Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ronald schreef: Hé, gelukkig. Het heeft een paar traantjes gekost, zo te zien, maar dat waren hoop ik wel traantjes van blijdschap!
Dat waren traantjes van gevoel en melancholie. Tussen Charlie's spullen zaten ook nog dingen van Jane, dus dat was wel wat confronterend.

Met de katten gaat het best goed, heb hem aan Liza laten ruiken (slechts 3 krasjes op mijn arm :biggrin2:), maar die schrok en daar schrok hij ook weer van. Hij loopt nu met een boog om ze heen en zoekt troost bij ons. Eten heeft ie nog niet gedaan, maar vanavond bieden we het nog een keer aan.
Door koekje
Wat hier trouwens ietsjes heeft geholpen is om de katten te laten zien dat een hond op commando op afstand bestuurd wordt.

Sien, Ot er veilig achter, op de trap met de deur naar de woonkamer open en de logeerhond binnen in de woonkamer, waar ze haar konden zien. Dan ging ik bij de katten staan, zodat ze zich veilig waanden. Meneer liet de logeerhond naar hem komen en zit en af enzo en pootje geven.
Bij Sien viel redelijk snel het kwartje. Wat wel heeft geholpen is dat de logeerhond erg lief is en terughoudend naar de katten. En we hebben de katten op geen enkele manier gecorrigeerd in gedrag naar de logeerhond wat als 'niet aardig' bestempeld kan worden.
koekje schreef: Wat hier trouwens ietsjes heeft geholpen is om de katten te laten zien dat een hond op commando op afstand bestuurd wordt.

Sien, Ot er veilig achter, op de trap met de deur naar de woonkamer open en de logeerhond binnen in de woonkamer, waar ze haar konden zien. Dan ging ik bij de katten staan, zodat ze zich veilig waanden. Meneer liet de logeerhond naar hem komen en zit en af enzo en pootje geven.
Bij Sien viel redelijk snel het kwartje. Wat wel heeft geholpen is dat de logeerhond erg lief is en terughoudend naar de katten. En we hebben de katten op geen enkele manier gecorrigeerd in gedrag naar de logeerhond wat als 'niet aardig' bestempeld kan worden.
Wij bestrijden de katten ook niet hoor, hij is erg voorzichtig en alleen toen Liza hem tegenkwam in de gang, ze allebei schrokken en Liza wegrende was het even paniek. Maar hij liet zich terugroepen en ze kwamen beiden met de schrik vrij. Komt wel goed.
Door Ronald
Mini's 3-tal schreef: Dat waren traantjes van gevoel en melancholie. Tussen Charlie's spullen zaten ook nog dingen van Jane, dus dat was wel wat confronterend.
Tja... dat komt dan even hard binnen, natuurlijk. :bigarmhug:
Met de katten gaat het best goed, heb hem aan Liza laten ruiken (slechts 3 krasjes op mijn arm :biggrin2:), maar die schrok en daar schrok hij ook weer van. Hij loopt nu met een boog om ze heen en zoekt troost bij ons. Eten heeft ie nog niet gedaan, maar vanavond bieden we het nog een keer aan.
Als het begin met de katten goed is, komt de rest ook wel.
Charlie en de katten doen het inderdaad heel netjes tot nu toe.
Hij ligt nu heerlijk naast me te slapen, terwijl Mickey op de armleuning van mijn stoel ligt.

Ja Ronald, dat kwam even hard binnen, maar dat hoort er dan ook bij. Traantjes zitten na het afgelopen jaar natuurlijk toch al snel hoog op dit moment. Rust is hard nodig.

Charlie is zijn charmeoffensief naar Michiel toe ook gelijk al begonnen. :biggrin2:
koekje schreef: Ja, ik vind het al zoveel beter klinken als toen Ot en Sien de logeerhond zagen. Ik denk dat jullie katten ook minder wereldvreemd zijn dan O&S, dat scheelt vast  :)
Scooby heeft volgens mij nog nooit een hond gezien. Hij schrok zich compleet de blubber ::)
Het was ook zo mooi he, ik stond op het veld en Charlie kwam de hoek om het veld op en hij reageerde gelijk toen hij mij hoorde praten. Ik riep hem en ging door de hurken (niet handig met die knie) en hij kwam helemaal vrolijk aangesjeest!! Zo geweldig. :'( :-*
Door eelke
Aaaahhh Maxi! Hoe fijn! :smitten:
En hij zal het waarschijnlijk denk ik niet lezen, maar toch wel sterkte voor het andere (ex) baasje. Want voor hem zal dat toch ook weer niet makkelijk zijn.

@Ronald, foto's van Mini met honden zijn er al lang he! ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door