Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2320303
Kimmie eet echt werkelijk alles wat ik haar voor schotel, zo ook wilde konijntjes met huid en haar. Kunnen jullie me wat meer vertellen over prooidieren voeren? Hoe vaak per week? Hebben vacht en veren een meerwaarde om te geven? Als ik 1 konijn in 2 dagen voer, trek ik dan 2 dagen van de week af en bereken daar het menu naar? Wat voeren jullie zoal? Ik wil liever geen speciaal voor het voeren gefokte prooidieren geven ( ratten, muizen, tam konijn, cavia's enz). Valt een hele geplukte kip incl. orgaan ook onder de noemer prooidier? Kortom vertel me jullie ervaringen  :).
Gebruikersavatar
Door pike
#2320425
Als je een echt compleet konijn voert dat voldoende is voor 2 dagen dan kan je inderdaad voor de overige 5 dagen gewoon je menu berekenen.
Vacht en veren hebben een zekere meerwaarde. Ze pakken geweldig de ontlasting in, en verder zit er in veren en haar keratine. Dat is een eiwit dat veel aminozuren bevat.
Of die geplukte kip inclusief orgaan een compleet prooidier is hangt van je eigen definitie af. De veren ontbreken natuurlijk maar waar leg je de grens dat bepaal je zelf. Als de kop en voeten er nog aanzitten en echt alles er nog in zit dus ook de darmen dan zou ik het wel als een heel prooidier zien. Veel honden eten zowiezo de veren niet.
Verder kan ik je niet veel helpen, een enkele keer krijgen ze hier een (tam) konijn, en als ik ze vind een haas. Daarvan gaat alles op. De hoeveelheid darmen is aanzienlijk vind ik maar ook dat wordt allemaal opgeslurpt. Nergens poepen ze zo'n mooie barfkeuteltjes op dan op deze hele prooien, is mijn ervaring.
Door tycolaika
#2320442
k lees even mee. de eerste x prooidier hier , konijn , wisten ze nie wat ze moesten  de tweede x was een heel konijn is 20 minuten op  :o
dus aan de kant , bebalt het me wel prooidier voeren , maar zou ook niet weten , hoe  ik het moet berekenen
Gebruikersavatar
Door pike
#2320456
Aangezien ik het maar zelden heb, reken ik er niet mee. Het is compleet dus waar zou je je druk om maken. Vandaag het prooidier en morgen weer gewoon verder met het menu.
Als ik altijd hele prooidieren zou kunnen geven, dan werd er helemaal niks meer gerekend  :D
Door ulla
#2320940
Kip is toch zeker wel gefokte kip, of je moet er eentje hebben die vrij ergens heeft geleefd.
Ik trek completen dieren ook niet van het menu af, dat beetje extra orgaan maakt niet zoveel op het totaal uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door