Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tiesto
#589017
Onze Roxy van 10 heb ik vorig jaar laten enten, daarvoor 2 jaar niet. Nu kreeg ik een oproep voor haar, maar krijg het idee dat t onderhand toch niet meer nodig is, wat vinden jullie? Ze komt niet verder dan achter het huis en verder alleen met onze honden in aanraking..

groetjes Sandra
Door Lizzy
#589023
Waar is ze vorig jaar voor geent? Het zou kunnen dat je nu een oproep hebt gehad voor andere entingen.... Maar ik zou zeker-never-nooit-niet weer de entingen geven die ze vorig jaar ook al heeft gehad!

Verder is dit zo'n persoonlijke zaak.... Ik heb mijn kat vanaf haar 7de niet meer laten enten en ze is nu 19,5 jaar. Maar, als mijn kat op haar 10de dood was gegaan aan een ziekte waar ik haar voor had kunnen laten enten: dien ik mezelf in de spiegel te kunnen kijken en zo ver te zijn dat ik geen schuldige zoek voor het onfortuinlijke gebeuren.... Dat houdt in: ik moet mezelf niet de schuld geven en denken "had ik toch maar" en ik moet anderen niet de schuld geven "jij hebt geadviseerd".

Zelf kennis op doen over deze materie: is de enige oplossing.....
Door Tiesto
#589030
Ze heeft vorig jaar de enting katten en niesziekte gehad en daar is deze ook weer voor en de enting is van nobivac..geldt ook voor deze enting dat hij 2 jaar geldig is net als bij honden?
Door Robian
#589038
Net zoals Lizzy zegt dit is een persoonlijke zaak.

Ik heb twee jonge katten van 1,5 en 2 jaar die ik dit jaar nog 1 keer laat enten. Daarna misschien nog een keer op een leeftijd van 5 jaar (ben ik nog niet uit). Daarna niet meer.

Mijn Meisje van 13 jaar die ik dit jaar uit het asiel heb gehaald is daar nog ge-ent. Ik laat haar dus niet meer enten.

Gr. Sylvia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#589060
Zoal mijn voorgangsters al zeggen het is een keuze die je zelf moet maken. Hier hebben de katten alleen als kitten de enting gehad en verder niet. Ik heb daar alle vertrouwen in dat dit voldoende is en beter is dan het overenten wat al jaren gedaan wordt bij honden en katten.
Door Femke
#598470
ik ent ook niet, de honden niet en de katten niet.
Mijn motto is: Zolang je je er zelf safe bij voelt, bij niet te enten: niet doen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door