heb de stockli overgenomen van Bowdi.

De motor zit onderin. Ja er vallen kruimeltjes en vocht naar beneden en ook een beetje door de gaatjes in de ruimte waar de motor zit. Bowdi heeft hem een paar keer (ik geloof 2x) open gemaakt om hem schoon te maken omdat ie het niet meer deed en na het schoonmaken wel weer.
Ikzelf heb het 2x gedaan, dat ging heel eenvoudig en de 2e keer was duidelijk dat het lang niet zo vaak nodig is als dat ik het wilde doen.

Het voordeel vind ik tegenover de bomann is dat de roosters geen gat in het midden hebben, want dat heeft de bomann wel. Naar mijn idee kun je door die gaten minder en minder makkelijk vlees er op leggen. Ik had laatst runderlippen er op gelegd en er paste er 3 per rooster, met een gat in het midden had ik ze niet zo makkelijk er op gekregen, dat weet ik zeker. Ook zijn de roosters wat groter en hoger dan die van de bomann. Dat heeft weer het voordeel dat je niet hoeft te wurmen en draaien met bijv eendenvoetjes, zodat die goed plat liggen. Dat moet je met de bomann wel heb ik me laten vertellen (door Peggy, die heeft een bomann en een stockli)

Ik heb wel gelijk 2 extra roosters besteld want 3 vond ik zo weinig. Ik wil graag veel in 1x drogen (ook een beetje energiebesparing) dus vandaar dat ik die 2 roosters erbij besteld heb.
Als ik nou van te voren meer geweten had, had ik 4 roosters extra besteld. Er staan dus nog 2 roosters op mijn verlanglijstje.

De temp kun je instellen. Of ze veel langer nodig hebben dan de bomann weet ik niet. Ik heb er geen timer op, maar je kunt ook een losse timer kopen bij de bouwmarkt, volgens mij is dat goedkoper dan een stockli met ingebouwde timer ;)

In de zomer hebben veel mensen 'last' van vliegen die eitjes leggen in de droger. De stockli heeft in de deksel een groot gat zitten. Ik heb die afgedekt met een stuk van een vliegenmepper om te voorkomen dat er muizen in komen en van de zomer ga ik dat vervangen door een stukje horgaas zodat de vliegen er niet in komen.

Ik vind hem ook lekker stil, het is een stuk zachter dan het geluid van de afzuigkap als die op zijn zachtst staat. Hoeveel geluid andere drogers maken weet ik niet.

De extra roosters heb ik bij marmelot besteld. Daar was ik goedkoper uit, zelfs met de wat hogere verzendkosten. Maar had ik 2 setjes roosters gekocht dan was ik op een andere site weer goedkoper uit, juist door die verzendkosten.
Als ik jou was zou ik dus even goed rondkijken waar je goedkoper uit bent.

Als de stockli de geest geeft, koop ik of een nieuwe stockli, of maak ik er zelf 1 of ik spaar door voor een excalibur.
Door johanna25
#2323504
ik heb ook een stockli, en ben er erg tevreden over, hij is stil en doet zijn werk goed.
handig is de temperatuur instelling en de timer.
Ik heb na goed spitwerk voor de stockli gekozen, de berichten waren allen goed, je kan er makkelijk dingen voor bestellen, en de pirjs is veel gunstiger dan de excalibur.
Door deja
#2323659
Dank jullie wel voor de goede antwoorden ik ga me er verder in verdiepen, en Jolanda wat bedoel je met een timer bij de bouwmarkt die zet je er dan los naast en moet je s'nachts toch je bed uit om hem bv. uit te zetten of heb ik dat verkeerd.
De timer in de stockli zet je dan volgens mij gewoon op bv. 14 uur en dan slaat hij af, zet nou mijn wekker soms als het midden in de nacht als het tijd is om hem uit te zetten.
Door Lizzy
#2323669
deja schreef: Dank jullie wel voor de goede antwoorden ik ga me er verder in verdiepen, en Jolanda wat bedoel je met een timer bij de bouwmarkt die zet je er dan los naast en moet je s'nachts toch je bed uit om hem bv. uit te zetten of heb ik dat verkeerd.
De timer in de stockli zet je dan volgens mij gewoon op bv. 14 uur en dan slaat hij af, zet nou mijn wekker soms als het midden in de nacht als het tijd is om hem uit te zetten.
De timer van Stockli zet je gewoon op het aantal uur dat je 'm wilt laten drogen en dan slaat ie uit.
Door **Jolanda**
#2323705
deja schreef: Dank jullie wel voor de goede antwoorden ik ga me er verder in verdiepen, en Jolanda wat bedoel je met een timer bij de bouwmarkt die zet je er dan los naast en moet je s'nachts toch je bed uit om hem bv. uit te zetten of heb ik dat verkeerd.
De timer in de stockli zet je dan volgens mij gewoon op bv. 14 uur en dan slaat hij af, zet nou mijn wekker soms als het midden in de nacht als het tijd is om hem uit te zetten.
Nee, je kunt zo'n schakelaar kopen die je kunt instellen dat ie bijv alleen op die tijdstippen aan en uit gaat wanneer jij dat wilt (bijv van 21.00u tot 7.00u als je dag en nacht stroom hebt) maar er zijn ook klokjes te koop waar je kunt instellen dat ie maar zoveel uur aan gaat.

