Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door WendyB
ouwe terminale hondjes mag je lekker verwennen/verpesten!!!!!

Denk je dat het verantwoord is om er nog mee te beginnen?
Door Lizzy
ouwe terminale hondjes mag je lekker verwennen/verpesten!!!!!

Denk je dat het verantwoord is om er nog mee te beginnen?
Huh? Oud? Terminaal? Wat bedoel je precies? Ik wist niet dat jouw hond oud was (ja, 15 jaar maar veel oude honden van 15 zijn nog gezond en sterk, toch?) en ik wist al helemaal niet dat jouw hond terminaal was? Jeetje, je doet me schrikken! Wat heeft jouw hond, als ik vragen mag?

Wat ik dus bedoelde is dat iedereen zijn hond mag verwennen met verantwoorde lekkernijen en groente en zuivel lijkt mij wel gezond. OK, over zuivel zijn de meningen verdeelt, niet iedereen vindt dat geschikt hondenvoedsel, maar ik denk dat het wel gezond is...

Verantwoord om waar mee te beginnen? Met BARFEN? Ik denk dat ik daar pas een goed antwoord op kan geven als ik weet wat jouw hond mankeert en of zijn gebit nog helemaal goed en sterk is.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 30 jul 2003, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik zit te denken: met jouw hond is het misschien WEL een goed idee om over te schakelen van brokken naar versvlees. De meeste oudere honden genieten daar ongelofelijk van en natuurlijk is deze voeding erg gezond en makkelijk verteerbaar.
Groetjes, Lizzy
Door WendyB
ze heeft vorig jaar een longkwabresectie gehad wegens grote longtumor (kwaadaardig), tijdens de operatie bleek dat de lymfknopen al aangetast waren.
eigenlijk gaat dat heel goed nu. ze heeft nu alleen in toenemende mate last van ataxie en krachtverlies in de achterhand.
ze heeft niet zo heeel veel tanden meer maar wat ze heeft weet ze te gebruiken ;D
Door Lizzy
Hoi WendyB, mmm, dat klinkt allemaal heel naar.. Ach gossie, wat een toestand... Ik geloof dat ik zelf geen overschakeling zou maken naar barf, maar ik geloof wel dat ik zou overschakelen naar versvlees. Maar goed, da's mijn mening... Ik denk namelijk dat het kauwen en verteren van botten een beetje veel gevraagd is...

Groetjes, Lizzy en sterkte!
Door WendyB
dat stukje doet het nog het beste, maag en darmen.
het is wel naar maar dat ze het nog een jaar heeft volgehouden daar hadden we niet op gehoopt.
het bepalen wanneer het genoeg is geweest is wel moeilijk.
Door Lizzy
Niet gezegd overigens dat je daarnaast natuurlijk veel dingen kunt geven die en goed en lekker zijn...! Zo zat ik te denken aan vette vis (rauw of uit een blik). Dat bevat veel omega 3 vetzuren en dat is zeer gezond. Misschien dat jouw hond bijv. graag sardientjes (vers en rauw en heel) lekker vindt of zalm of sardien of makreel uit een blikje. Schepje huttekase erbij en een theelepeltje tarwekiemolie en je hebt een verantwoord en lekker tussendoortje. Dit moet je natuurlijk niet iedere dag geven, maar het zou kunnen helpen de eetlust te stimuleren. Vaak krijgen honden met kanker problemen met de eetlust....

Groetjes, Lizzy
Door WendyB
zij niet, als ze de brocoli stronkjes niet krijgt, plundert ze de vuilnisbak........... maar hoe lekkerder hoe beter natuurlijk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door