Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gewoon bisolvon of tijmsiroop. Suikervrij. Kinderdosering aanhouden.

Er is ook een befaamd recept met ui in omloop, maar hoestdrank van de drogist werkt net zo goed.

------------------------------------------------------------------------------------

Bij kennelhoest:

Pond donkerbruine suiker
4 grote uien
beetje water

Zet de bruine suiker op groot vuur met wat water, maak de uien schoon en snijd ze in vieren.
Als de suikerbrij kookt op een laag vuurtje zetten, uien toevoegen, lekker een uurtje laten pruttelen op je kleinste vuurtje, als de siroop te dun is, even in laten koken, als alles op gewenste siroop dikte is de pan van het vuur halen en de uien verwijderen.
Af laten koelen en ieder uur een eetlepel aan de hond geven
Els&Flow schreef:Gewoon bisolvon of tijmsiroop. Suikervrij. Kinderdosering aanhouden.
Ik ben niet zo'n fan van dat suikervrij... er zit dan vaak een bak sorbitol of aspartaam in en dat is ook niet al te best voor je hond. Ikzou dan liever de 'gewone' versie geven, dan maar een beetje suiker...
Overigens heeft bisolvon ook tabletten. Die kan je eventueel ook oplossen in water/thee. Op die manier zit er én geen suiker én geen zoetstoffen in. Ik gebruikte dit altijd als één van mijn ratten flink hoestte.
Els&Flow schreef:Gewoon bisolvon of tijmsiroop. Suikervrij. Kinderdosering aanhouden.
GEEN hoestdrank (of wat dan ook) geven met zoetstof (aspartaam of zo). Zie bijv. http://www.puppyplaats.nl/giftigvoorhon ... onden.html

Ik geen honing ter verzachting v/d kriebel of tijmsiroop. Verder vooral geen halsband, maar een tuig (scheelt ook tegen de hoestprikkel) en veel rust geven. Niet rennen of de warmte in (zo min mogelijk hijgen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door