Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="Harco"]
Filosofische uitleg over het voer ben ik niet van plan te geven. Ik heb mijn link naar ons forum weggehaald omdat dat dus niet helemaal slim was, maar zeker niet bedoeld om klanten te werven. Maar mijn filosofische gedachten over voer beperken zich door te weten wat een hond voor voeding nodig heeft en daar kan best eens wat van groenten of wat dan ook bijzitten. Maar voornamelijk blijft een hond een vleeseter. verder wil ik iedereen er op wijzen dat ik dacht dat dit een leuk forum zou zijn waar je wat van elkar kan leren, maar het enige wat hier gebeurt is de vloer aanvegen met mensen. Ik ben er van overtuigd dat ik goed voer geef aan mijn honden en daarin sta ik niet alleen.
Dat anderen een andere mening zijn toegedaan prima, maar laat iedereen in de waarde. en probeer niet voor te doen komen of er iets raars gezegd wordt. Als er geen verschil van mening mag zijn, dan acht ik dit geen leuk forum. Maar een schooltje waar je de les moet volgen en doen wat de juffrouw zegt.
[/quote]

Maar als wij je nou proberen uit te leggen dat het voer helemaal niet zo goed is, wil je daar dan naar luisteren?
Door meesmerel1
in dit topic waar je nu zit worden ideeen en meningen gegeven over menu's die mensen samenstellen en dat is nu precies wat er gebeurd...
Door esther75
[quote="SHIVA"]
Waar ik eigenlijk bang voor ben is,
als er eventuele pup kopers dit voer aanbevolen krijgt
en dit hondje mocht gezondsheidsproblemen krijgen
dat er dan weer geroepen wordt
zie je wel komt door het versvlees
en dat zou toch zonde zijn als die mensen door verkeerde voorlichting en voeding
over gaan naar de brokken
wat jullie je honden voeren is jullie keus en goed recht
maar ga dit niet verkopen en zeggen dat het een goed versvlees voer is
gr shiva
[/quote]

mooie flats...

maarre dit voer heeft zich al bewezen... het wordt al 35 jaar gevoerd en de dieren worden er oud op en komen eigenlijk nooit ( eens per jaar voor controle en enting) bij de dierenarts)... Barf moet zich nog bewijzen

en ja ik ben wel in voor adviezen, maar niet voor mensen die uit de hoogte neerkijken op dit voer... en zeggen dat ze zelf alles beter weten...
nee daar houd ik niet van....
dit voer wordt niet aangesmeerd... maar voldoet zeker... en heeft zich al bewezen.
Door Lupa
[quote="Harco"]
Filosofische uitleg over het voer ben ik niet van plan te geven. Ik heb mijn link naar ons forum weggehaald omdat dat dus niet helemaal slim was, maar zeker niet bedoeld om klanten te werven. Maar mijn filosofische gedachten over voer beperken zich door te weten wat een hond voor voeding nodig heeft en daar kan best eens wat van groenten of wat dan ook bijzitten. Maar voornamelijk blijft een hond een vleeseter. verder wil ik iedereen er op wijzen dat ik dacht dat dit een leuk forum zou zijn waar je wat van elkar kan leren, maar het enige wat hier gebeurt is de vloer aanvegen met mensen. Ik ben er van overtuigd dat ik goed voer geef aan mijn honden en daarin sta ik niet alleen.
Dat anderen een andere mening zijn toegedaan prima, maar laat iedereen in de waarde. en probeer niet voor te doen komen of er iets raars gezegd wordt. Als er geen verschil van mening mag zijn, dan acht ik dit geen leuk forum. Maar een schooltje waar je de les moet volgen en doen wat de juffrouw zegt.
[/quote]

