Vanmiddag het bericht gekregen dat onze kat Remi, nierfalen heeft. 3 verhoogde waardes kwamen er uit het bloedonderzoek:
AMYL: 1535
UREA: 23,9
CREA: 481
Ik ben ooit, jaren geleden begonnen met barfen. De hond kreeg vers omdat ze eczeem had en later de kat ook, nadat hij blaasgruis bleek te hebben. Allebei hebben ze het een hele poos heel goed gedaan op de barf. Een paar jaar geleden ben ik ermee gestopt, wegens tijd en geldgebrek.
Na vanmiddag denk ik erover om de kat in ieder geval weer op barf over te zetten, ik heb eerst even het forum weer even doorgespit en ik denk dat ik zsm ermee ga beginnen!
Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes, waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen:
heeft hij ernstig nierfalen of niet, ik geloof dat dat een beetje de verhouding vleesbot:vlees:g/f mix bepaalt? Ik denk dat ik ga beginnen met 50% vleesbot (3:1). Ik las dat er geen tomaat door de gf mix mag, maar daar is hij juist gek op?! is dat echt geen optie?
als ik er ei door doe, mag/moet de schaal er dan ook bij?
ik heb Benakor en Prednoral meegekregen. Wat de benakor doet weet ik niet precies, maar de prednoral moet zijn eetlust te stimuleren neem ik aan. ik heb daar niets over gelezen, wordt dat vaker gedaan die prednoral? Ik vind het een beetje vreemd.
De zak met nierdieet brokjes had ik er achter af beter niet bij kunnen doen, maar oke, die is nu aangebroken dus... ik denk dat ik die maar per dag ik wat water laat weken en dan opvoer, met evt wat vers erdoor? Of zal ik het maar gewoon weggooien... wel zonde verdikkie 25 euro :rolleyes2: maar als jullie nou allemaal zeggen dat t vreselijke troep is dan laat ik me heel makkelijk overhalen hoor

kan ik er een homeopatisch middel bij geven, zoals blaas en nier compositum van groene Os?
alvast bedankt!