Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2338059
Weet je, ik denk ook dat ik het moeilijker maak dan het eigenlijk is, maar dat komt gewoon door gebrek aan ervaring.
De theorie leer je, allerlei regeltjes maak je je eigen, maar het toepassen in de praktijk is weer ff heel iets anders.
Dat is met alles zo.
Hoe meer praktijkervaring, hoe handiger je wordt in het oplossen van problemen.

Misschien ben jij minder paniekerig en sta je met beide voeten stevig op de grond, ik denk dat dat alleen maar heel voordelig is.
Door eelke
#2338062
Het scheelt ook wel of je nou begint met een pup, die nog moet groeien, of je begint met een volwassen dier natuurlijk. Zeker een pup wil je het aller beste geven :)
Lukt het nu een beetje? Gaat het beter met de ontlasting?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2338175
eelke schreef: Het scheelt ook wel of je nou begint met een pup, die nog moet groeien, of je begint met een volwassen dier natuurlijk. Zeker een pup wil je het aller beste geven :)
Lukt het nu een beetje? Gaat het beter met de ontlasting?
Dat denk ik ook. Ik herken de angst niet zo, maar Oscar was dan ook al volwassen toen we hem kregen en stond al op kvv. Het was voor mij wel leren en ontdekken om naar Barf over te stappen, maar dat had meer met vriezerruimte en "o jee vind ik dat niet heel erg vies" te maken dan met de voedingsstoffen.
Helemaal nieuw starten met barf, met een pup en dan ook nog in een ander land met andere mogelijkheden en onmogelijkheden, dat lijk mij ook moeilijk. En dan zijn al die vragen heel logisch! Dus vooral stellen!
#2338187
Tis niet zo gemakkelijk, nee, maar we zullen er wel komen en met jullie fantastische hulp als steun moet het gewoon lukken. Hier ben ik toch zo blij mee.

Wat de ontlasting betreft, tis nog niet in orde. Soms gaat het beter, begint met 2 drolletjes die er keurig uitzien, dan de rest die eruitkomt is puur diarree. Vooral op de dag met pens en groenten heeft ze toch echt wel diarree.

Ze poept 4 x per dag, ik geef haar probiotica, en ben gisteren ook begonnen met een puntje knof door het eten te doen.
Misschien dat die knof niet goed gevallen is?
Ze is ook gister in de vijver gesodemieterd.  :nerves:Misschien is dat ook een reden voor diarree?
Kou kan ze niet hebben gevat, tis 30 gr. hier en ik heb haar direct heel goed afgedroogd.
Juma vond het zelf eigenlijk wel heel leuk, toen de 1e schrik voorbij was.

Vandaag hoor ik ook de uitslag van de poepcontrole, dan weet ik ook of ze wormen heeft of niet
#2338298
Kijken ze bij die poep-controle ook naar giardia?
:-[ Dat ben ik dus vergeten erbij te zeggen, ik ga haar nu bellen en zal ook naar giardia vragen, anders zal ik weer poep
sturen voor nieuw onderzoek?
Dank je voor de tip
#2338321
Het resultaat is Negatief, ook voor Giardia, das dus prachtig; DA heeft de tradizionele technieken gebruikt, en zegt dat als ik het wil, dan zal zij maandag op een nieuwe verse drol de Snep? of Snap?-test op Giardia doen, die is veel betrouwbaarder.
Dat laat ik dus doen.
Door Hanny
#2338466
Nog even over de dunne poep. Pens stroomt makkelijk door en vaak doen groenten dat ook...........dus bij een hond, die nog wat dun poept kan dat makkelijk verergering geven. Dat is dan heel logisch. Misschien tijdelijk wat zuinigjes pens voeren en geen paniek.
Als je arts een prettig mens is, waarom dan op zoek naar een ander. Je kunt toch voeren wat je wilt, dat is toch geen reden om een andere arts te zoeken? Als alles goed is, kom je vrijwel niet bij een arts en als er wel iets is, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een goede vakbekwame arts en het zou me helemaal niet kunnen interesseren, wat hij, of zij van de voeding, die ik aan mijn hond geef, vind.
Vergeet niet, dat je hond niet direkt in elkaar zal storten, als er iets niet helemaal zou kloppen aan zijn menu. Ik las ergens, dat je ook volwassen zonen hebt, die hebben vroeger zeker ook wel eens niet volledig gegeten en zijn toch groot geworden.
Natuurlijk moet je niet aanrommelen, maar perfect zal het toch ook niet hoeven te zijn.
Ons puppemeisje, Borderterrier,  eet gerust eens een hapje meer vlees, als dat zo uitkomt, of ze eet een eendennek, wat op zich al genoeg is voor een maaltijd en dan zit er dus geen extra vlees bij, dat komt dan wel weer een ander keertje. Of ik doe er wel iets bij en dan eet ze een reuzen maaltijd, kan allemaal.
Veel plezier met de dame.

Hanny
#2338574
Dank je Hanny, idd. mijn zonen zijn toch gezonde kerels geworden en behoorlijk gegroeid, ondanks de meuk waarmee zij zich af en toe volstopten.
Maar mijn kinderarts had alle vertrouwen in mij, omdat ik NL. ben  :biggrin2:, dus nuchter  :biggrin2:
Dat geeft wel een kick.

Ik zal afwachten wat de reacties zullen zijn van de DA iedere keer als er zich gezondheidsproblemen mochten voordoen.
(Hopelijk nooit).
Ik vond het wel positief van haar niet onnodig te willen ontwormen, maar eerst te onderzoeken of er wel wormen aanwezig zijn.
Aan de andere kant wil zij Juma wel volstoppen met allerlei vaccinaties, waar ik ook wel mijn vraagtekens bij heb.
Ik zal haar vragen wat zij van titeren denkt, ik heb hier een hoop over gelezen en dat is iets heel nieuws voor mij.
Ik vind dat titeren wel erg nuttig idd.

Ik heb zelf ook al iets de pens en groenten verminderd en voeg wat gember toe (ik heb gelezen dat gember heel goed is bij maag- en darmproblemen en veel meer).
Verder heb ik gevonden dat aardappel ook iets stoppend werkt. Dus daar ga ik haar straks ook een beetje van geven.

Ik heb alleen nog niet gevonden wat jullie precies doen met de gewone aardappel, er wordt iedere keer gesproken over de zoete variant, die ik alleen in de herfst kan bemachtigen. Deze zoete wordt met de schil gegeven, maar de gewone aardappel: ook met de schil? gekookt of rauw?
Rauw toch niet denk ik, want dan is de gewone aardappel giftig (de zoete niet)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door