Vandaag ben ik bij de kippenboer op de markt geweest, want ik wilde eindelijk wel eens met botten gaan beginnen. Hij had geen kippennekken. Dat was afval. Hij wilde me wel allerlei andere dingen verkopen, zoals drumstick of poten (heb geen verstand van vlees) dat kon ik wel koken voor de hond, en daar zat ook veel meer vlees op (de man begreep de bedoeling niet echt geloof ik ???)
Hoe kom ik nu aan kippennekken? In het bottendocument hebben ze het over kippennekken om mee te starten, maar die kan ik dus niet krijgen. Wat is een goed bot om als eerste bot te geven? Molina staat al een kleine twee maanden op vers. Eerst deels en nu al weken helemaal.
Misschien een hele stomme vraag , maar al het vlees (behalve varken natuurlijk) uit de supermarkt is rauw eetbaar voor de hond? Ik kan dus gewoon een runderlap, riblap e.d. aan haar geven, zo heel en rauw. Ik vind het kantenklaar rauw prima voer, maar het is zo hap-slik-weg. Daarom ook dat ik met botten wil beginnen. Een runderlap is alvast wat te kauwen.