Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2467045
In blik zit 80% vocht tov van 60 in vers, dus moet je er dubbel zoveel van voeren. ;)
Dat is al logisch.

Verder zou ik ook ofwel een blik voeren dat enkel vlees bevat, ofwel Orijen of Acana.  Dat zijn toch echt de beste brokken, en dat merk je ook aan de ontlasting en aan de hoeveelheden die ze ervan nodig hebben (van brokken met granen hebben ze veel meer nodig).  Het blijft wel duurder dan vlees, dat blijft. Maar het is niet te vergelijken met K9.
Hier hadden de katten ook geen problemen met mengen tussen vlees en brok, voor ze gingen barfen.  Dan kregen ze 's avonds een stuk vlees of orgaan en de rest van de dag brok.  Maar ik voerde wel geen vleesbotjes toen, dus daar kan ik niet over meespreken.
Door Lida. S
#2467058
ik ben net 10 dagen met vakantie geweest. Mijn 9 honden krijgen normaal barf en een beetje kvv. Deze 10 dagen hebben ze brok gehad, dat kon niet anders. Geen van de honden heeft problemen gehad. Vandaag hebben ze weer barf gehad. Ook dit ging zonder probleem
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2467090
Hier net zo'n verhaal als Lida.
Wij gingen op vakantie toen het daar 35 graden was.
Ik durfde met die warmte vlees niet langer dan 1 dag buiten de koeling te bewaren.
Dus ze kregen 2 dagen brok, de dagen dat we niet naar de supermarkt konden.
Geen van de honden hadden hier problemen mee.
En ik ook niet voor de 2 dagen.
Ze poepten er wel veel op  :o
Door Xada
#2467204
Ik zie meerdere keren dat er geadviseerd wordt om gedroogd vlees te geven. Maar qua hoeveelheid is dat toch veel minder? Houdt de hond dan geen hongergevoel over?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2467216
Volgens mij moet je dat gevriesdroogd vlees laten wellen in water. Dan komt er weer vocht in net zoals in gewoon vlees veel vocht zit.

Maar dan nog vind ik het vaak schrikbarend duur, kan ik net zo goed uit de supermarkt wat bijelkaar zoeken. (tja als er eentje is, maar tot nu toe heb ik daar altijd wel voor gezorgd op vakanties, sterker nog ik vraag altijd eerst de vriescapaciteit op het adres na, mag tot nu toe altijd in hun vriezers op verschillende adressen)
Laatst gewijzigd door Kaio op di 25 sep 2012, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door syiryo
#2467240
Kaio schreef: Volgens mij moet je dat gevriesdroogd vlees laten wellen in water. Dan komt er weer vocht in net zoals in gewoon vlees veel vocht zit.

Maar dan nog vind ik het vaak schrikbarend duur, kan ik net zo goed uit de supermarkt wat bijelkaar zoeken. (tja als er eentje is, maar tot nu toe heb ik daar altijd wel voor gezorgd op vakanties, sterker nog ik vraag altijd eerst de vriescapaciteit op het adres na, mag tot nu toe altijd in hun vriezers op verschillende adressen)
ja dit jaar kon ik wat bij de camping in de vriezer mikken gelukkig. We willen komend jaar 4 weken naar zweden (met 1 hond). Zou het een optie zijn om eierschalen te sparen en mee te nemen? We hebben een koelkast en een mini vriesvak (orgaan zou dus mee kunnen). Maar voor 4 weken pfffoeh (vandaar mijn idee om tijdelijk naar brok te doen). :-\ :-\
Gelukkig heb ik nog tijd om meningen/ervaringen te vragen. :)
#2467604
Ik ben net 16 dagen naar Frankrijk & Spanje geweest.  Ik heb K9-Natural meegenomen.  Mijn hond weegt een goede 30kg en ik had 3 pakjes van 500gr meegenomen.  Volgens de verpakking zou hij 60gr per dag moeten krijgen. 
Uiteindelijk heb ik slechts 2 pakjes gebruikt want ik heb wanneer mogelijk vers vlees in de plaatselijke supermarkt gekocht.  Dit was vnl kip, kwartels, orgaanvlees etc maar de K9 was lam en rund dus er was wel wat evenwicht.

Eerlijk gezegd vind ik de K9 niet schrikbarend duur.  Ok het is wel wat duurder maar ik deed een 6-tal dagen met 1 verpakking.  Wanneer ik het vergelijk met KVV voor die periode ben ik ongeveer evenveel kwijt, misschien iets minder.
Daarnaast is het bijzonder grote voordeel, vooral op vakantie, dat je slechts enkele kleine zakjes hoeft mee te  nemen.

