Ik heb hier toch eens even over na zitten denken.... Als Sam nou zo graag botten eet en de honden van Roger zijn ook zo dol op botten en die honden van mij kun je wakker maken voor botten: dan ga je je toch afvragen of honden botten dus misschien toch wel exeptioneel lekker vinden.... True?Dat ze het lekker vinden staat hier in ieder geval als een paal boven water. Maar kom je dan niet in de oude discussie of lekker ook goed is? Als je voor mij noem es wat een gamba en een groentenspiesje op de BBQ legt heb ik eigenlijk wel zo mijn voorkeur. Maar is die voorkeur werkelijk het gezondst voor mij? Of past die voorkeur het best bij mijn oorspronkelijke eetpatroon?
Waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat wolven OOK heel erg graag botten eten en dus misschien juist WEL de meeste botten van hun grote prooidieren opeten?Volgens mij moet een zeker eetpatroon blijken uit onderzoeken. In het geval van de wolven zouden er dus verschillende onderzoeken moeten zijn zodanig dat mannetjes en vrouwtjes ergens tussen de bosjes wekenlang naar etende wolven kijken. Wolven in een dierentuin zijn volgens mij al niet meer vergelijkbaar.
Als ik mijn honden laat kiezen tussen een bak vlees een bak pens of een lamsrib, kiezen ze voor de lamsrib.Ik zal het eens uitproberen. Heb het ooit met 2 schoteltjes (belonings)brokjes gedaan en 2 schoteltjes vlees (Bibi en Energique geloof ik). Begint die sukkel gewoon bij het dichtst bijzijnde schoteltje ...
Ik ga het botten/calcium verhaal dan ook weer in een ander licht zien... ben ik de enige?Een belangrijker vraag is denk ik of het waar is dat een hond een te veel aan calcium uitsast. Als dat zo is boeit het niet hoeveel calcium hij binnenkrijgt. Mocht het echter zo zijn dat een te veel aan calcium 'neerslaat' in onderdelen waar het niet hoort (nieren) dan heb je wel een probleem. En dan zou ik TOCH maar de filmpjes op Discovery of Geographic Chanel of Animal Planet of weet ik veel aanhouden waarin je ziet dat een batterij wolven een noem es wat voor groot beest naar god helpt, het vlees eraf eet en al boerend en uitbuikend misschien nog een beetje op een bot gaat liggen knagen.