Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Krullebol
#2685809
Lijkt me stug. Volgens mij staat in de gebruiksaanwijzing dat het niet geschikt is om botten te vermalen en dat je ook zeker geen bevroren voedsel mag malen.. "onjuist gebruik" dus
Door Lil
#2685834
Ik ben zo blij zooooooooooo blij!!!!

De schijf heb ik al een maand of twee en nu het vakantiegeld er was heb ik sinds gisteren dus de kenwood. Vandaag uitgeprobeerd: eendenvleugels en konijnenrug (met natuurlijk vlees en orgaan). Ik was in 30 minuten klaar inclusief in elkaar zetten, opruimen, verpakken en in de vriezer doen. Had in totaal zo'n 8 kg gemalen. Wowie, blij.  :D :D :D
Ik hoefde namelijk niets meer in stukken te hakken. Je moet wel bang zijn voor je vingers met die Kenwood......

hij trok de eendenvleugels zo snel en hard naar binnen dat ik echt moest loslaten en even vreesde dat hij gewoon mijn arm mee zou malen.  :o :o :o
Door Lil
#2685858
Krullebol schreef: Nice he! Ik vouw de buikflappen om de konijnenrug en prop hem er ook zo in 1x er in. Idd oppassen voor je vingers..
Ja, super nice!  :D :D :D :D
Door Cindy de Wolf
#2686401
Lil schreef: Ik ben zo blij zooooooooooo blij!!!!

De schijf heb ik al een maand of twee en nu het vakantiegeld er was heb ik sinds gisteren dus de kenwood. Vandaag uitgeprobeerd: eendenvleugels en konijnenrug (met natuurlijk vlees en orgaan). Ik was in 30 minuten klaar inclusief in elkaar zetten, opruimen, verpakken en in de vriezer doen. Had in totaal zo'n 8 kg gemalen. Wowie, blij.  :D :D :D
Ik hoefde namelijk niets meer in stukken te hakken. Je moet wel bang zijn voor je vingers met die Kenwood......

hij trok de eendenvleugels zo snel en hard naar binnen dat ik echt moest loslaten en even vreesde dat hij gewoon mijn arm mee zou malen.  :o :o :o
;) ;) ;D blij dat de combi ook jouw bevalt.
Door Lil
#2686405
Cindy de Wolf schreef: ;) ;) ;D blij dat de combi ook jouw bevalt.
Na al die flops zeker. En het grove vinden we een pluspunt. Wel nog iets kauwen, maar dan zonder moeite. Voor het eerst sinds 2 jaar hazenruggen besteld. Oei zal mijn manneke blij worden als hij weer haas krijgt (hij vind het heerlijk, maar kauwen was een probleem).
Door Cindy de Wolf
#2686414
Lil schreef: Na al die flops zeker. En het grove vinden we een pluspunt. Wel nog iets kauwen, maar dan zonder moeite. Voor het eerst sinds 2 jaar hazenruggen besteld. Oei zal mijn manneke blij worden als hij weer haas krijgt (hij vind het heerlijk, maar kauwen was een probleem).
;D ;D Tip; haasrugkk volledig laten ontdooien en dan kan je ze er zo doorheen doen, wel zodanig dat de ribben naar binnen vouwen. Soms past het achterste ribje niet, daar 1 klapje opgeven zodat hij breekt en klaar. Kost veel minder energie dan alles klein knippen.
Door Lil
#2686423
Cindy de Wolf schreef: ;D ;D Tip; haasrugkk volledig laten ontdooien en dan kan je ze er zo doorheen doen, wel zodanig dat de ribben naar binnen vouwen. Soms past het achterste ribje niet, daar 1 klapje opgeven zodat hij breekt en klaar. Kost veel minder energie dan alles klein knippen.
Zo eenvoudig???!!!

Misschien maar 20 kg bestellen wahahahaha
Door Cindy de Wolf
#2686432
Lil schreef: Zo eenvoudig???!!!

Misschien maar 20 kg bestellen wahahahaha
Yep en als je mazzel hebt heb je kleintjes. Ik maalde 20kg haas in 45-1 uur, met 2 uur was alles verpakt per 500g en weer schoon.
Door Anne in Zweden
#2686446
Cindy, ik heb geen Kenwood, maar ik vraag me af of ik een van de kleine schijfjes van mijn Moulinex ME625 zou kunnen ombouwen tot een wat grotere schijf (grotere gaatjes bedoel ik; de schijf blijft natuurlijk net zo groot als ie nu is :biggrin2:). Hoe doet meneer Cindy dat? Wat voor materiaal gebruikt hij daarvoor?
Door Cindy de Wolf
#2686447
Anne in Duitsland schreef: Cindy, ik heb geen Kenwood, maar ik vraag me af of ik een van de kleine schijfjes van mijn Moulinex ME625 zou kunnen ombouwen tot een wat grotere schijf (grotere gaatjes bedoel ik; de schijf blijft natuurlijk net zo groot als ie nu is :biggrin2:). Hoe doet meneer Cindy dat? Wat voor materiaal gebruikt hij daarvoor?
Je zou kunnen kijken of je ze uit kan boren. Maar geef je niet zo heel veel kans.
Vriendlief gebruikt een waterbank van enkele tonnen...de schijf wordt dus dmv water uitgesneden.
Door Anne in Zweden
#2686490
Cindy de Wolf schreef: Je zou kunnen kijken of je ze uit kan boren. Maar geef je niet zo heel veel kans.
Vriendlief gebruikt een waterbank van enkele tonnen...de schijf wordt dus dmv water uitgesneden.
O, oké. We hebben weliswaar een hele hoop gadgets hier in huis, maar zo'n waterbank hebben we niet nee! :D

Nog even en ik kan wel de zitbank tot waterbank ombouwen: de halve provincie staat onder water. :-X

Met een flinke boormachine zou dat uitboren niet lukken, denk je? Naja, misschien kan ik het schijfje een keer aan je opsturen, wanneer je vriend weer tijd heeft voor nieuwe opdrachten (zo tegen de volgende millenniumwisseling, geloof ik ;D).
Door Cindy de Wolf
#2686525
Bertine schreef: CIndy, ik had je over zo´n schijf een berichtje gestuurd= Kan ik er nog eentje bestellen?
Ik heb jouw ook direct geantwoord, dat was op 21 mei. Ik stuur je antwoord opniew.
Door Cindy de Wolf
#2686528
Anne in Duitsland schreef: O, oké. We hebben weliswaar een hele hoop gadgets hier in huis, maar zo'n waterbank hebben we niet nee! :D

Nog even en ik kan wel de zitbank tot waterbank ombouwen: de halve provincie staat onder water. :-X

Met een flinke boormachine zou dat uitboren niet lukken, denk je? Naja, misschien kan ik het schijfje een keer aan je opsturen, wanneer je vriend weer tijd heeft voor nieuwe opdrachten (zo tegen de volgende millenniumwisseling, geloof ik ;D).
Ja erg he, en het water komt dadelijk ook NL binnen :-X

Ja dat kan MAAR dan praat je over nieuw ontwerp, het is niet even inpluggen en gaan. Dus ik denk dat het je niet waard is dan, dan ga je al snel richting de 120 euro...is een Kenwood denk ik meer reeel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door