Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3471094
Kim_S schreef: wo 01 mei 2024, 09:27 Ik zou dit niet zo snel doen. In KVV zit normaalgesproken meer dan genoeg bot. Die 15% is kaal bot, dus is ongeveer 30% vleesbot dan, maar in de praktijk is dat bij KVV vaak al ruim voldoende. Dus dan nog extra vleesbot voeren kan voor problemen zorgen als bijvoorbeeld verstopping.
Als je vleesbot wilt voeren, dan toch beter met spiervlees / orgaan.
Tenzij je hond van die KVV met 15% bot toch wat slappere ontlasting heeft dan van de andere KVV’s, dan zou het eventueel wel kunnen.
Oke bedankt!
#3471095
Kim_S schreef: wo 01 mei 2024, 09:32 Qua bacteriën zal het niet zo veel uitmaken (afhankelijk van waar je je barf koopt en hoe je er mee omgaat natuurlijk, het is net als bijvoorbeeld je eigen kipfilet wel gewoon rauw vlees). KVV is wel gecontroleerd als het goed is, en zou niet teveel bacteriën moeten bevatten.
Qua vertering is KVV makkelijker om aan te wennen omdat de stukjes bot al kleiner zijn door het malen. Grotere stukken bot verteren langzamer, en daarvoor moet het spijsverteringsstelsel daar wel goed op ingesteld zijn.
Bedankt voor deze uitleg!
#3471096
Lizzy schreef: wo 01 mei 2024, 14:06 Ik denk dit dus ook. Tel daar bij op dat de hond een ingewikkelde darmflora heeft, aangezien de hond Giardia heeft gehad.

Ik zou geen KVV + vleesbot geven. Bestel dan bijv. van Dogmeat of KB Raw een enkelvoudig vleessoort op rol (zoals hert ofzo) en geef daar dan eerst kwartel karkasjes bij. Als dat eenmaal goed verteerd, kun je kipkarkas proberen. Als dat goed verteerd, kun je parelhoenkarkas proberen.
Ga dit proberen. Thanks!
#3471104
Kim_S schreef: wo 01 mei 2024, 09:33 Ik denk eigenlijk dat dat meer te maken heeft met het constant omschakelen van brok naar KVV naar ineens een vleesbot, en dat het gewoon slecht verteert. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)
Ja, dat denk ik ook. Maar daar gaat extra spier of orgaan niet bij helpen, denk ik.
Die brok moet er gewoon uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door