ik vraag je waarom je het zo een goed voer vind, nogx kun je het onderbouwen?
waarom geen spiervlees zoals lam kalf konijn kip, waarom geen bot zoals kip, lam kalf, waarom geen groentes?
waarom geen organen zoals lever, nieren longen tong , waarom geen kopvlees?
waarom allen maar kip, brood em pens?
in de gevangenis eten ze gevarieerder!!
Door 202spots
[quote="esther75"]
Sorry Lizzy,
maar ik smeer hier niets aan, verdedig alleen op basis van resultaten het voer wat ik mijn honden voer
[/quote]
Waarom blijf je het dan niet ALLEEN aan je EIGEN honden voeren???
Ik kap af met deze onzin. ik hoop dat je eigen honden gezond zullen blijven,en dat je eventuele klanten genoeg verstand zullen hebben om ZELF ook wat te leren en te lezen voordat ze op jou "versvoer" overgaan... geeeeeeez...
Door meesmerel1
Wie heeft dit voer dan bedacht en met welke gedachtes erachter? Welke literatuur had deze persoon daar over gelezen en in hoeverre zijn de ideeen uit die tijd achterhaald door recentere onderzoeken?
Door Nitus
[quote="Harco"]
Gemalen vuile Pens, gemalen kip en brood. Dit alles wordt aangelengd met water.Als de juiste verhoudingen worden gehanteerd hoeft u geen vitamine of andere preparaten toe te voegen.
[/quote]

Wat zijn de juiste verhoudingen? Moet je dat zelf nog doen of zit het allemaal al door elkaar heen?
Door sylvia
[quote="esther75"]
[quote="SHIVA"]
Waar ik eigenlijk bang voor ben is,
als er eventuele pup kopers dit voer aanbevolen krijgt
en dit hondje mocht gezondsheidsproblemen krijgen
dat er dan weer geroepen wordt
zie je wel komt door het versvlees
en dat zou toch zonde zijn als die mensen door verkeerde voorlichting en voeding
over gaan naar de brokken
wat jullie je honden voeren is jullie keus en goed recht
maar ga dit niet verkopen en zeggen dat het een goed versvlees voer is
gr shiva
[/quote]

mooie flats...

maarre dit voer heeft zich al bewezen... het wordt al 35 jaar gevoerd en de dieren worden er oud op en komen eigenlijk nooit ( eens per jaar voor controle en enting) bij de dierenarts)... Barf moet zich nog bewijzen

en ja ik ben wel in voor adviezen, maar niet voor mensen die uit de hoogte neerkijken op dit voer... en zeggen dat ze zelf alles beter weten...
nee daar houd ik niet van....
dit voer wordt niet aangesmeerd... maar voldoet zeker... en heeft zich al bewezen.
[/quote]
ja bij de kennel waar ik niet naar mag wijzen ,daar staat dit hele menu ook op de site alsmede bij kennelhoest dat de enting niet volledig beschermt dat je er één extra moet halen en dat pups tot 10 maanden niet op een bot of buffelhuid mogen kluiven omdat ze anders hun tandjes weg masseren ???
Door Harco
als jullie het allemaal zo goed willen weten en een ander op een niet misteverstane manier de les proberen te lezen prima. Ik stop nl ook met deze onzin. Ik vind het niet vreemd dat er zo ontzettend veel soorten hondenvoer bestaan omdat we nu eenmaal niet allemaal dezelfde ideeën er op na houden. Helaas kan de hond hier zelf niets over zeggen, maar ik ben van mening dat mijn honden er het formidabel op doen.
Door Nitus
O ja Harco, ik zou ook graag de voedingswaarde van jullie voer willen weten. Dus hoeveel % vet, eiwit, vocht, celstof, as.
Door sylvia
[quote="Harco"]
als jullie het allemaal zo goed willen weten en een ander op een niet misteverstane manier de les proberen te lezen prima. Ik stop nl ook met deze onzin. Ik vind het niet vreemd dat er zo ontzettend veel soorten hondenvoer bestaan omdat we nu eenmaal niet allemaal dezelfde ideeën er op na houden. Helaas kan de hond hier zelf niets over zeggen, maar ik ben van mening dat mijn honden er het formidabel op doen.
[/quote]
Lees eens een goed voedings boek en kijk dan eens hoe ze het misschien nog beter kunnen gaan doen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door