Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marja
#632235
Tineke * schreef: Ff offtopic ik zit me scheel te verzinnen wat dat voor honden zijn.
Maar het is toch het ras Landseer?

           Tineke
Ja klopt hoor! De linkerhond is Stapper en dat is een Landseer.
De andere is Zara en dat is een mastin de los pirineos, compleet iets anders hoor qua gedrag ;D
Door marja
#632887
Inge en Bono schreef: ;) Hihi; ik stond nog maar kort geleden ook zo. Geweldig hè, als je ze ziet genieten. Veel plezier verder  ;D
Ik heb het ff moeilijk met doorzetten hoor, want na de diaree kotsen ze nu ook de botten weer uit :'(
Door Femke
#632936
marja schreef: Ik heb het ff moeilijk met doorzetten hoor, want na de diaree kotsen ze nu ook de botten weer uit :'(
kwestie van wennen denk ik. Sunday spuugde in het begin nog wel vaak stukjes bot. Nu nooit meer.
Het is qua vertering natuurlijk heel iets anders dan brok, en het maagzuur moet misschien ook nog wel zuurder worden.

Volhouden is het beste remedie  ;)
Door marja
#632994
Femke schreef: kwestie van wennen denk ik. Sunday spuugde in het begin nog wel vaak stukjes bot. Nu nooit meer.
Het is qua vertering natuurlijk heel iets anders dan brok, en het maagzuur moet misschien ook nog wel zuurder worden.

Volhouden is het beste remedie  ;)
Ja ik hou wel vol hoor ;)
Door Lizzy
#633130
Het is helemaal niet vreemd hoor, dat er wat bot gekotst wordt. Vaak hoort dat bij het wen-proces. Maar, wat voor botten geef je en hoeveel? Misschien dat je daar nog wel het e.e.a. aan kunt doen zodat het beter gaat!
Door tieneke
#633138
marja schreef: Ik heb het ff moeilijk met doorzetten hoor, want na de diaree kotsen ze nu ook de botten weer uit :'(
Zou tot de ontlasting goed is en het kotsen minder even de zachtere botten zoals kippennekken/karkassen blijven geven tot ze er aardig aan gewend zijn.
Door marja
#633275
Lizzy schreef: Het is helemaal niet vreemd hoor, dat er wat bot gekotst wordt. Vaak hoort dat bij het wen-proces. Maar, wat voor botten geef je en hoeveel? Misschien dat je daar nog wel het e.e.a. aan kunt doen zodat het beter gaat!
Tot nu toe hebben ze alleen nog maar kipbotten gehad, en runder en lamshart.
De rest is nog kvv hier.
Zara eet met tegenzin de kvv, moet het er bijna inproppen..........

Heb net kipkarkassen gescoord, gratis!!!
In het vervolg kan ik ze krijgen voor 0.45 de kilo. Kan bij die man (op de markt) bestellen voortaan, kreeg zijn telefoon nummer ;D
Zo heeft hij dan ook strotten nekken en weet ik veel........
Leuk he!! ;D
Door Lizzy
#633281
marja schreef: Tot nu toe hebben ze alleen nog maar kipbotten gehad, en runder en lamshart.
De rest is nog kvv hier.
Zara eet met tegenzin de kvv, moet het er bijna inproppen..........

Heb net kipkarkassen gescoord, gratis!!!
In het vervolg kan ik ze krijgen voor 0.45 de kilo. Kan bij die man (op de markt) bestellen voortaan, kreeg zijn telefoon nummer ;D
Zo heeft hij dan ook strotten nekken en weet ik veel........
Leuk he!! ;D
Hee gaaf! Gefeliciteerd ;D!

Je kunt de kippenbotten even met een vleeshamertje bewerken, voordat je ze geeft. Dat helpt misschien bij de vertering. Het handigst doe je de botten in een flink stevige plastic zak en mep je er een paar keer op. Die plastic zak is tegen de spetters. Als je zonder plastic zak op de botten mept, zit de kip tegen je plafon.

Ik weet niet hoeveel kipbotten je geeft? Misschien geef je iets teveel en moet je wat minder geven? (totdat ze meer gewend zijn). Eventueel kun je er ook wat vuile pens bij geven. Dat helpt vaak goed bij de vertering van botten, in de gewennings-fase. Eventueel ook wat extra probiotica (acidophilus capsules). Doet vaak wonderen!

Ik denk dat dit echt vanzelf goed komt. Spugen ze geel slijm/water met botstukjes?
Door marja
#633371
Lizzy schreef: Hee gaaf! Gefeliciteerd ;D!

Je kunt de kippenbotten even met een vleeshamertje bewerken, voordat je ze geeft. Dat helpt misschien bij de vertering. Het handigst doe je de botten in een flink stevige plastic zak en mep je er een paar keer op. Die plastic zak is tegen de spetters. Als je zonder plastic zak op de botten mept, zit de kip tegen je plafon.

Ik weet niet hoeveel kipbotten je geeft? Misschien geef je iets teveel en moet je wat minder geven? (totdat ze meer gewend zijn). Eventueel kun je er ook wat vuile pens bij geven. Dat helpt vaak goed bij de vertering van botten, in de gewennings-fase. Eventueel ook wat extra probiotica (acidophilus capsules). Doet vaak wonderen!

Ik denk dat dit echt vanzelf goed komt. Spugen ze geel slijm/water met botstukjes?
Haha ja inderdaad, geel waterachtig met stukjes bot, maar eigenlijk meer gras dan bot!
Vandaag hebben ze niet gekotst en ook weer normale ontlasting, gaat wel goed dus.

Die kipkarkassen kauwen ze best goed hoor, ik hoor het tenminste erg kraken ;)
Ik heb kvv pens, zal ik morgen geven...........
Voorlopig doe ik in de ochtend kvv en 's avonds de botten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door