Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2293622
Bij mij ligt er geen paraflex op de bodem......

die kan natuurlijk ook het vocht tegenhouden.. dwz dat het op de paraflex drupt en dat het dan verdampt en dus niet te kans krijgt om naar buiten te lopen...

Het blijft dus een raadsel.. heb trouwens ook 9 tray met timer via UK

verder supermachien ;-)
#2293641
Bien schreef: Bij mij ligt er geen paraflex op de bodem......

die kan natuurlijk ook het vocht tegenhouden.. dwz dat het op de paraflex drupt en dat het dan verdampt en dus niet te kans krijgt om naar buiten te lopen...

Het blijft dus een raadsel.. heb trouwens ook 9 tray met timer via UK

verder supermachien ;-)
Ik weet niet hoor, ik vind het toch niet normaal. Aan die paraflexxvelletjes kan het niet liggen volgens mij; ik heb die er pas later bij gekocht, en voor die tijd had ik ook niks op de bodem liggen en liep er ook geen vocht uit. Heb je het al eens rechtstreeks aan Excalibur gevraagd, wat dat te betekenen kan hebben? Op hun website http://www.drying123.com staat vast wel een mailadres waar je dat kunt vragen.
#2293739
@MarijeEnBoomer: ja op de site staat dat het vaatwasserproof is  :)

Het is mij nog niet opgevallen dat het nat werd onder de excalibur. Nu staat die bij mij in de garage
dus hoef ik hem daarna niet te verplaatsen. Ik zal van de week eens kijken of het bij die van mij
ook nat wordt eronder.

Ik droog vleesjes en fruit op de roosters en alleen vloeibaar op de paraflexvellen. Ik leg ook niets onderin
tegen het lekken, doekje erover en klaar toch?
#2294005
MarijeEnBoomer schreef: Maar doe jij de roosters in de vaatwasser?!
Ik heb mooie dure pannen die ook in de vaatwasser kunnen maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je het wel kan maar dat je het beter niet kan doen  :-\
Ik heb ze tot nu toe met de hand afgewassen. Ik krijg die roosters erg makkelijk schoon. Het zijn van die buigzame rastervellen en even een borstel erover in een sopje in de gootsteen en was vrij snel klaar  :)
Ik heb er nog geen lever op gedroogd omdat dat vaak erg blijft plakken.
Vannacht ga ik hart drogen dus zal morgen eens kijken of het nat is eronder.
Moet dan wel gelijk kijken als de timer afslaat natuurlijk anders is het wellicht verdampt?  :biggrin2:
#2294034
De Geijsjes schreef: Ik heb ze tot nu toe met de hand afgewassen. Ik krijg die roosters erg makkelijk schoon. Het zijn van die buigzame rastervellen en even een borstel erover in een sopje in de gootsteen en was vrij snel klaar  :)
Ik heb er nog geen lever op gedroogd omdat dat vaak erg blijft plakken.
Vannacht ga ik hart drogen dus zal morgen eens kijken of het nat is eronder.
Moet dan wel gelijk kijken als de timer afslaat natuurlijk anders is het wellicht verdampt?  :biggrin2:
Ik denk dat Marije die zwarte roosters bedoelt, waar die rastervellen op liggen, zeg maar. Die buigzame dingen zijn inderdaad makkelijk schoon te maken, maar die zwarte roosters moet je echt vakje voor vakje schoonpoetsen, anders blijft er veel vet op achter. Ik leg ze daarom meestal in de badkuip, met veel heet water en afwasmiddel. Maar dan nog is het een heel karwei om alle hoekjes en gaatjes schoon te krijgen. Denk dat ik de vaatwasser ook maar eens ga proberen... Volgens de gebruiksaanwijzing kunnen ze in de "top rack of the dishwasher". Dan kunnen ze dus niet rechtop staan - heu? Na ja. Proberen maar.
#2294089
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat Marije die zwarte roosters bedoelt, waar die rastervellen op liggen, zeg maar. Die buigzame dingen zijn inderdaad makkelijk schoon te maken, maar die zwarte roosters moet je echt vakje voor vakje schoonpoetsen, anders blijft er veel vet op achter. Ik leg ze daarom meestal in de badkuip, met veel heet water en afwasmiddel. Maar dan nog is het een heel karwei om alle hoekjes en gaatjes schoon te krijgen. Denk dat ik de vaatwasser ook maar eens ga proberen... Volgens de gebruiksaanwijzing kunnen ze in de "top rack of the dishwasher". Dan kunnen ze dus niet rechtop staan - heu? Na ja. Proberen maar.
Oh okee  :biggrin2: die bladen. Ja die zijn iets minder praktisch passen wat minder makkelijk in je gootsteen enzo.
#2294987
hier soms wel condens op het aanrecht als ik lang droog maar echt water niet...

even voor de niet excalibur bezitters.. de ventilator zit aan de achterkant en de bodem is dus alleen een dunne plaat.. de warme lucht (vooral als ie warmer staat) maakt dat die plaat dan wel eens warm is.. maar zoals gezegd meer dan condens krijg ik niet.. ik droog zowel op de vellen als op de 'roosters'
#2295230
Ik heb op 50 - 55 graden gedroogd gedurende 16 uur en niet een natte onderkant kunnen ontdekken.
Hij was wel al afgeslagen toen ik ging kijken maar niet nat dus  :)

edit: en de roosters komen mooi schoon uit de vaatwasser  ;D
Laatst gewijzigd door De Geijsjes op vr 23 mar 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2296709
Heb eergisteren kippennekjes gedroogd, 24 uur aan één stuk, en geen druppel te bekennen onder m'n Ex. Ook geen condens.

@ De Geijsjes: hoe plaats je de roosters in de vaatwasser? In het bovenste rekje? Maar hoe dan? Of doe je ze stiekem toch in het onderste rek?
#2301198
Ik zal ze toch eens mailen binnenkort, maar ben zo bang dat ik em dan x maanden/weken kwijt ben en ik kan echt niet zonder hoor!!!!

Zwarte roosters gaan hier in het onderste deel vd vaatwasser, op eco stand en komen er super mooi schoon uit.
Die gaas dingen in de wasbak met een in water opgelost vaatwastabletje, geen schuim wat bij afwasmiddels wel is en ze zijn zomaar schoon, na 1 nachtje staan.

Super machine!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door