Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef: za 06 jun 2026, 17:26 Als het naar binnen kan dan mogen ze het hebben. Voor de kuikens kookte ik oog eieren en prakte die. Beetje laten drogen en dat vonden ze ook heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
:biggrin2:

Geprakt eitje is inderdaad ook een goed idee!

De oudste drie zijn al halverwege Australië. (De winterstal heeft een zandbodem van een halve meter dik, en ze hebben nu ontdekt dat scharrelen ont-zet-tend leuk is ;D )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ahhh wat een dotjes! Geduld hebben werkt vaak het beste inderdaad. En het is ook heel belangrijk om kiep kiep kiep te roepen als je ze voert :cool:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Mijn kleine grote meid is vandaag voor het eerst naar school geweest. Daar ging ze dan, vol zelfvertrouwen liep ze voor ons uit de klas in.

Ze mag nog vier keer wennen voor de vakantie en dan na ze zomervakantie gaat ze echt. Ik ben zo trots!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Nou, we hebben wel het stuntteam van Mission Impossible in huis gehaald ;D De oudste drie zaten gisteravond al op een rijtje boven op het hekje waarmee hun verblijf is afgesloten (ze zitten in een afgezet deel van het winterhok). Dat hekje is 70 cm hoog! Omdat het niet vastzit aan de muur, wankelt het nogal (het is draaibaar, zodat we de ren binnen kunnen stappen), dus ik heb de meiskes toch maar weer op de grond gezet. Wel hebben we alvast een zitstok aangebracht in hun ren, als ze dan toch willen oefenen. ::)

Toen ik daarmee klaar was, viel het me op dat de drie babykuikens niet in hun eigen afgezette gedeelte zaten. :o Waah! Kuikens vermist! Waren ze uit hun rennetje ontsnapt - geen idee hoe, want de spijlen van de puppyren waar ze in zitten zijn bedekt met fijnmazig kippengaas. Alleen het deurtje van de ren heeft geen extra gaas, dus waarschijnlijk zijn ze daar tussen de spijlen door geglipt - maar dat zou betekenen dat ze 20 cm de lucht in zijn gesprongen :o Hadden ze zich tussen het hekje waar de drie oudste op zaten en een plank op de grond gewurmd.
Affijn, ik heb de kinders weer in hun eigen ren gezet en het deurtje ook met kippengaas bedekt. Hopelijk voorkomt dat een nieuwe uitbraak.

Stelletje vandalen. :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: ma 08 jun 2026, 15:05 Mijn kleine grote meid is vandaag voor het eerst naar school geweest. Daar ging ze dan, vol zelfvertrouwen liep ze voor ons uit de klas in.

Ze mag nog vier keer wennen voor de vakantie en dan na ze zomervakantie gaat ze echt. Ik ben zo trots!
Ja maar, ja maar, oma Anne weet toch vrij zeker dat je kleine meid nog maar een maand of zeven oud is. Dan hoeft ze toch nog niet naar school? :o :o :o

:biggrin2: Knap kind, hoor! Ben benieuwd of je het droog houdt wanneer ze na de zomer echt naar school gaat. :D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat fijn dat je kleine meid vol zelfvertrouwen de klas in stapte Karin! Sterkte met loslaten :-*

Wat een stel Anne :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Lekker Karin!
Ik denk dat je nog wat te stellen gaat krijgen met het gespuis Anne......

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Anne in Zweden schreef: ma 08 jun 2026, 15:26 Ja maar, ja maar, oma Anne weet toch vrij zeker dat je kleine meid nog maar een maand of zeven oud is. Dan hoeft ze toch nog niet naar school? :o :o :o

:biggrin2: Knap kind, hoor! Ben benieuwd of je het droog houdt wanneer ze na de zomer echt naar school gaat. :D
Jaaa Oma Anne. Wij dachten dat ook. Dit lijkt toch het enige te zijn waar moederinstinct het mis lijkt te hebben.

Ik was vanmorgen wel emotioneel. Maar mensen zeggen dan steeds “je gaat huilen als je haar achter moet laten”. Maar ik schoot vol toen ze zo parmantig naar binnen liep. Zo dapper.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: ma 08 jun 2026, 17:45 Jaaa Oma Anne. Wij dachten dat ook. Dit lijkt toch het enige te zijn waar moederinstinct het mis lijkt te hebben.

Ik was vanmorgen wel emotioneel. Maar mensen zeggen dan steeds “je gaat huilen als je haar achter moet laten”. Maar ik schoot vol toen ze zo parmantig naar binnen liep. Zo dapper.
:smitten: :smitten: :smitten:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

De drie musketiers ::) ;D

01_1000008739.jpg

De drie calimero's :biggrin2:

01_1000008743.jpg
02_1000008742.jpg
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ze zijn wel echt super schattig.

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaela schreef: ma 08 jun 2026, 17:45 Jaaa Oma Anne. Wij dachten dat ook. Dit lijkt toch het enige te zijn waar moederinstinct het mis lijkt te hebben.

:biggrin2: Heerlijk hoor, dat ze dat zo vrij doet!

De eerste keer dat ik naar de kleuterschool ging, kwam mijn moeder een beetje vroeger om mij op te halen. Vertelde ik haar dat ik nog niet klaar was en of ze even wilde wachten :biggrin2:. ;)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Anne in Zweden schreef: di 09 jun 2026, 00:01 De drie musketiers ::) ;D

01_1000008739.jpg

De drie calimero's :biggrin2:

01_1000008743.jpg

02_1000008742.jpg
Dappere dodo’s zijn het!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Wat leuk Anne, kuikens. :)
Ik zou de kleinste gewoon regelmatig echt in de hand nemen. Nu lukt dat nog gewoon vlot. Daar hoef je normaal niet achteraan te jagen als je het even vlot doet. Ik deed dat als ze aten.
En je merkt vanzelf welke dat leuk gaan vinden en welke minder.

En als het oppakken niet vlot gaat idd hand met voer laag zodat ze erop willen springen. Of gaan neerzitten en voer over je benen strooien. Dan komen ze ook op je benen klimmen.
Ik voelde vrijwel alleen uit de hand. Die niet durfden, aten dan wat eraf viel. Dat was nog best veel. :biggrin2:
Ik heb ze tam gekregen, maar te weinig onderhouden. En nu vinden ze oppakken toch weer vreselijk eng...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Mijn peuter is nu officieel kleuter! Laatste dag opvang gehad. Ze heeft een dikke map met herinneringen en lieve berichtjes meegekregen. En heel veel dikke knuffels van haar vriendje en vriendinnetjes.

Plaats reactie