Moderator: Lizzy
Marion schreef: Vanmiddag heeft Zorro groene algen uit de vijver gegeten. Is dit gezond? Wat voor voedingswaarde bevat het? Of bevat het geen voedinsgwaarde? Ik las iets over jodium, maar geldt dat alleen voor zee-algen?Ik weet niet of 't zo verstandig is om die algen te vergelijken met de verschillende soorten algen die speciaal gekweekt worden voor de consumptie....ik denk dat de algen in 'n vijver of sloot veel meer schadelijke stoffen hebben dan goeie...
202spots schreef: Ik weet niet of 't zo verstandig is om die algen te vergelijken met de verschillende soorten algen die speciaal gekweekt worden voor de consumptie....ik denk dat de algen in 'n vijver of sloot veel meer schadelijke stoffen hebben dan goeie...Ik denk dat het wel meevalt Dory, met die schadeljke stoffen in zoetwateralgen.Vissen eten er tenslotte ook van. trouwens wat betekent het woord scum? Ken het niet
Word niet voor niks ook wel scum genoemd toch
Iodine/Jodium zit in Kelp...maar dat groeit alleen in zoutwater...dus 'n zee product.
Nelly schreef: Ik denk dat het wel meevalt Dory, met die schadeljke stoffen in zoetwateralgen.Vissen eten er tenslotte ook van. trouwens wat betekent het woord scum? Ken het nietScum is:
sylvia schreef: owwww en dat vinden ze nou juist het lekkerste water, water met een smaakje, water wat lekker vies is, stilstaat en meurt , waar een het een druk bewegende krioelende gaan en komen is van allerlei beestjes en dingetjes, dat is veeeeeeeel lekkerder dan die verse bak water die wij voor ze uit de kraan trekken.Syll...wat je hier zegd dat zal wel heel bekend overkomen bij 'n heleboel hondeneigenaars...
rees schreef: Onze honden drinken altijd uit de koi vijver en hebben ook nooit ergens last van.Hihi, hoe bekend Hier proberen ze het visvoer uit de lucht te vangen als ik het vanuit m'n terrasstoel in de vijver gooi En idd. steurvoer is favo, want dat stinkt een uur tegen de wind in
En eten ook weleens wat alg en vissen voer als ze de kans krijgen en het liefs het steurvoer want dat stinkt zo lekker.
Nelly schreef: Hihi, hoe bekend Hier proberen ze het visvoer uit de lucht te vangen als ik het vanuit m'n terrasstoel in de vijver gooi En idd. steurvoer is favo, want dat stinkt een uur tegen de wind in