Hoi
Mucho is behoorlijk ziek geweest van medicatie en nog steeds niet in topvorm. Is ook erg gevoelig voor van alles. Helaas gisteren weer vlooien ontdekt. Helaas is ook mijn homeopathische DA op vakantie, die had het over een ouderwets enkelvoudig middel tegen vlooien. Vervangende DA raadt comfortis pillen aan, ook enkelvoudig, zegt dat het veilig is..
maarja..ik twijfel daar een beetje aan. Zegt ook dat ik huis dan niet hoef te behandelen, mits ik hem die pillen maar een tijdje blijf geven...
Hoe veilig zijn die pillen?> Mijn idee is dat het gif blijft, maar vlooien zijn ook vervelend. Krijgt wel fenegriek, maar dat helpt denk ik alleen als hij ze niet heeft....En hoe veilig is het om je omgeving wel in te sprayen?
Allerhande huismiddelen gebruik ik al: wassen met azijn, hond met azijn besprenkelen (gisteren pas mee begonnen), schoonmaken met groene zeep en scheut azijn...kleedjes in de vriezer etc...heb paar maanden geleden eerst ecostyle gebruikt, werkte niet, toen dus pipet en indoorx, erna tijd geen vlooien meer, maar werd op dat moment ook erg ziek, en de vraag was of dat darmvirus was of mogelijke reactie op vlooienmiddel...
ieg denk ik dus niet dat ecostyle werkt..maar misschien een combi? of eerst doorgaan met besprenkelen vacht met azijn en dan kijken of last over gaat?
Ik heb trouwens geen vlooienpoepjes kunnen ontdekken (vorige x wel), en als ik borden met afwasmiddel neerzet en waxinelichtje, vind ik ook geen vlooien erin...Zou het dan ook kunnen dat er af en toe een vlooi op hem loopt, maar hij nog steeds beschermd is, aangezien ik geen poepjes vind? Heb een stuk of 6 vlooien van hem gevangen gisteren, laatste pipet ruim een maand geleden...
LAstig..geen zin in gif, maar ook niet in weer vlooien. Trouwens een houte vloer, geen vloerbedekking, maar wel kieren....