Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sofie
#419965
Hey!

Mijn kater heeft al een paar dagen zo'n typische haarbalkuch...is het beste hiertegen een haarbalpasta of is er nog iets anders?
Door tieneke
#420066
Ik gaf mijn katten altijd kattengras,lag wel de halve kamer met kots :-\zij waren er van verlost(de haarbal)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420115
Sofie schreef: Hey!

Mijn kater heeft al een paar dagen zo'n typische haarbalkuch...is het beste hiertegen een haarbalpasta of is er nog iets anders?
Ik heb echt geen idee mijn katten hebben nooit last van haarballen.
Door wenne
#420126
Het werkzaam bestanddeel van haarbalpasta is... vaseline (petrolatum, petroleum jelly). Dus dan kan je beter dat geven, want haarbalpasta's zitten ook tjokvol suiker. Klinkt misschien raar om vaseline aan je kat te gaan geven, maar er wordt niets van opgenomen (verteert niet, itt andere olieproducten die nogal eens verkeerdelijk worden aangeraden), en daar is de werking ook op gebaseerd: het neemt gewoon de haren mee naar buiten en het is in ieder geval beter dan haarbalpasta ;)

Hier hadden ze alleen in het begin dat ze volledig op vers overgingen wel eens last van een haarbal, die werd dan gewoon uitgespuugd... Nu hebben ze nergens meer last van.
Laatst gewijzigd door wenne op do 10 nov 2005, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#420374
tieneke schreef: Ik gaf mijn katten altijd kattengras,lag wel de halve kamer met kots :-\zij waren er van verlost(de haarbal)
ik heb nog nooit een kat gehad die echt last had van haarballen, wel ooit een die wel af en toe een haarballetje produceerde, maar last had zij niet echt, het was meer een zakelijke aangelegenheid, hup haarbal eruit, zo klaar, wel werd voorgenoemde haarbal altijd, maar dan ook altijd op de aanrecht geproduceerd :(, zo van alstublieft, mag jij het bewonderen ;D
Door Sofie
#420439
Ai te laat heb hem al van die haarbalpasta gegeven....heb hem een goede kluts gegeven...

Tja, ik denk toch dat dit een haarbal is. Hij kucht regelmatig en de laatste dagen at hij zelfs moeilijk... :o

Hij mag buiten dus daar kan die gras genoeg eten.
Dus voor in de toekomst eventueel vaseline? Hahah idd raar te horen... ;D

Misschien moet ik hem een 2 tal keer per week wat borstelen?

Ik ga nu allesinds afwachten en zien of het helpt...wat als die nog steeds kucht? Zou het dan iets anders zijn?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420558
Van een worm besmetting gaan ze ook hoesten.


en dan een hele grote stap verder...van hartklachten ook
Door Sofie
#420946
Nou, ik denk dat het een haarbal was want nu kucht hij helemala niet meer... ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door