Grrr. Werp ik vanochtend tijdens de wandeling een blik op Max' keutels, zie ik kleine bewegende rijstslurfjes in zijn ontlasting! Ik heb het even nagezocht op goegel, en het kan niet anders of het is lintworm. Zo zag het eruit (alhoewel met minder wormen):
Vraag nu: welke wormkuur kan ik het beste gebruiken? Moeten de andere honden en de katten nu ook ontwormd worden? Welke probiotica kan ik geven ter ondersteuning? Moet ik dekentjes en zo een keer extra wassen?
Ik weet ook precies hoe hij eraan gekomen is, aan die rukbeesten: de akkers zijn hier vorige week gemaaid, en als we daar overheen lopen snaait hij het ene muizenlijkje na het andere mee. Zelf kunnen de honden en katten eigenlijk geen vlooien hebben, want ik geef ze de honden al vanaf april Advantix (tegen vlooien en teken, ivm vakantie in Zuid-Europa), en ze hebben net een week geleden een nieuwe pipet gehad. De katten hebben vlooienbanden.
Grrr. Moet een mens met zoiets naar de dierenarts met zijn hond, of is het voldoende als ik zonder hond een kuurtje ophaal?
Alvast bedankt!