Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1674561
In het begin vond Aquillo lever ook vreselijk vies, maar de eerste keren licht dichtschroeien in wat olijfolie deed wonderen. Nu eet ie met gemak alle soorten lever. Estrella heb ik er op dezelfde manier aan gewend.
Door tanja82
#1675832
Ik heb het gisteren weer gegeven samen met botmix zelfs de lever erdoor heen geroert maar neehoor madam vist het er behendig uit en gooit het aan de kant.
Ze eet het echt niet.
Zelfs bleven gisteren de hartjes liggen.
Wat kan ik nu nog geven aan orgaan of gewoon van een ander dier proberen.
Door Staftime
#1675852
Probeer dit eens, zo heb ik het ook gedaan.

Maar een heel klein beetje lever nemen (1 of 2 levertjes).
Deze extreem klein snijden.
Neem wat gemalen pens, en roer dit door elkaar, even laten staan zodat de geuren vermengen.
Dan pak je een blender of keukenmachine, daarin doe je een heel ei met schaal, een teentje knoflook, en wat rauwe groente zoals komkommer, broccoli, peentjes.
Deze goed malen tot een puree en dit door de lever en pens roeren.
Weer even laten staan zodat de geur van de knoflook erin trekt.

Dan pas geven, en ik durf te wedden dat je hond het nu wel opeet als je dit goed hebt gedaan.
Dus zorg ervoor dat je echt maar heel weinig lever neemt, en de lever zo klein mogelijk maakt en heel goed mengen.

Ik heb ook een hond die absoluut geen lever at, ook verse vis wilde hij niet.
Ik heb dit zo gedaan, en elke keer een klein beetje meer lever en vis toegevoegd, langzaam de stukjes lever en vis iets groter gemaakt, en heel langzaam de pens en groentemix met knoflook verminderd.
Nu eet hij alle soorten orgaan en vis zonder problemen op!
Door Wendi
#1676067
Als je lever droogt, heeft het dan nog wel dezelfde voedingswaarde?
Door smulpaap
#1676193
Heb je al eens lams of hertenlever geprobeerd ? Dat eten ze hier wel graag , kippenlever bv moeten ze hier ook niet
Door Nadia
#1676245
Wendi schreef: Als je lever droogt, heeft het dan nog wel dezelfde voedingswaarde?
Ja, alleen word er vocht ontrokken..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door