Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#2328590
deja schreef: Nog een vraagje, moet je de roosters ook aldoor draaien of hoeft dat bij deze niet.
Draaien? Of wisselen van hoogte?
Ik wissel soms wel van onder naar boven. Vlees wat wat dikker is leg ik sowieso onderin. Soms draai ik vlees ook wel eens om omdat de onderkant niet zo makkelijk droogt als de bovenkant.
Door deja
#2329317
Nou heb de eerste droogbeurt achter de rug hij had vanmorgen 16 uur aan gestaan, maar de long was nog op geen stukken na droog heel veel stukken waren nog zacht van binnen, dus hij staat nu weer aan ik heb hem op 3 uur gezet en op 60 graden mss dat dat beter gaat.
De looppootjes van de eend waren volgens mij wel goed droog, het kan komen doordat ik mss de long er te nat heb opgedaan ik ben hem uit de vriezer bijna direct gaan snijden er zat ook wat rijp op en heb hem onmiddelijk aangezet mss een beetje te vlot. Al doende leert men, maar met die Bomann was dat nooit een probleem, dat kwam natuurlijk omdat die veel heter werd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2329907
Ik heb een stockli en daar ben ik uitermate tevreden mee. Temperatuur te regelen en er zit een timer op. Ik voorkom dat er vuil op de motor komt doordat ik op iedere tray eerst bakpapier leg waar ik op sommige plekken een gaatje heb gemaakt. Eventueel vet dat van het te drogen vlees druipt komt nu op het bakpapier terecht. Na de eerste ronde drogen haal ik het vette papier er uit. De roosters blijven veel schoner en het motorgedeelte blijft schoner. Ook heb ik nu de speciale inlegvellen gekocht van Stockli. Ideaal.
#2519392
**Jolanda** schreef: Nee, je kunt zo'n schakelaar kopen die je kunt instellen dat ie bijv alleen op die tijdstippen aan en uit gaat wanneer jij dat wilt (bijv van 21.00u tot 7.00u als je dag en nacht stroom hebt) maar er zijn ook klokjes te koop waar je kunt instellen dat ie maar zoveel uur aan gaat.

ik heb even voor je gezocht en kom er achter dat je bij globetrotter het goedkoopste uit bent.

bij Marmelot, kunstof roosters en zonder timer €129 en met timer €149,90, rvs zonder €144,90 en met timer €164,90
Bij de brouwmarkt kunstof zonder 139 en met 159, rvs zonder 169 en met 179
Bij brouwland kunstof zonder 161 met 193,50, rvs zonder 185 met hebben ze niet
Bij globetrotter kunstof met timer 135, met nog eens 4 extra roosters en een boekje 169,50, rvs met timer 159 en met nog eens 3 extra roosters 199

Ik heb even voor je gekeken, maar zelfs al zou je de goedkopere zonder timer nemen bij Marmelot met 4 extra roosters en een losse timer (geen verzendkosten erbij getel), dan nog ben je duurder uit dan bij globetrotter met timer, 4 extra roosters en verzendkosten.

Wil je geen extra roosters en geen timer of een losse timer (die zijn al vanaf 4euro te verkrijgen), dan ben je volgens mij het goedkoopste uit bij marmelot.
Maar ik zou persoonlijk voor het complete pakket gaan van globetrotter, extra roosters zijn wel érg handig. Desnoods hou je er een paar reserve of voor eigen gebruik (fruit bijv)

kan je mij even de link geven van het toestel bij globetrotter aub

MVG
Gwen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door