Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1675830
Nadia schreef: ohh dan weet ik niet of je een zaagbehandeling kunt vragen
Vragen kan natuurlijk altijd.
Alleen de vraag is of je het ook krijgt.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1678826
Dit weekend voor het eerst lamskop gegeven. Hij was er superblij mee, maar had moeite om er een begin aan te krijgen. Het eerste ging nog wel, maar neus en kaak eraf en toen had hij moeite om verder te knagen. Ik heb hem de eerste dag laten eten tot zover hij kwam en de rest aangevuld met spiervlees. De tweede dag heb ik hem een beetje geholpen door met de hamer kleine stukje voor te breken. Hij was er wel 2 uur zoet mee. Maar toen ik de tweede keer wilde ´helpen´ pakte hij hem op, zo van; hij is van mij!
Nu heb ik gisteren zijn hele portie aan spiervlees gegeven met orgaan. Ik denk dat ik dat vandaag ook nog doe, dan is de vlees-bot verhouding weer goed. Ik heb geen problemen gezien bij de ontlasting tot nu toe. Hoe is de verhouding vlees-bot bij een lamskop (50/50?)

Misschien wel een goed idee om te vragen of ze de kop in tweeen willen zagen bij de slager. Maar weet niet of ze dat doen, want hij zei nu ook dat ik een hele kop kreeg.

Hoe vaak geven jullie een lamskop? Mijn hond weegt 34kg. Ik dacht zo eens in de maand ofzo.
Door Souris
#1678894
Vlees bot verhouding lijkt mij niet snel 50-50, ze zijn mi veel schraler bevleesd, ok zit natuurlijk met hersenen maar 50-50 lijkt me wat ruim geschat.
Weet iemand ook waar je kleine lamskoppen kan krijgen, zuiglammetjes dan dus?
Door wendy71
#1679186
Ik geef ze ook in 1 keer, wel altijd met een lap pens erbij, de koppen ansich vind ik te kaal.
En ik heb al ooit een hond met een verstopping gehad :-\, dat wil ik liever niet meer meemaken, dus hier altijd pens erbij.
Door Staftime
#1679218
Volgens mij bevat een lamskop zo'n 70 tot 80 procent bot.
De rest is voornamelijk orgaan (tong, hersenen)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1680776
Souris schreef: Vlees bot verhouding lijkt mij niet snel 50-50, ze zijn mi veel schraler bevleesd, ok zit natuurlijk met hersenen maar 50-50 lijkt me wat ruim geschat.
Weet iemand ook waar je kleine lamskoppen kan krijgen, zuiglammetjes dan dus?
Ik heb hem de twee dagen erna alleen vlees en orgaan gegeven. Om er die zelfde dag nog pens of vlees bij te geven was veel te veel.
Door debaetsstevie
#1681774
jullie praten nu over lam

maar een volwassen schaap geven jullie dat ook (kan ik makkelijker aan graken)
Door AussieSue
#1728043
Topic is al een maandje stil, maar ik kwam een lamskop tegen dus wilde dat even melden:

--------------------------------------------------------------------------------


Lams Kop Heel    per stuk

komplete Voeding Voor de Hond zonder granen


Euro 3,00
www.rucodierenvoeding.nl

ik ga hem bestellen...wat vinden jullie van de prijs?
Door Nyncke
#1728517
Duur, ik weet niet exact hoeveel ik betaal maar iets van 1,25
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door