Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: heel veel duimen nodig!! mijn Bonnie knokt nog steeds, maar het gaat beter!!

Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Re: heel veel duimen nodig!! mijn Bonnie knokt nog steeds, maar het gaat beter!!

Bericht door Marlou-Kamiel »

Van Jos...

Annemarie  :thumbup: :thumbup:

Mensen, dit topic positief houden, voor ons maar vooral voor Bonnie.

Discussies over hoe lang en hoever enz. horen hier NIET thuis.
Start een eigen topic, prima
Stuur elkaar PB'tjes, prima
Maar even ergens anders DUS !!

bedankt voor alle POSITIEVE reacties mensen, en gewoon doorgaan met duimen en kaarsjes  :) :)
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Paula1976 schreef: Ik heb mijn post weer terug geplaatst juist omdat Marlou er in haar laatste post zelf aan refereerde! Het is Marlou haar keuze om dit alles met ons te delen, waarom mogen positieve reacties dan wel en kritiek op haar beslissingen niet?

Ik krijg spontaan op mijn bericht reacties van mensen via pb die het met mij eens zijn maar dit niet hebben willen schrijven om niet te kwetsen. Ik wil ook niet kwetsen maar wel even laten weten daar hier wat mij betreft al vele dagen geleden veel te ver is gegaan en er niet in het belang van Bonnie wordt gehandeld! Verder zal ik mij er in dit topic niet meer mee bemoeien. Wat ik in mijn eerdere post schreef, wens ik Bonnie het beste, dat al dit lijden niet voor niets is geweest en ze helemaal zal genezen. Maar realistisch is dat beslist niet.
Hoe je er nu over denkt is duidelijk (ik bemoei me daar verder niet mee), maar laat het dan ook zo. Als er om positiviteit wordt gevraagd, respecteer dat dan, iedereen weet nu jouw mening en het is ongetwijfeld heel zwaar voor Marlou!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Opeens realiseer ik mij dat het morgen maandag is, dan mag Bonnie naar huis.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het daar zal doen.

Ze zal doodmoe zijn en in Utrecht waar meer honden zijn, is het vast veel onrustiger dan thuis.
Dan zou ze dus snel een flink stuk op moeten knappen.

Wat er ook gebeurt, ik vond het een fijn idee dat ze naar de rust en de warmte van thuis komt!

Laten we met zijn allen duimen voor Bonnie en later discussiëren over ethiek, want ik begrijp wel wat Paula zegt en ga er van uit dat ze dat doet om Marlou te helpen.

Laten we uitgaan van het goede  :-*
Morgen komt Bonnie naar huis en ik heb al kaarsjes voor haar aangestoken!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Marlou, rare opmerking misschien, maar denk je er aan een volle koelkast te hebben oor jezelf.
Als Jos straks met de andere honden weg is, zal jij liever niet de deur uit gaan.
Dus zorg ook goed voor jezelf!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

er is ook respect en zeker naar bonnie toe!
er zal niemand zijn die andere dingen hoopt dan wat de eigenaren doen!
meningen mogen gegeven worden...ook al zijn ze anders dan andere..
iedereen blijft bonnie het goede toewensen
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Ik ben het helemaal met je eens Paula. Heb al eerder in dit topic de vraag gesteld aan Marlou of ze tegen Bonnie had gezegd dat ze mocht gaan als het te zwaar zou worden.
Toen ik eens voor een moeilijke beslissing stond vroeg de dierenarts mij: Voor wie doe je het? Je doet het voor jezelf en niet voor het dier, die weet er niets meer van als hij er niet meer is.
Het sloeg in als een molerslag, maar heeft me wel tot nadenken gezet. Juist houden van je dier is in sommige situaties loslaten. Lijden besparen. Juist zo fijn dat je dat voor je hond enz mag doen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik heb hier eerder ook al door laten schemeren dat ik zelf niet zover gegaan was, maar dat is wel iets wat ieder voor zichzelf moet beslissen.
Ik hoop heel erg dat Bonnie er doorheen komt en ik hoop idd ook wel dat Bonnie ook weet dat ze mag gaan als het te zwaar word, maar als ik de liefde in dit topic lees denk ik dat ze dat ook wel weet.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Paula1976 schreef: Heb sinds een paar dagen dit topic gevolgd en alles gelezen en wil i.t.t de rest van de reageerders een kritische noot plaatsten: ik vraag mij echt af of het niet verschrikkelijk egoïstisch is om Bonnie nu al 11 dagen deze lijdensweg aan te doen! Waar zij doorheen is gegaan, omdat haar leven nog niet klaar is etc. vind ik haast neigen naar dierenmishandeling. Ze gaat nog zo ontzettend weinig vooruit, de stapjes (als die er al zijn) zijn zo ontzettend klein.....nee.....ik zou dit mijn hond niet aan willen doen en zou al veel eerder de beslissing genomen hebben om haar los te laten. In mijn ogen zijn er echt grenzen in waar je je hond doorheen laat gaan en die zijn hier in de eerste dagen al volgens mijn visie overschreden.

Wij mensen kunnen aangeven wanneer wij vinden dat we ondraaglijk lijden en niet verder willen, een dier kan dat niet en dan moet je als eigenaar heel erg goed voor ogen houden wat voor het dier nog draaglijk is (ipv naar je egoïsme luisteren omdat je geen afscheid wilt nemen van je dier). Mijn persoonlijke mening (en met een para-veterinaire achtergrond kijk ik ook vanuit dat oogpunt) is dat Bonnie echt ondraaglijk heeft geleden en/of nog lijdt.....ik vind het echt ronduit zielig voor haar.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo denken of dat die gewoon niet reageren.....ik wil niemand kwetsen maar zo denk ik erover. Uiteraard hoop ik dat Bonnie volledig zal herstellen zodat deze lijdensweg niet voor niets is geweest. Zet em op Bonnie!

Edit: mijn post toch weer geplaatst vanwege verwijzing naar mijn bericht over het lijden van Bonnie.
Soms is het beter om even tot tien te tellen en besluiten dit soort reacties niet te plaatsen.
Had jij het leuk gevonden als mensen hun ongezouten mening hadden gegeven toen jij je chinees kiepte?
Ik vind je reactie nogal ongepast.

Zo en nu weer on topic, zet hem op Bonnie!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

is het nog zeker?
mag bonnie morgen naar huis?? :smitten:
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

duimen draaien hier door,kaarsje brand nog steeds!!  :bigarmhug: :bigarmhug:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

*Dorothea* schreef: Had jij het leuk gevonden als mensen hun ongezouten mening hadden gegeven toen jij je chinees kiepte?
Ik vind je reactie nogal ongepast.
wow deze eigenlijk ook.... :-\
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

spreeuwtje schreef: is het nog zeker?
mag bonnie morgen naar huis?? :smitten:
Als  ze er nog niet klaar voor is kan ze beter een dagje langer blijven, ik duim gewoon door .
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

vanaalst schreef: wow deze eigenlijk ook.... :-\
Nogal ja. Dit is echt iets zeggen om te kwetsen :-\
*Remy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Remy* »

Vind Jos zijn voorstel erg goed: een apart topic openen voor alle mensen die elkaar willen kwetsen en die negatieve gedachten hebben tav het herstel van Bonnie. Laat dit topic alleen positief blijven voor Bonnie!!!
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

inni schreef: Als  ze er nog niet klaar voor is kan ze beter een dagje langer blijven, ik duim gewoon door .
ja je hebt gelijk.. maar het is zo moeilijk om duidelijk te hebben hoe goed het nou eigenlijk gaat..
dus vandaar mijn vraag..  :biggrin2:

Plaats reactie