http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_243751.html
Moderator: Lizzy
conleeuw schreef: ik denk dat jij wel gelijk kan hebben over dat de mens dezelfde kant op ga dan de dierenvoer, ik ken genoeg nederlandse gezinnen waar de kinderen ook voor alles en nogwat roepen "luuuust ik niiieeeettt" dan komen ze hier voor een dag, sta ik te koken, weet ik hoeveel groente, en dan nog "luuuust ik niiieeet" dat is dan nog daaraantoe, maar dat mam en pap dan antwoorden met iets in de trend van "geef niet liefie, we gaan wel lang mc donnalds als we naar huis gaan"En dit merk ik dus ook. Ze lusten bijna niks meer, de kids van tegenwoordig. En alles moet gevormd en geperst worden in leuke figuurtjes, anders motten ze het niet. En dit is geen kinder-opvoed-forum maar ik vraag me af waarom ouders in deze hype meerennen en hun kinderen niet weer eens ouderwets vertellen dat er gewoon gegeten wordt wat de pot schaft......![]()
Lizzy schreef: En dit merk ik dus ook. Ze lusten bijna niks meer, de kids van tegenwoordig. En alles moet gevormd en geperst worden in leuke figuurtjes, anders motten ze het niet. En dit is geen kinder-opvoed-forum maar ik vraag me af waarom ouders in deze hype meerennen en hun kinderen niet weer eens ouderwets vertellen dat er gewoon gegeten wordt wat de pot schaft......Hier een ouder van zo'n kind die niks lust (kind heeft het ook van deze ouder die ook geen groenvoer luste als kind en het als volwassene ook nog niet graag at)
Sanyo schreef: Zo verbaas ik me over het consultatiebureau.Consultatiebureau's breek me de bek niet open
Mijn neefje mag over een tijdje zijn eerste fruithapje...uit een potje.
Als ik me dan afvraag waarom dat uit een potje moet komen, en ze zelf niet een banaantje kunnen prakken of in de blender gooien, zegt mijn broer, dat ze dat op het buro zeggen. En, ja, daar zullen ze het wel weten!
Dat klinkt mij dan precies hetzelfde in de oren als barf en de da.
De fabrikanten weten precies wat ze er in moeten stoppen en wij zouden dat zelf niet kunnen???
sylvia schreef: Consultatiebureau's breek me de bek niet openmmmmm niet goed soms![]()
Sanyo schreef: Zo verbaas ik me over het consultatiebureau.In de tijd dat mijn kids klein waren, werden er al volop potjes 'Olvarit' geconsumeerd.
Mijn neefje mag over een tijdje zijn eerste fruithapje...uit een potje.
Als ik me dan afvraag waarom dat uit een potje moet komen, en ze zelf niet een banaantje kunnen prakken of in de blender gooien, zegt mijn broer, dat ze dat op het buro zeggen. En, ja, daar zullen ze het wel weten!
Dat klinkt mij dan precies hetzelfde in de oren als barf en de da.
De fabrikanten weten precies wat ze er in moeten stoppen en wij zouden dat zelf niet kunnen???
roefus schreef: In de tijd dat mijn kids klein waren, werden er al volop potjes 'Olvarit' geconsumeerd.nou, ik ben helemaal niet een goede consultatie ganger geweest, veels te eigenwijs
Het begon bij 'babyvoeding' tot en met 'kleutervoeding' en weet-ik-veel.
Ik heb er zelf gelukkig nooit gebruik van gemaakt, ik prakte zelf
Maar heb genoeg kindjes gekend die op hun derde nog moesten wennen aan een 'gewone zelf klaar-gemaakte hap'.
Ook toen hadden consultatie-bureaus het al over fruithapjes uit een potje enzovoorts.
Ik had er grote weerzin tegen en heb het ook nooit gedaan.
Onbegrijpelijk, waarom men niet gewoon adviseert om kinderen fatsoenlijk te voeden.
conleeuw schreef: nou, ik ben helemaal niet een goede consultatie ganger geweest, veels te eigenwijs![]()
JC heeft niets gegeten alleen maar aan de borst gehangen tot hij ongeveer een maand of 7 was.... toen hij zelf probeerde onze eten te pakken, zijn we gaan voeren, en niets uit een potje, pakje, vriezer, maar dat had je al begrepen uit bovengenoemde verhaal. Mijn schoonmoeder kreeg werkelijk een rolberoerte dat ik mijn kind geen eten gaf, je moet toch op drie maanden minimaal al wat potjes opentrekken en erin proppen, gelukkig had ik een kinderarts die het helemaal met mij eens was, hij vondt het schitterend
JC heeft als baby en jonge kind alles gegeten wat je hem voorschotelde, alleen sinds hij een jaar of 20 is....... eet hij zelf ongezond
heb je zo je best gedaan
![]()
![]()
![]()
![]()
Tinker schreef: Valt kvv eigenlijk dan ook niet onder"indutrieelvoer"?Want dat is ook een gemalenprutje aangevuld met vitamientjes.We gokken erop dat het goed is omdat het vlees is,maar wàt er nu echt allemaal in zit weten we eigenlijk niet.nou vindt ik niet, het is toch heel ander voer dan de verhitte, geperste, met toevoegingen overladen brokken..... dan niet![]()