Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#2303214
Ik begrijp dat je niet altijd de groentmix met iets anders erbij geeft?
De meeste honden eten alleen maar de groentenmix wanneer het samen met iets anders is gemengd...weinig of geen honden eten de bak leeg wanneer er alleen maar
groetenmix in zit  :-\
Dus wanneer je  de groentenmix  in stukken gesneden pens roert, of gewoon door de KVV heen,
of je kan ook 1-2 eetlepels groentenmix door 'n blikje sardientjes of makreel doen, misschien 'n eitje erbij en dan kijken of 't wel gegeten word.
success
Door Nadia
#2303607
Wat ik zou doen.. Je hond proberen nogmeer te foppen.
Ik zou met 1 groente beginnen die gangbaar is. Wortel bijvoorbeeld. Das lekker zoet. Malen, en dan eeeen klein theelepeltje door een goed smakend vleesje roeren. Dit liefst al de dag van te voren. Zodat het een flinke periode goed kan intrekken. En dan de dag erna voeren. Lust ze dit? Doe je een andere groente erbij. En zo langzaam opbouwen tot je een volwaardige mix hebt.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2303611
hier word het orgaanvlees gemengd (hart,nier,lever bijvoorbeeld) en de blender ingegooid met de pens. Daar worden dan de dagporties van gemaakt. Anders wordt het orgaanvlees hier niet gegeten.... Daardoorheen prak ik dan de groentemix. Het is dus echt een prutje, maar zo wordt het tenminste wel gegeten  ;)
Door Parelridder
#2303720
robbiekomvoor schreef: Mijn andere honden maken er geen probleem van,ze eten eigenlijk alle groenten wel.
Zo af en toe haal ik wat lamsgehakt bij de islam.slager en meng daar wat groente prut doorheen,dat eet ze dan wel,maar erg lekker vind ze het niet.
Maar om nou elke dag lamsgehakt te geven....
Waar ik ook aan zit te denken is om s'morgens een klein beetje kvv te voeren en de groente daar in te verstoppen,maar hoe zit het dan met de verhoudingen,of is dat te verwaarlozen? :-\Ik maak meestal een grote hoeveelheid van allerlei soorten en maal dat in de sapcentrifuge,of in de blender tot het heel fijn is en er geen stukjes meer in zitten,daarna verdeel ik het in dagporties en gaat het in de vriezer.
Alleen het sap van de groente heb ik nog niet geprobeerd,dat ga ik zeker proberen,maar veel hoop heb ik niet.
Het toevoegen van kvv kan de verhoudingen nooit door de war gooien, want is immers compleet ;) Als ze het eet wanneer je het door gemalen vlees mengt, zou ik dat doen. En als je het ambieert het haar te léren eten (zo'n muts ben ik zelf :-[)  kun je héél voorzichtig de verhoudingen veranderen, ook rekening houdend met welke smaken gemakkelijker geaccepteerd worden. Maar er is natuurlijk ook niets op tegen om haar gewoon de groenten structureel aan te bieden in een beetje kvv of gehakt.
Ik haal wel eens rundertartaar voor de honden als het én in de aanbieding én in de afprijs-wegens-datum is. Dan is het max. 30 cent per ons :) Rundergehakt kun je op die manier voor max. 20 cent per ons krijgen. Vries je het in in porties die volstaan voor dit doel en heb je voor een leuk prijsje mooi 'verpakkingsmateriaal' voor de groenten ;)
Door robbiekomvoor
#2304927
Ik geef altijd groente samen met iets,nooit zo,want dan eten de anderen het ook niet.
Ik denk dat ik maar wat gehakt en kvv in huis ga halen en het daarin ga verstoppen. :)
Iedereen bedankt voor het mee denken ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door