Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jacq
Onze duitse herder Mick (6jr) heeft zijn teennagel totaal afgescheurd, na een ongelukje bij een deurdrempel. De dierenarts heeft "het leven" gedeelte geamputeerd. Logisch dat Mick een tijd op drie poten liep en daarna wat kreupel op 4 poten . Echter nu na 2 maanden loopt hij nog steeds niet regelmatig. Ik zou het spatsisch willen noemen, je ziet een aarzeling, voor hij zijn achterpoot neerzet. Uiteraard zijn we diverse malen bij de dierenarts geweest, die zegt dat het nog wel een tijd kan duren voor Mick weer goed kan lopen.,Hij heeft de poot goed bekeken en onderzocht, maar mick geeft geen teken dat het pijn doet, daarom zijn er geen foto's gemaakt. We worden echter toch wel enigzins nerveus, na 2 maanden zien we geen echte verbetering. Ik ben begonnen met Guclosamine en masseer  dagelijks zijn voetzolen en zijn achterpoot, tussen zijn tenen ect. Hij schop wel met zijn poot, omdat hij het niet prettig vindt, maar laat alles toe, dus echt pijn doet het hem niet.  Wat moeten we doen? Wie heeft een soort gelijke ervaring?????Moeten we meer geduld hebben? Gaarne jullie reacties!
Jacq
Ja, ik zou ook naar een fysiotherapeut gaan. Waarschijnlijk durft hij z'n poot nog niet goed te gebruiken om dat dat in het verleden pijn heeft gedaan, en hij is ondertussen zo gewend voorzichtig met die poot te doen dat hij zijn poot waarschijnlijk niet eens meer normaal kan belasten.

Even als voorbeeld: Fedor (de herder in m'n handtekening) heeft in augustus zijn scheen en kuitbeen gebroken, alles is keurig netjes genezen, maar ook hij liep na een paar maanden nog steeds niet helemaal normaal. Een ander ziet het niet, maar wij zagen dat hij die poot ontzag, zette nèt niet zijn hele gewicht erop, dat soort dingen.
Hij is nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en van haar hebben we oefeningen en massagetechnieken geleerd die we thuis kunnen toepassen.
Verder heeft een osteopaat hem 2x behandeld want door dat voorzichtige lopen was er een grote onbalans in zijn lichaam opgetreden, en was zijn rug ook helemaal stijf en ging hij op een gegeven moment zelfs ook aan de voorkant een beetje vreemd lopen.
We zijn nu een week of 5 verder sinds de eerste behandeling en we zien een ontzettende vooruitgang!
Toevallig ging bij Axel, ook DH, 2 weken geleden  bij een ongelukje zijn hele nagel eraf. Wel de nagel hing nog met een beetje vlees vast en Axel heeft dat dan maar zelf geamputeerd  :o Terwijl ik de dierenarts belde. Hele nagel, met levend gedeelte en alles eruit  :o. Was een gat van  een halve cm diameter. Moet erbij vertellen het was een voorpoot.
Paar dagen in verband en hij is precies een week kreupel geweest. Eergisteren bloedde het weer wat, maar niks mank meer.
Ik vind het dus van jou hond lang duren. Maar kan me voorstellen dat hij de poot uit angst voor pijn niet durft te gebruiken zoals Nitus zegt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door