Nou, we hebben wel het stuntteam van Mission Impossible in huis gehaald

De oudste drie zaten gisteravond al op een rijtje boven op het hekje waarmee hun verblijf is afgesloten (ze zitten in een afgezet deel van het winterhok). Dat hekje is 70 cm hoog! Omdat het niet vastzit aan de muur, wankelt het nogal (het is draaibaar, zodat we de ren binnen kunnen stappen), dus ik heb de meiskes toch maar weer op de grond gezet. Wel hebben we alvast een zitstok aangebracht in hun ren, als ze dan toch willen oefenen.
Toen ik daarmee klaar was, viel het me op dat de drie babykuikens niet in hun eigen afgezette gedeelte zaten.

Waah! Kuikens vermist! Waren ze uit hun rennetje ontsnapt - geen idee hoe, want de spijlen van de puppyren waar ze in zitten zijn bedekt met fijnmazig kippengaas. Alleen het deurtje van de ren heeft geen extra gaas, dus waarschijnlijk zijn ze daar tussen de spijlen door geglipt - maar dat zou betekenen dat ze 20 cm de lucht in zijn gesprongen

Hadden ze zich tussen het hekje waar de drie oudste op zaten en een plank op de grond gewurmd.
Affijn, ik heb de kinders weer in hun eigen ren gezet en het deurtje ook met kippengaas bedekt. Hopelijk voorkomt dat een nieuwe uitbraak.
Stelletje vandalen.