Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arli
#1847345
jasje , ?? nou wat super, kan ik daar ook een kijkje nemen??
denk een 20 cm doorsnee zale er moprge even een cm omheen gooien...

wat gooi jij allemaal in je vlees mach?? Ik wil ook wel s ff wat testen maar weet niet of t me wel of niet bevalt..

mijn zalm ontdooit maar niet nu nog bevroren..
Door Hertog
#1853543
Mijn Herder heeft genoeg jas aan om deze milde kou te trotseren. Ik houd zijn gewicht in de gaten en voer eventueel meer. Mijn ervaring is met sneeuw dat er aan de zooltjes eerder sneeuwklonten komen als ik ze invet. Bij hem werkt het 't best om de uitstekende haren af te knippen.
Door wendy71
#1854505
Geen extra voer hier, ze zijn *romig* genoeg om de winter door te komen, ze vallen dan wel wat af, maar dan zijn ze eigenlijk goed op gewicht.
Geen jassen hier oid, ondanks dat ik RR heb kunnen ze goed tegen de kou, ze rennen zich wel warm. :)
Door Esther Q
#1863744
arli schreef: voeren jullie extra vet ??
In principe niet, gewoon meer van hetzelfde.
of welke hond jist wel of niet een jas/ deken aan voor buiten
wie smeert de voetzooltjes in met uierzalf of vaseline??
Vaseline werkt bij ons niet, ze lopen het er snel af in de sneeuw. Alleen schoentjes helpen echt.
Door Hertog
#1870983
Mijn herder zit stevig in de wintervacht. Heeft het zomers warm. Ligt hier graag in de sneeuw, zoekt bij voorkeur flinke hopen op om er met de poten lekker in weg te zakken, kop er tot de oren in. Mmm genieten. Hij krijgt iets meer eten. De vastgevroren klontjes trekt hij zelf tussen de tenen vandaan. Vorig jaar heb ik onderzoek gedaan naar wat werkt en wat niet. Mijn ervaring is dat het smeren van vet de kwaal eerder verergerd dan verhelpt. Bij het afknippen van het haar van de ene poot te vergelijken met de behaarde andere poot zag ik geen verschil. Het zou kunnen dat we de haren verder af hadden moeten knippen. Inmiddels is hij er handig in geworden om de klontjes weg te trekken. Ik laat het maar zo.
Door TMG1961
#1871351
Ik geef een beetje extra maar das geen gigantische hoeveelheid die ze meer krijgt. Ze weegt nog altijd hetzelfde als 2 maanden geleden en dat met 2 keer per dag door de sneeuw vliegen
Door nienk
#1875522
Reus krijgt als we 'gewoon' gaan wandelen een jasje aan als het heel koud is/waait/hoge sneeuw, als we gaan spelen (met andere honden, of apporteren) niet, dan rent hij zich wel warm en komt het vanzelf melden als hij het te koud krijgt. laatste dagen wat vaker jasje aan, hij heeft kennelhoest en gaat van de overgang warm/koud vv denk ik erger hoesten, met jasje aan is dat minder.

geef hem ook iets meer te eten, hij is op het moment iets te dun en normaal gesproken zo precies op gewicht dat vrijwel ieder beetje extra energie verbruik (door kou, of een weekend aan zee zijn) bijna gelijk zichtbaar is. probeer hem dus een beetje dikker in de verpakking te krijgen, maar dat is nog knap lastig! (hij staat op eliminatie dieet konijn, dus kan er ook niet iets lekker vets bij geven)
Door deja
#1876973
Deja 13 jaar nu ook een winterjas aan heeft artrose en hd, ik heb het idee dat het zo heel goed gaat want ze loopt lekker mee dus we houden de jas lekker aan. Je kan ze bij zooplus in alle maten bestellen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1877162
hier hou ik het gewicht in de gaten, voelen ze wat schraler dan krijgen ze wat meer...
geen jas aan, ze rennen en vliegen en ze hebben van nature een jas aan,eentje wat minder die is aan het verharen maar dan rent ie maar wat harder...
pootjes smeer ik in met uierzalf, maar enkel als er net gevallen sneeuw ligt, nu alles is platgelopen hebben ze nergens geen last van..
Door Malamoods
#1877168
Ik voer nu met de kou niet zozeer meer, maar ik voer met name tijdens hele warme periodes in de zomer minder. Waarom? Puur omdat ze dan minder beweging krijgen. Nu het lekker koel is, hoef ik daar geen rekening mee te houden.
Door Staftime
#1878529
Romeo krijgt een jasje/dekje aan die over zijn heupen valt.
Dit omdat hij inmiddels bijna tien jaar oud is, en hd heeft.
Hij krijgt last van stijfheid door de kou en wil dan ook niet graag meer naar buiten.
Met dekje aan gaat het prima.

Ik voer de honden extra, niet speciaal vetter, maar wel meer.
Door dancingdaydream
#1905160
Het is nu gelukkig alweer wat warmer aan het worden, maar voor Yuna heb ik meerdere jasjes/truitjes.. Geen ondervacht en zo dicht bij de grond, is het echt wel nodig.
Toen met de vrieskou had ze een tshirt, daarover een jasje en daarover een truitje, lekker warm :) Nu is alleen het dekje genoeg.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1918939
Mijn Podenco's, hoewel een enkele vacht zonder onderhaar en een vrij kale buik, zijn nog steeds geen koukleumen en hoeven dus ook geen jas.
Ze bewegen zich veel sneller met het koude weer en dat is heel erg goed. Ik laat ze dan ook nooit lang stil staan in de kou. Verleden jaar waren ze veel te veel afgevallen in de winter en heb ze toen behoorlijke meer moeten voeren (ik heb ze toen heel veel wild en gevogelte gegeven dus vrij mager).
Nu heb ik ze in de herfst wat meer eten gegeven zodat ze een kg zwaarder waren. Dit is goed gegaan en heb ze nu al 2 maanden weer op hun vast maaltijd van 180 en 390 gram, maar dan naast het wild ook wat vetter eten, zoals eend, geit en iets vetter parelhoen. Dat gaat nog steeds goed en zijn niet afgevallen. Ook met deze 2e vorst gaat het goed met ze, zonder extra bijvoeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door