Ik heb zoveel gelezen als ik kan over inentingen, het enige wat ik zeker weet is dat niets zeker is...Volgende week naar de dok en hij weet al dat ik geen cocktail wil. De assistente kent mijn fratsen ook (BARF enzooo, ook al laat ze zich er nooit over uit hoe ze erover denkt), dus zij weet ook hoe belangrijk ik het vind het zo goed mogelijk aan te pakken.
Parvo wordt het sowieso omdat ik een Duitse Herder heb.
Weil wordt het ook, ondanks alle tegenstrijdige berichten.
Maar moet ik nu hondsdolheid doen? Ik weet dat er vossen zitten in het park, want ik heb er een voorbij de flat zien rennen Tess gaat achter alles aan wat rent, dus stel dat ze een keer een vos ziet...hem bereikt en hij bijt haar. Of zo...
Heb niet veel kunnen vinden over het vaccinatiebeleid van vossen, maar is onderstaande een reden het niet te doen???
Vossen
Rabies wordt in Nederland bij vossen sinds ongeveer 1990 niet meer inheems geacht, zodat de kans rabies op te lopen door een vos uiterst klein is.
In Nederland is rabies bij vossen het laatst in 1987 in Zuid-Limburg geconstateerd. Sindsdien worden er jaarlijks honderden vossen afkomstig uit alle windstreken door het CDI onderzocht. Daarbij is sindsdien geen enkel geval van rabies meer aangetoond.
Dat komt omdat sinds een aantal jaren de wilde vossen immuun gemaakt worden door het uitleggen van speciaal aas met een vaccin ('orale vaccinatie').
Ook in Duitsland en België wordt de laatste jaren veel gedaan aan orale vaccinatie zodat ook in de grensgebieden de kans op rabies zeer klein is.
http://www.xs4all.nl/~teledier/ehbo/epg-11g.html
Orale vaccinatiecampagnes in de periode 1988-1992 hebben er voor gezorgd dat rabiës bij vossen niet meer is voorgekomen in Nederland. Alleen (wilde) dieren met abnormaal gedrag worden thans nog onderzocht bij het CIDC in Lelystad
http://members.home.nl/alberthidding/pg ... iessen.htm
Vind dat het toch wel lang geleden is, deze berichten. Vaccinatiecampagnes tot 1992...hoe is het nu dan?
Ik wil haar immuunsysteem zo min mogelijk belasten, dus een cocktail wordt het zeker niet, en ik wil het zo selectief mogelijk doen.
Het gekke is dat ik de katten (de jongsten dan, die zijn nu 5) alleen het eerste jaar heb gedaan en vervolgens nooit meer. Als ze niezen haal ik Echinaforce, is inmiddels twee keer goed gegaan. Als ze na 2-3 dagen nog niezen ga ik naar de dierenarts. Met de katten heb ik er geen enkele problemen mee niet te enten, omdat het zo goed gaat! De oudste is 18! Waarom is de beslissing voor de hond dan toch zo moeilijk...
Na een paar uur lezen in de topics weet ik nog steeds niet wat wijsheid is...