Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3107935
Ik heb het filmpje van 1vandaag bekeken, gatverredamme.. Niet eens alleen tegen dieren, maar ook met 2 man tegen 1 vrouw of een mannetje van 86  :o :o :o  :rant: :rant: :rant:  Zulke mensen wil je gewoon niet in de samenleving hebben  :-X

"fijn" dat alle moeite die de mevrouw erin gestoken heeft, nu beloond lijkt te worden, verschrikkelijk voor alle dieren die ze niet heeft kunnen helpen  :'(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3107967
Ik kijk ook maar niet naar de filmpjes.
Ik hoef het niet te zien, geloof ik.

Ik dacht altijd wel dat het zwanenvlees van jagers kwam die ze schieten wegens overlast.
Voor de ganzen hetzelfde verhaal trouwens.
Die dieren geven echt wel overlast (aan mens en andere inheemse dieren) als de populatie's niet ingeperkt worden, en er zijn nu eenmaal te weinig wilde vijanden (of geen in een stadspark vb) en geen enkele populatie mag eindeloos blijven groeien.  Als ze dan toch gedood worden wegens overlast, ben ik absoluut voor dat ze ook zoveel mogelijk opgegeten worden (door mens of hond, maakt me niet uit), das toch weer een paar kippen of eenden minder die geslacht moet worden.

Maar even navragen waar het vlees precies vandaan komt, is vast wel een goed idee. Dan ben je ook zeker en is je geweten gerust.
Gebruikersavatar
Door pike
#3108226
Ik voer ook zwanenvlees; dat is afkomstig van de jacht in het kader van schadebestrijding. Voor mij hoeven deze dieren niet geschoten te worden, maar als het dan toch gebeurt dan vind ik dat je ze ook moet gebruiken, voor mens of dier als voedsel. Schieten en vervolgens weggooien als oud vuil dat vind ik pas echt heel erg.

Maar ik denk niet dat daardoor een kip of eend minder geslacht wordt. Dat gaat toch gewoon door aan de lopende band voor menselijke consumptie.
Door Lida. S
#3108279
ik heb niet gekeken, maar ik heb wel contact opgenomen met mijn leverancier. Hij heeft mij nogmaals verzekerd dat het zwanenvlees dat hij levert afkomstig is van de jacht in het kader van de schadebestrijding.
Door Suzanne
#3108312
Lida. S schreef: ik heb niet gekeken, maar ik heb wel contact opgenomen met mijn leverancier. Hij heeft mij nogmaals verzekerd dat het zwanenvlees dat hij levert afkomstig is van de jacht in het kader van de schadebestrijding.
Dank voor het navragen!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3108342
Ik heb de filmpjes niet gezien (bewust, want anders lig ik weer een nacht wakker  :-X ) wederlief zag het op TV en vroeg direct waar het zwanenvlees vandaan kwam wat hier in de vriezer ligt. Hij is er zo ziek van dat gelijk de mening kwam "dat gooi je maar weg, ik wil niet dat dat hier nog gevoerd wordt" Ik zal het ook niet snel meer inkopen zolang ik er niet zeker van ben/kan zijn waar het vandaan komt. Maar wat er nog ligt, voer ik wel nog op. Het idee dat het dier voor niets gestorven is vind ik nog veel erger.  :'( 
Gebruikersavatar
Door Nero
#3108351
Lida. S schreef: ik heb niet gekeken, maar ik heb wel contact opgenomen met mijn leverancier. Hij heeft mij nogmaals verzekerd dat het zwanenvlees dat hij levert afkomstig is van de jacht in het kader van de schadebestrijding.
Pfff fijn!! Ik kan echt misselijk worden van zulke beelden!
Door miik
#3108632
Lida. S schreef: ik heb niet gekeken, maar ik heb wel contact opgenomen met mijn leverancier. Hij heeft mij nogmaals verzekerd dat het zwanenvlees dat hij levert afkomstig is van de jacht in het kader van de schadebestrijding.
Mijn jager schiet ook alleen zwanen die aantoonbare schade veroorzaken.... (met toestemming/ontheffingen/vergunningen etc)
Door Wendi
#3108662
Lida. S schreef: ik heb niet gekeken, maar ik heb wel contact opgenomen met mijn leverancier. Hij heeft mij nogmaals verzekerd dat het zwanenvlees dat hij levert afkomstig is van de jacht in het kader van de schadebestrijding.
Dat is fijn te horen, goed dat je gelijk contact opgenomen hebt!
Door Ruisje
#3108764
pike schreef: Ik voer ook zwanenvlees; dat is afkomstig van de jacht in het kader van schadebestrijding. Voor mij hoeven deze dieren niet geschoten te worden, maar als het dan toch gebeurt dan vind ik dat je ze ook moet gebruiken, voor mens of dier als voedsel. Schieten en vervolgens weggooien als oud vuil dat vind ik pas echt heel erg.

Maar ik denk niet dat daardoor een kip of eend minder geslacht wordt. Dat gaat toch gewoon door aan de lopende band voor menselijke consumptie.
Ook ik voer zwanenvlees van de jacht. Het is prachtig mooi wild spiervlees en het zou heel erg zijn als dit vernietigd zou worden.

Die beelden zijn vreselijk. :'( En daar zou ik geen gram vlees van willen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door