ik heb even voor je gezocht en kom er achter dat je bij globetrotter het goedkoopste uit bent.

bij Marmelot, kunstof roosters en zonder timer €129 en met timer €149,90, rvs zonder €144,90 en met timer €164,90
Bij de brouwmarkt kunstof zonder 139 en met 159, rvs zonder 169 en met 179
Bij brouwland kunstof zonder 161 met 193,50, rvs zonder 185 met hebben ze niet
Bij globetrotter kunstof met timer 135, met nog eens 4 extra roosters en een boekje 169,50, rvs met timer 159 en met nog eens 3 extra roosters 199

Ik heb even voor je gekeken, maar zelfs al zou je de goedkopere zonder timer nemen bij Marmelot met 4 extra roosters en een losse timer (geen verzendkosten erbij getel), dan nog ben je duurder uit dan bij globetrotter met timer, 4 extra roosters en verzendkosten.

Wil je geen extra roosters en geen timer of een losse timer (die zijn al vanaf 4euro te verkrijgen), dan ben je volgens mij het goedkoopste uit bij marmelot.
Maar ik zou persoonlijk voor het complete pakket gaan van globetrotter, extra roosters zijn wel érg handig. Desnoods hou je er een paar reserve of voor eigen gebruik (fruit bijv)
Door deja
#2323828
Hardstikke lief van je om dat uit te zoeken ik ga hem bij Globestrotter bestellen, en bedankt voor je uitleg ik snap nu wel over die schakelaars waar je bv. ook je licht aan en uit kan laten gaan als je niet thuis bent, maar wat bedoel je met klokjes is dat net zoiets dan.
Door **Jolanda**
#2323914
deja schreef: Hardstikke lief van je om dat uit te zoeken ik ga hem bij Globestrotter bestellen, en bedankt voor je uitleg ik snap nu wel over die schakelaars waar je bv. ook je licht aan en uit kan laten gaan als je niet thuis bent, maar wat bedoel je met klokjes is dat net zoiets dan.
Graag gedaan hoor. Ik zoek graag uit waar iets goedkoper is, dat heb ik toen met de losse roosters ook gedaan. Die waren bij marmelot wel duurder dan bij globetrotter, maar marmelot had lagere verzendkosten en daardoor waren ze alsnog goedkoper ;)
Ik heb toen 26,35 betaald voor 2 ringen incl verzendkosten. (ringen kostte 2x 12.90)
Bij globetrotter kosten ze 11euro per stuk, maar komt er 7,95 verzendkosten bij, dus 29,95 :D

Die klokjes wat ik bedoel zijn indd ie je op bepaalde tijden aan en uit kunt laten gaan, maar je hebt er ook die zoveel uur aan staan en dan uitgaan omdat je hebt ingegeven 10uur aan te zijn zeg maar.
Ik vind die eerste ondingen, die wat ik op het licht van het aquarium heb zitten...ik snap er de ballen van hoor. Laatst is er een stroomstoring geweest hier voor een paar uur en nu kloppen de tijden van dat ding niet meer en ik kan ze niet goed zetten .... ggrr :(
Door **Jolanda**
#2324109
Geen idee, geen ervaring met globetrotter, maar ik vermoed dat je hem wel snel binnen zult hebben. Meestal is het zo bij grote bedrijven dat als je het voor 17.00u hebt besteld, je het de volgende dag geleverd krijgt. Nu zal dit een klein bedrijf zijn, dan kun je rekenen op zaterdag of maandag.

Ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. En je hebt straks 7roosters om op te drogen, ideaal! (ik wil er zelf ook nog een paar bij)
Door deja
#2328529
**Jolanda** schreef: Geen idee, geen ervaring met globetrotter, maar ik vermoed dat je hem wel snel binnen zult hebben. Meestal is het zo bij grote bedrijven dat als je het voor 17.00u hebt besteld, je het de volgende dag geleverd krijgt. Nu zal dit een klein bedrijf zijn, dan kun je rekenen op zaterdag of maandag.

Ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. En je hebt straks 7roosters om op te drogen, ideaal! (ik wil er zelf ook nog een paar bij)
Ik heb hem binnen hij staat al aan hoe hoog drogen jullie dus waar zet je de temperatuur op bv. met eendenlooppootjes ik heb er nu looppootjes in en long en paardentong.Ik vind hem geweldig wat een verschil ook het geluid top.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door