Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#40103
geer schreef: Wat een vies woord zeg; Barflab :P :P
Ja nou je het zegt! :-[ :-X ;D
Door aliesalgra
#40105
Wat bedoelen jullie er precies mee dan? ikke snapt het niet hahah
Door Jolly
#40107
Gut zge had ik ene heel verhaal ter verontschuldiging voor Alies, gaat me pc inene uit >:(

dus Alies, sorry als je denkt dat we vijandig doen, maar zo zijn we helemaal niet. :-[

ga niet weer hele lap tekst opschrijven want Geer heeft al gezegt wat ik dus ook wilde doen.

Misschien kan je eens met je ouders overleggen en vertellen dat Rodi vers vlees niet kan, maar dat die worsten toch ook niet echt een optie zijn. Dat er in Frankrijk geen vers vlees word verkocht, tenmiste niet zoals hier in Ned., maar misschien kan je je een beetje inlezen wat betreft barf en kan je daarmee iets maken. Moet je wel uitkijken dat je geen varkensvlees koopt.
Misschien kan je ook kijken naar een betere brok; Farmfood, of Nutro schijnen goed te zijn . Ik denk zelf dat je misschien op vakantie wel een pens kan kopen en je hond daar mee kan voeren.
Mocht je nu denken: gatver pens met dat warme weer, dat gaat stinken. heb je misschien gelijk in en zou ik voor je eigen gemak en geruststelling dat je hond alle benodigde vit. en dergelijke binnen krijgt, die 3 weken brokken voeren.

Ik zou het persoonlijk wel doen, als ik met Chasey naar het buitenland zou gaan. Ben namelijk bang dat ik met barfen(dus zelf klaars maken van voer voor hem) dingen vergeet en dat hij dus niet alles in de goede verhouding binnen krijgt.
Door Jolly
#40108
barflab, je vroeg toch of we een lab hadden waar we alles uitteste? nou dat wordt dan een barflab, maar dat staat zo raar, du moesten geer en tieneke daar om lachen.
Door Jolly
#40111
de mijne Chasey en dat is wel een bijna lab, en we zitten op de barf dus dat is een barflab ;D :) ;) :D ;D
Door geer
#40112
Dan heb jij een Barflablab

Maar we dwalen af ;)...
Door oebaya
#40113
Alies,
Het is me nu wel duidelijk, dat je tegen je ouders op moet boksen, maar mijn advies lag ergens in het midden. Heb je brokken en vlees, daar moet je tegenover je ouders toch een leuk verhaal van kunnen maken. Zo van wij eten toch ook pizza en patat tijdens de vakantie, alhoewel dat niet gezond is. Nou die brokken zijn de pizza en de patat voor de hond en om niet alleen maar pizza en patat te eten, doen we dan nog lekker wat vers vlees met een groentehapje, zoals we er voor onszelf een gezonde salade bij maken. Even creatief zijn als je een verhaal moet houden tegen je ouders.
Nu weet ik niet waar je heengaat in Frankrijk en wat er voor supermarkten zijn, maar de Uni en nog wat heeft in het koelvak hondenvoer liggen. Het is vleesvoer, niet vers, maar in elk geval nog een stuk beter dan Rodi worst.
Weet ook niet wat je hond eet per dag, maar in Duitsland is een merk Susadog en dat heeft pens in blik. Ook natuurlijk geen vers, maar er zitten geen conserveringsmiddelen in. Dat voer is bij mijn weten niet te krijgen in Nederland, maar kijk eens op hun website http://www.susa.de en vraag of ze bereid zijn je een volle verpakking te doen toekomen. Mocht je in de omgeving van Maastricht wonen en je ziet iets in Susa stuur met dan een persoonlijk berichtje, dan kan ik er voor zorgen, dat je die blikken krijgt.
Met die blikken, misschien eens wat vis, tonijn uit blik mag gerust en wat babypotjes groente, moet er toch ook een lekker kampeermaaltje voor je hond te maken zijn.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op wo 14 jan 2004, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#40115
alies,
gewoon tot de vakantie vlees blijven voeren, en even niet over de vakantie voer beginnen tegen je ouders,anders willen ze weer brokken geven omdat het zo ingewikkeld wordt.
Als je op vakantie gaat even een koelbox aanschaffen en vlees in doen voor de eerste paar dagen, daarna ga je over op een goed brok maar heb je wel met je ouders af gesproken dat niet de bedoeling is dat dat voor altijd is, als je trug komt ga je weer aan het vlees.
Bij de MCdonald gaan voor 2 weken is niet slecht maar je hele leven alleen dat eten is wel slecht.
dat wordt hier bedoel met dat brokken slecht zijn, maar als het echt niet anders kan voor 3 weken dan is het niet anders, en gewoon afspreken met je ouders dat het maar voor 3 weken is.
Door aliesalgra
#40267
Mijn moeder denkt dat we misschien blikvoer moeten geven in de vakantie :-\
Door Lizzy
#40269
*Alies* schreef: Mijn moeder denkt dat we misschien blikvoer moeten geven in de vakantie :-\
Oh oh.... moeten wij ff met haar praten?
Door aliesalgra
#40271
Blikvoer is dus nog erger dan worst en brokken?
Door Lizzy
#40272
*Alies* schreef: Blikvoer is dus nog erger dan worst en brokken?
Ik vind het inderdaad nOg slechter als brokken ja. Maar goed, waarom wil jou moeder blikken geven?
Door aliesalgra
#40274
Nou kijk ze wil ook het liefst rodi diepvries blijven geven maar dat kan gewoon niet omdat we gaan kamperen, en ik heb haar dus net gezegd dat ik bang ben dat ze haar altijd brokken willen blijven geven, en daar moest ze een beetje om lachen. En ik zei dat die worst van rodi waarschijnlijk ontzettend veel conserveringsmiddelen bevat en en dat dacht ze zelf ook al. Maar ze ziet geen andere optie dan Blikvoer, maar over brokken begint ze niet.
Door ~anna~
#40277
Bij de natuurwinkel verkopen ze Yarrah hondenvoer blik,brokken en vroeger ook van die worst net als rodie.
ik geef rodie worst soms met trainen of in de kong :D
maar niet elke dag.En mischien lukt het je wel om zelf wat vers te verzinnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door