Bovendien wil ik voor mijn hond het beste als alternatief voor vers vlees en in mijn ogen is dat dan los van KVV die K9.  Maar zo zie ik het... ;)
#2467609
chess schreef: Ik ben net 16 dagen naar Frankrijk & Spanje geweest.  Ik heb K9-Natural meegenomen.  Mijn hond weegt een goede 30kg en ik had 3 pakjes van 500gr meegenomen.  Volgens de verpakking zou hij 60gr per dag moeten krijgen. 
Uiteindelijk heb ik slechts 2 pakjes gebruikt want ik heb wanneer mogelijk vers vlees in de plaatselijke supermarkt gekocht.  Dit was vnl kip, kwartels, orgaanvlees etc maar de K9 was lam en rund dus er was wel wat evenwicht.

Eerlijk gezegd vind ik de K9 niet schrikbarend duur.  Ok het is wel wat duurder maar ik deed een 6-tal dagen met 1 verpakking.  Wanneer ik het vergelijk met KVV voor die periode ben ik ongeveer evenveel kwijt, misschien iets minder.
Daarnaast is het bijzonder grote voordeel, vooral op vakantie, dat je slechts enkele kleine zakjes hoeft mee te  nemen.

Bovendien wil ik voor mijn hond het beste als alternatief voor vers vlees en in mijn ogen is dat dan los van KVV die K9.  Maar zo zie ik het... ;)
Oke.. dat klinkt ook nog als een goed alternatief voor mij (brok is echt t laaste). Maar thuis vlees drogen en vacuum sealen zou ook nog kunnen. Dan is het lang houdbaar, en zou ik t aan kunnen vullen met kip en gehakt.
:) Zo langzamerhand dus idd wat meer opties ..  :biggrin2:  tx allemaal voor het meedenken.
#2467651
Ik heb een tijdje terug onze hond ook een tijdje terug gezet op een brok met een hoog vleespercentage.
Als het even niet anders is, dan anders het niet anders, maar ik ben van het 'als het niet ken zoals het mot, dan mot het maar zoals het ken'.
Ik moest er erg veel van voeren en dus ook erg vaak uit omdat ze zo vaak moest poepen, maar ze bleef er even goed uitzien en voelde zich ook prima. Ze eet werkelijk alles, dus daar ook geen problemen mee. Daarna tijdje kvv en daarna weer langzaam barfen.
Als je kiest voor brok zou ik me wel even verdiepen de diverse merken.
#2467968
Omdat wij nogal eens wat dagen weg zijn met de honden (jacht o.a.) ben ik de Teckel en nu de pup ook af en toe een maaltje brok blijven voeren. Gewoon 1x in de vier weken ofzo, vaker echt niet. Ik vind het makkelijk als ze er aan gewend blijven. Wel een hoog kwalitatieve geperste brok zonder graan. Bas kan er echt niet tegen dus daar neem ik wel altijd zijn maaltje voor mee, maar dat die andere 2 er wel tegen kunnen vind ik erg makkelijk. Ontlasting merk ik niet zo, wel dat ze meer drinken. Als het om een vakantie volgend jaar gaat zou je dat ook kunnen doen. Nu al eens af en toe een brokkenmaaltje. En als ze dan dadelijk een week ofzo op brok moet, dan bijv 2 weken van tevoren beginnen iets regelmatiger een brokkenmaaltje te geven?
#2467992
Dan zou ik toch aan brok laten wennen, zorgen dat je genoeg bij je hebt en waar mogelijk wat vers vlees kopen, eitje etc. Blijf je op 1 plek of trek je rond? Er wordt in Zweden veel gejaagd, misschien kan je wat contacten leggen en via jagers aan wat voordeliger vlees komen?
#2467995
Jantina schreef: Dan zou ik toch aan brok laten wennen, zorgen dat je genoeg bij je hebt en waar mogelijk wat vers vlees kopen, eitje etc. Blijf je op 1 plek of trek je rond? Er wordt in Zweden veel gejaagd, misschien kan je wat contacten leggen en via jagers aan wat voordeliger vlees komen?
We trekken rond, dus contacten leggen gaat niet zomaar. Ik heb van iemand anders begrepen dat tussen de meren er nog wel wat barf te krijg is. Pfff.. als optie vlees drogen zou ook nog iets zijn. Orgaan invriezen, en kip moet te krijg zijn lijkt me. Ik wil brok als laatste middel nemen.
Ook heb ik een vacuummachine mee, dus ik kan vlees wat langer bewaren in de koelkast.
#2468122
Ik weet niet tot waar je gaat rondtrekken? Ik heb een Nederlands sprekende vriendin in de buurt van Umea (noord-zweden). Zij gaagt zelf ook. Ik weet zeker dat ze je kan helpen aan spulletjes, maar goed, ik weet niet of je zo noordelijk gaat (het is daar prachtig dus wel een aanrader).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door