Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1468813
Bennie schreef: Ik dacht dat beren alleen in tekenfilms honing eten. Zou niet weten waarom je het niet aan een hond kunt geven, dan liever wel honing en geen bisolvon.
Bisolvon zit vol met de grootste rotzooi en de rauwe honing zonder enige toevoeging van mijn buren niet,dus hou ik het ook maar bij het laatste.
Door 202Spots
#1468819
Bennie schreef: Ik dacht dat beren alleen in tekenfilms honing eten. Zou niet weten waarom je het niet aan een hond kunt geven, dan liever wel honing en geen bisolvon.
Ze Barfen ook nog!!!! :biggrin2:

Do bears eat honey?
A: Yes. Bears do love honey and are attracted to beehives. But unlike in Winnie the Pooh, the bears eat more than just honey.
They will also consume the bees and larvae inside the beehive, which are a good source of protein.
Both brown and black bears will raid beehives.

http://www.wildlifenews.alaska.gov/inde ... les_id=371
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1468825
Bennie schreef: Geen idee, hier lopen geen beren rond, of eigenlijk toch wel, maar dat zijn ook honden heb ik inmiddels begrepen, maar die eten dan weer geen honing, ik begrijp er niks meer van.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook aan de medenica gezeten. Ook al zo'n fijn honingproduct.  :P
Door Robert & Mirjan
#1469447
Volgens mij word er nu van de vraag afgeweken, maar om daar op terug te komen. Mensen kunnen toch ook allergisch zijn voor honing, en omdat jij zei reverse sneezing kan de luchtweg toch iets opgezwollen zijn wat bij meer allergische reacties voorkomt.
En bij kennelhoest geef ik altijd thijmsiroop van de DA(drogist), werkt perfect en 2 dagen geen kuch meer.
Gebruikersavatar
Door kira
#1469456
wat er zij van honing, maar waarom geen fruit geven? Onze beren plukken geheel zelfstandig onze fruitbomen leeg, ze voelen precies aan wanneer fruit "eetbaar" is, onderweg eten ze ook van bramen struiken en wilde framboos. Heb daardoor toch zelf de indruk dat dit op hun menu thuishoort. Ik bedoel, ze staan met hun voorpoten tegen de stam van de appelbomen op om appels te plukken. Ik heb ze nog nooit met hun poten tegen de stam van een eik zien staan om eikels te plukken.
honing is zowieso erg geschikt om allerlei zaken als druppels mee naar binnen te krijgen.

en terugkomend op de vraag, kan mij voorstellen dat er een bloem/plant in zit waar ze allergisch voor is. Zelf ben ik ondermeer allergisch voor een boom die alleen ergens in Afrika voor komt (is ook de enige boom waarvoor ik allergisch ben). Dus volgens mij zou dat kunnen .
Door Iza
#1471424
Honing is gezond. Voor mensen dus waarom niet voor honden, maar zelf geef ik mijn hond amper honing.
Ik haal mijn honing bij een imker. Een goede imker die goed is voor zijn bijen. Vaak is de honing in de winkels van minder kwaliteit dan bij een imker die dit voor hobby doet. Maar goed.
Als je hond niet goed op de honing reageert dan kan je het beter niet geven. Geen honing in zijn menu zorgt er zeker niet voor dat hij iets te kort komt. Misschien is hij er allergisch voor.
Goede honing gaat eigenlijk niet echt over datum (alles voor menselijke consumptie moet een houdbaarheids datum hebben). Als de honing hard wordt dan kan je het licht verwarmen in een bak met warm water, maar dat  is niet nodig. Honing is honing, hard of vloeibaar.

Veel honing plezier.
Iza
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door