Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Gefeliciteerd met je peuter!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik zag een bericht met gratis afhalen. Onze kleine boekenwurm kan weer voorgelezen worden. We hebben vanaf morgenmiddag 2 weken vakantie. Ik betwijfel of we genoeg hebben ;D

Maar toch zo leuk, dat op deze manier heel veel kindjes weer nieuwe boekjes krijgen.

IMG_6636.jpeg
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Haha jouw boekenwurm leest ze waarschijnlijk wel meer dan 1 keer dus dan kom je de vakantie wel door :cool:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Tegen de tijd dat je die allemaal hebt voorgelezen ben je opnieuw aan vakantie toe :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pike schreef: vr 31 jul 2026, 05:50 Tegen de tijd dat je die allemaal hebt voorgelezen ben je opnieuw aan vakantie toe :biggrin2:
Hahaha jij snapt hem!
dinky89 schreef:Haha jouw boekenwurm leest ze waarschijnlijk wel meer dan 1 keer dus dan kom je de vakantie wel door :cool:
Ken jij het ook al? Nog een keer, nog een keer!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

IMG_0586.jpeg
Moestuin & bos-oogst :D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Kaela schreef: vr 31 jul 2026, 19:07 Ken jij het ook al? Nog een keer, nog een keer!
Ik hoef ze niet direct achter elkaar opnieuw te lezen maar wel dat ze de volgende dag enthousiast met dezelfde boeken weer aan komen zetten. Bobbie hoort wel bij de favorieten, dan vult ze de tekst tijdens het voorlezen gewoon aan :biggrin2:
Aantal weken terug voor het eerst met haar naar de bibliotheek geweest. Kan ze haar moeder achterna die in bibliotheek alle boeken van eigen leesniveau uit had en noodgedwongen dus boeken van hogere leeftijd las ;D Gisteren in de forum bibliotheek het boek van de regenboog vis tegen gekomen die ik vroeger zelf ook had en uiteraard meegenomen :cool: Waren naar het forum voor (gratis) eclips brilletjes dus dan ook maar even langs die vestiging van de bibliotheek ;)

Mooie oogst Siberiene!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

dinky89 schreef: vr 31 jul 2026, 21:10 Ik hoef ze niet direct achter elkaar opnieuw te lezen maar wel dat ze de volgende dag enthousiast met dezelfde boeken weer aan komen zetten. Bobbie hoort wel bij de favorieten, dan vult ze de tekst tijdens het voorlezen gewoon aan :biggrin2:
Aantal weken terug voor het eerst met haar naar de bibliotheek geweest. Kan ze haar moeder achterna die in bibliotheek alle boeken van eigen leesniveau uit had en noodgedwongen dus boeken van hogere leeftijd las ;D Gisteren in de forum bibliotheek het boek van de regenboog vis tegen gekomen die ik vroeger zelf ook had en uiteraard meegenomen :cool: Waren naar het forum voor (gratis) eclips brilletjes dus dan ook maar even langs die vestiging van de bibliotheek ;)

Mooie oogst Siberiene!
Oh leuk, naar de bieb! Doen wij ook vaak. Er zijn nu ook allerlei dingen te doen. Ze vermaakt zich er uitstekend!

Wij lezen inmiddels ook wel langere verhalen. En dan leest papa het boekje voor en ik een paar dagen later. En dan willekeurig ergens halverwege hoort ze het gewoon als ik het anders voorlees als papa. “Dat staat er niet mama” :o We kunnen wel stellen dat ze bijzonder opmerkzaam is!

We zijn inmiddels ruim halverwege! Er gaan nu een paar boekjes mee kamperen, dan hebben we nog wat als we maandag weer bij papa thuis komen.

Zeker mooie oogst Sieberienne! Lekker van smullen! Wij hadden een koolrabi gekregen op de moestuin. En die blijk ik ook te lusten, dat is toch leuk.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Kaela schreef: za 01 aug 2026, 09:58 Oh leuk, naar de bieb! Doen wij ook vaak. Er zijn nu ook allerlei dingen te doen. Ze vermaakt zich er uitstekend!

Wij lezen inmiddels ook wel langere verhalen. En dan leest papa het boekje voor en ik een paar dagen later. En dan willekeurig ergens halverwege hoort ze het gewoon als ik het anders voorlees als papa. “Dat staat er niet mama” :o We kunnen wel stellen dat ze bijzonder opmerkzaam is!

We zijn inmiddels ruim halverwege! Er gaan nu een paar boekjes mee kamperen, dan hebben we nog wat als we maandag weer bij papa thuis komen.

Zeker mooie oogst Sieberienne! Lekker van smullen! Wij hadden een koolrabi gekregen op de moestuin. En die blijk ik ook te lusten, dat is toch leuk.
Heerlijk die lees verhalen, Karin en Dinky!

Koolrabi vind ik ook lekker van de grill, net als knolselderij.

Vandaag nog een keer frambozen oogsten, paar tomaatjes en dan op vakantie en bidden dat alles het overleeft :biggrin2: ;)
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Lezen blijft leuk! Hopelijk gaan die meiden straks ook lekker zelf genieten van het lezen.

Ollie en ik hebben vandaag met mijn vader van 83 bijna 30 km gefietst.
En ergens geluncht en ergens een ijsje gegeten natuurlijk. Gezellig en het was net vakantie
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: vr 31 jul 2026, 20:08 IMG_0586.jpeg

Moestuin & bos-oogst :D
Dat ziet er effe lekker uit zeg :D De cantharellen zijn om jaloers op te worden :-[
Gisteren heb ik een pond blauwe bosbessen geplukt in de tuin. :cool: Eerder had ik ook al vier kilo kruisbessen. Die heb ik gedeeld met de buuf. Van haar krijg ik altijd eendeneieren voor Ties.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Weer thuis van twee dagen kamperen aan zee. Ik heb de tent alleen opgezet en afgebroken en we hebben een flinke bubs wind doorstaan. We hebben aan het strand genoten, in zee gezwommen (nou ja pootje baden, ik ben bang om te verzuipen door stromingen), zandkastelen gebouwd en een krabbetje gevangen.

En nu nog lekker vrij thuis. Normaal doe ik zulke dingen omdat ik het wil beleven met Nina en dan denderen we weer door de werkweek in. Nu even rust en bijkomen. Dat is echt het betere werk :biggrin2:
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Met vrienden ben ik deze week in Baskenland voor de totale zonsverduistering. En de grote populatie vale gieren. Nou die zijn alvast gelukt hoor! We zagen er vanmorgen een stuk of 40 in de termiek zweven, zo mooi!
En een goede plek gezocht voor de zonsverduistering. De voorspellingen zijn goed dus dat wordt top morgen. En omdat het hier een stuk donkerder is dan thuis hebben we ook kans om de vallende sterren en de Melkweg te zien.
Het is qua vermoeidheid pittig, maar wel heel gaaf om mee te maken en het wandelen ging gelukkig goed (dat is altijd afwachten)
Bijlagen
DSCN4162.JPG
20260811_200647.jpg
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Geweldig Cathelijn! Wat indrukwekkend om wilde gieren te zien en dan nu nog de gezelligheid en zonsverduistering voor de boeg. Veel plezier!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Prachtige foto’s Cathelijn en veel plezier gewenst!

Plaats reactie