Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3242183
topaaz schreef:Ik denk dat vooral mijn man grenzen moet verleggen -- in zijn ogen is het allemaal vies.
Soms stinkt pens, en soms niet ... in het algemeen heb ik niet zo problemen met geuren of structuren.

Moest ik ooit de stap nemen om zelf konijnen te kweken zal mijn grens vooral het doden van zijn...
Dat ik ook de enige reden dat ik dit nog niet doe... Raar eigenlijk want ik heb geen probleem om dode dieren te villen/versnijden... puur het uitdoven van een lichtje vind ik zo vies om te doen.
Het is niet alleen het moment van doden. Het gaat er ook over dat jij beslist wanneer dat moment er komt. Jij beslist letterlijk over leven en dood en dat zinderde bij mij wel een tijdje na. Heb er weken een slecht gevoel over gehad.
Ik heb het dan over kippen, bij konijnen zou ik dat echt niet kunnen.
Ook eens een duif die tegen een raam gevlogen was echt uit haar lijden verlost. Daar heb ik geen probleem mee gehad...
#3242185
Hier zou ik er nooit voor kiezen om dieren te kweken om ze te voeren. Ik heb wel kuikens bij de kippen en de haantjes gaan uiteindelijk of bij mij de pan in of als ze daar te oud voor zijn naar de beesten. Maar er speciaal voor kweken wil ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3242210
topaaz schreef:Ik denk dat vooral mijn man grenzen moet verleggen -- in zijn ogen is het allemaal vies.
Soms stinkt pens, en soms niet ... in het algemeen heb ik niet zo problemen met geuren of structuren.

Moest ik ooit de stap nemen om zelf konijnen te kweken zal mijn grens vooral het doden van zijn...
Dat ik ook de enige reden dat ik dit nog niet doe... Raar eigenlijk want ik heb geen probleem om dode dieren te villen/versnijden... puur het uitdoven van een lichtje vind ik zo vies om te doen.
Hier het zelfde, en ik ben juist wel van plan om echt te gaan fokken om te voeren en zelf te eten.
Nu nog niet maar zeker wel in de toekomst.

Als je wat leuks wilt zien over hoe je vlees konijnen een goed leven kan geven moet je deze youtuber eens bekijken: peebles' Rabbit colony, deze meneer fokten ze eerst in kleinen kooitjes maar vond dat geen leven en is toen gaan experimenteren met laten leven in een colony.
Je ziet zijn fouten en zijn successen en het is echt heel leuk en leerzaam om te volgen.

Als ik konijnen ga fokken voor vlees ga ik het op zijn manier doen of een versie er van, dit lijkt me namelijk echt de fijnste manier voor de konijnen.
#3242265
pearlsofpassion schreef:Het is niet alleen het moment van doden. Het gaat er ook over dat jij beslist wanneer dat moment er komt. Jij beslist letterlijk over leven en dood en dat zinderde bij mij wel een tijdje na. Heb er weken een slecht gevoel over gehad.
Ik heb het dan over kippen, bij konijnen zou ik dat echt niet kunnen.
Ook eens een duif die tegen een raam gevlogen was echt uit haar lijden verlost. Daar heb ik geen probleem mee gehad...
Ik heb een keer toen ik 's ochtends vroeg met de hond ging lopen, een muisje doodgetrapt.. :-\
Ik heb even een gilletje tijdens de daad gedaan, en bij thuiskomst even af moeten reageren... Terwijl ik wist dat ik iets goed gedaan had, muisje lag daar zwaar gehandicapt dood te gaan, ik heb het alleen even versneld.. :-X
#3242278
Mijn grens ligt echt bij het zelf doden van een dier als voedsel voor mijn honden. Ik kan dat niet.
En zelf dieren houden om later als voer te dienen dus ook niet. Alles wat hier levend komt wonen, daar ga ik me aan hechten en zit in mijn hart, ik kan dat niet als voer zien.
Dus alle lieve ganzen, eenden en kippen hier zijn huisdier en krijgen een grafje in het weiland bij overlijden. Misschien krom, maar ik kan geen vriendjes voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door