Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2332372
het ergste is op Animal planet het Programma 1001 dogs en 1001 cats.
Daarin wordt steeds gesproken dat je beslist de adviezen de je dierarts geeft voor voeding van je huisdier moet opvolgen. Ander voedsel zou slecht zijn voor je huisdier..
Ga daar maar eens aan staan als je als adspirant honden of kattenbezitter een leek bent op huisdieren gebied.
#2409129
Had twee dagen geleden een discussie met een DA, over KVV, deze DA vond het een Hype van de laatste tijd, net zoals Sonja Bakker, Atkins of Dr Frank, er kon niet worden aangetoond volgens haar dat KVV gezonder was voor een hond, brokken waren niet ongezond, en op mijn vraag waarom er dan stoffen als BHA en BHT in zaten (conserveringsmiddelen) die gewoon kankerverwekkend zijn, kreeg ik geen antwoord, ze beaamde wel dat brokken fabrikanten geen opening van zaken geven, en dus niet willen vertellen wat er nu precies in het voer zit.
Als je niets te verbergen hebt, kun je met alle feiten op tafel komen, dus dat zegt mij al meer dan genoeg >:(
#2666245
Domme dierenarts. Niet aangetoond??

Het afgelopen jaar heb ik hier buiten verscheidene keren meegemaakt dat een hond
kanker had. En dan nog geloven de mensen dat brokken het beste is.

Maar het kan ook anders. Ik heb ook contact met de 2 baasjes van een hond die bepaalde ingewanden problemen
HAD. Ze had in eerste instantie een andere brok aangesmeerd gekregen...en dus vers voer flauwe kul.

Nu kom ik ze een paar weken later weer tegen en ze vertelde me alles over versvoer en hoe
geweldig haar hond het vindt. En de klachten zijn weg. :D

Nu is er ook nog een hond met epilepsie aanvallen. Aan haar waren ook brokken aangesmeerd
die niet werkten. Af en toe informeerde het bazinnetje bij me over versvoer. En ik werd een paar weken later
verrast omdat ze die brokken had weggepletterd en haar hond nu op vers is. En de epilepsie is weggebleven.

Ik word daarvan echt heel erg blij. Mensen moeten gewoon bewust eten voor hunzelf maar ook voor hun hond kopen vind ik.
#2667198
Aquillo schreef: het ergste is op Animal planet het Programma 1001 dogs en 1001 cats.
Daarin wordt steeds gesproken dat je beslist de adviezen de je dierarts geeft voor voeding van je huisdier moet opvolgen. Ander voedsel zou slecht zijn voor je huisdier..
Ga daar maar eens aan staan als je als adspirant honden of kattenbezitter een leek bent op huisdieren gebied.

Heb het gezien ja. Als beginner weet je inderdaad meestal niet anders dan de bevelen van je da op te volgen omdat je hartstikke bang bent om het fout te doen met je eerste hond/kat. Had heeeeel lang geleden (voor de barf tijd) van iemand info over barf gekregen. Dan ga je bij de da een keer vragen of het een strak plan is en het antwoord kan je al raden. Een zak eukauba/hills is natuurlijk wat jouw hond nodig heeft. Zo is dit ook met die tv programma's. Allerlei reclame inkomsten genereren is het hele doel van het programma. Objectieve info geven is niet het primaire belang van deze programma's en zal het denk ik ook nooit worden  ::)
#2668346
KVW vind ik altijd erg goed.
en als je al ziet wat er met mensenvoeding uitgespookt wordt en hoe er zeer creatief kan worden omgegaan met ettiquetering, zodat je nog geen flauw idee hebt wat erin zit, dan kun je wel nagaan wat er met diervoeding gebruikt, want ja dat is zelfs ondergeschikt aan mensen voeding, dus daar kan nog meer. Maar met mensenvoeding sta ik ook nog wel eens verbijsterd hoor.
Ik ben zelf al heel lang geleden gestopt met voorbewerkt voedsel te komen, werd er altijd ziek van, dat is ook de reden waarom ik de hond toen (maag darm infecties watn normaal was volgens de DA voor een puppie van een groot ras  :-\ :-X) accuut overgezet had op kvv. Ik owrdt ziek van kant en klaar shit en hoe haal ik het in mijn hoofd om mijn hond dat t geven. Barf is wat daaruit logischer wijs volgde.

Maar ik ga eens de afleveringen bekijken, altijd vermakelijk en leerzaam
#2668411
Je leest niets anders dan schandalen over wat ze met ons voedsel uitspoken.

Maarruhhh, ik heb iemand horen vertellen dat bij haar in de dierenwinkel de data vervalst wordt als de houdbaarheid verlopen is. :(

Echte dierenliefhebbers doen dat niet.

Ik zit nu een paar jaar thuis door een burnout en z`n gevolgen. Ik heb de tijd om alles uit te spitten en te onderzoeken. Het draait allemaal om de centjes. In de usa wordt er biljoenen verdiend aan afval hier in europa miljarden.

Ja mevr. hier zit echt kippenvlees in. Ja dat klopt kippendarmen, snavels, en nagels. Nee, dit idee alleen al...:(

De reclame doet het goed, bijna iedereen laat zich beïnvloeden.
#2668413
Op een hondenforum (waar ik nu niet meer kom) werd ik door iemand uitgelachen omdat ik mijn dalmatiër alleen maar vers geeft. Ze schepte nog op van mijn hond krijgt pedigree, één van de beste brokken.
Ja sorry hoor, dat vraagt om een reactie. En die was hahahahah jij voert je hond pindadoppen. Gezond joh!!!
#2670329
de redder schreef: Op een hondenforum (waar ik nu niet meer kom) werd ik door iemand uitgelachen omdat ik mijn dalmatiër alleen maar vers geeft. Ze schepte nog op van mijn hond krijgt pedigree, één van de beste brokken.
Ja sorry hoor, dat vraagt om een reactie. En die was hahahahah jij voert je hond pindadoppen. Gezond joh!!!
Ja maar dat hoort toch, staat toch een dalmaat op die zak afgebeeld of niet soms?  :P
#2670365
de redder schreef: Op een hondenforum (waar ik nu niet meer kom) werd ik door iemand uitgelachen omdat ik mijn dalmatiër alleen maar vers geeft. Ze schepte nog op van mijn hond krijgt pedigree, één van de beste brokken.
Ja sorry hoor, dat vraagt om een reactie. En die was hahahahah jij voert je hond pindadoppen. Gezond joh!!!
:biggrin2:
#2683592
Aquillo schreef: het ergste is op Animal planet het Programma 1001 dogs en 1001 cats.
Daarin wordt steeds gesproken dat je beslist de adviezen de je dierarts geeft voor voeding van je huisdier moet opvolgen. Ander voedsel zou slecht zijn voor je huisdier..
Ga daar maar eens aan staan als je als adspirant honden of kattenbezitter een leek bent op huisdieren gebied.
Ik heb laatst een paar boeken over katten gelezen en daar stond in dat katten van nature carnivoren zijn en op dezelfde pagina dat je noooit rauw vlees aan je kat mag geven....  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door