Bedankt voor alle antwoorden. Maar zoals ik al bedoelde, snap ik niet dat mensen die bewust met voedsel voor hun huisdier bezig zijn, geen vraagtekens stellen bij wat er nou exact in een Bibi of Rodi zit.
Hoi Elvira, ik denk niet dat iedereen geinteresseerd is, om op de mg nauwkeurig, wat er in de voeding zit. Dat neemt niet weg dat mensen toch zeer serieus met voeding bezig kunnen zijn. Ik denk dat dit een persoonlijke kwestie is. Voor mij overigens ook een reden geweest om zelf te gaan samenstellen.
Zelf geef ik inderdaad alles vers. Ik wilde wel over op Bibi zo af en toe voor het gemak. Maar wetende dat het niet biologisch is, en verder helemaal niet wetende wat erin zit, ben ik er jammergenoeg klaar mee.
Tja... dat is jouw eigen keuze. Maar, voor het makkelijke heb ik nog wel ideetjes voor je waarbij je dus snel iets in elkaar kunt flanzen, zonder dat het veel werk is! Ik maal bijv. in redelijk grote hoeveelheden kalkoenpoten, hele kippen, parelhoenpoten, hele eenden in de gehaktmolen (da's wel een semi-professionele). Daar voeg ik gepureerde groente aan toe en bijv. visolie of lijnzaadolie. In sommige porties doe ik wat hart of lever. Deze vries ik in in porties en deze haal ik uit de vriezer op dagen dat ik haast heb of totaal geen zin heb om eten voor de honden te maken. Werkt prima, want ik geef dit bij lange na niet iedere dag. Eerder 1 keer per week of 1 keer per twee weken. Maar, tis wel makkelijk
Dat je hond er goed uitziet zegt niets. Ik ken zat honden die brokken krijgen en er prachtig uitzien.
Eens. Maar, de meeste honden zien er op versvlees niet alleen goed uit, ze zijn actief, zitten lekker in hun vel, hun vacht glanst, de ogen en oren zijn mooi schoon, de gebitten mooi schoon, de ontlasting compact en constant enzo en dan denk ik dat je kunt zeggen "mijn hond doet het goed".
Even kijken, Janet zei iets over onderzoek. Maar aan Bibi valt helaas weinig te onderzoeken. De mensen die het maken vertellen niet welke ingrediënten ze gebruiken, dat is "geheim". Ik wilde gewoon de ingrediënten weten, dat is alles. Dus zoiets van: kippevleugels 10%, kippenlevers 5% enzovoort. Gewoon om te weten of je niet alleen gemalen voetjes en koppen koopt.
blurk ?!?
Zie aanvulling van Twannetje. Ik vind hier overigens het ene merk vager in als het andere.
Lizzy, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik weet dat dit geldt voor alle hondenbrokken, daarom geef ik ze ook niet. Bibi gaf mij hoop, maar die is inmiddels vervlogen. Zo wist men mij ook te vertellen dat biologisch en niet-biologisch niet zoveel uitmaakt. Nou, dan ben ik er klaar mee, dan weet je niet wat je zegt en waar je het over hebt.
Ik kan dat begrijpen. Maar, er zijn dus merken die wEl gecontroleerd worden door onafhankelijke laboratoriums. Over wel of niet biologisch: ik denk dat het voor de meeste mensen totaal onbetaalbaar is om de honden te voeren met biologische producten. Tenzij je misschien 1 Yorkshire Terrier hebt

. Je kunt dus op je klompen aanvoelen dat zij geen uitsluitend biologische ingredienten gebruiken, anders zou een pakje van 1 kilo 7 euro ofzo kosten... Dat is niet interessant voor de klanten. Ook dit is iets persoonlijks, denk ik. Veel mensen vinden biologisch vlees net zo goed als bio-industrie-vlees. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik begrijp wel dat Biologisch vlees gewoon niet echt haalbaar is als verse diervoeding...
Maar goed Elvira, wat is er mis met zelf samenstellen? Niks toch? Het voordeel is dus dat jij het helemaal PRECIES kunt doen op jouw manier? Toch? Ik vind het zelf ontzettend prettig dat ik precies weet wat mijn honden eten en dat ik de voeding kan aanpassen op mijn honden. Een van mijn honden kan echt niet goed tegen graan: zij krijgt totaal geen graan. Mijn Dalmaten mogen niet veel purine, dus zij krijgen minder rund en orgaanvlees. Dat vind ik toch wel een voordeel en ik ben dus zeer happy met zelf samenstellen! Vind jij het vervelend of lastig of anderszijds dat je zelf moet samenstellen?
Elvira
Groetjes, Lizzy