We deden detectie al dik 6jr.....het was een vast ritueel elke 2 weken. Bas zijn geurbox pakken, tuigje om en naar de hondenschool. Dan twijfel je toch over doorgaan of stoppen. Maar tijdens de laatste les was het toch duidelijk. Maar het blijft toch moeilijk die keuze....frodo quin schreef: za 01 nov 2025, 08:22 Lief van de hondenschool.
Het was ook een goed moment voor zijn laatste les zo te horen.
senioren galerij
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Mandarijn
- 5-sterren

Re: senioren galerij
Toen Rees echt oud werd, heb ik geprobeerd heel eerlijk te blijven kijken. Worden hond en baas nog blij van de situatie zoals hij nu is.
En in een was het moment daar voor het antwoord wat je eigenlijk weet maar niet wil horen.
Wat mij geholpen heeft, zo ik zelf zo willen leven zoals Rees toen deed. En op een gegeven moment was het antwoord nee
En zoals hier boven beschreven, samen nog heel bewust het weekend doorgebracht.
In dat weekend hebben we samen ook nog een shoot gedaan, die fotos zijn van onschatbare waarde. Ze leek er ook echt van te genieten.
Met mijn nieuwe hondje Noa, heb ik recent ook een shoot gedaan. Ze heeft van 2 fotos 1 gemaakt.
Dus een vleugje junior gallerij in dit senior topic
![Afbeelding]()
En in een was het moment daar voor het antwoord wat je eigenlijk weet maar niet wil horen.
Wat mij geholpen heeft, zo ik zelf zo willen leven zoals Rees toen deed. En op een gegeven moment was het antwoord nee
In dat weekend hebben we samen ook nog een shoot gedaan, die fotos zijn van onschatbare waarde. Ze leek er ook echt van te genieten.
Met mijn nieuwe hondje Noa, heb ik recent ook een shoot gedaan. Ze heeft van 2 fotos 1 gemaakt.
Wat is dat mooi gedaan zeg, je beide hondjes op één foto. Heel apart zo.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Precies dat. Het antwoord dat je niet wil horen. Het blijft zo moeilijk dit.baileys schreef: zo 09 nov 2025, 21:28 Toen Rees echt oud werd, heb ik geprobeerd heel eerlijk te blijven kijken. Worden hond en baas nog blij van de situatie zoals hij nu is.
![]()
-
Mandarijn
- 5-sterren

De heren genieten samen van een stukje loslopen bij de beek. Ze moesten flink snuffelen, want de beek was opgeschoond en hier en daar lagen nog wat hoopjes riet en waterplanten op de kant.
Heerlijk hè, ze zo lekker te zien genieten 
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ja dat is het zeker. Ze laten je af en toe flink schrikken......
zoals Bas die opeens door zijn pootjes zakte, niet meer op kon en zijn plas liet lopen. Blijkt dat door de artrose in zijn onderrug dus druk op het ruggenmerg zo groot was dat hij uitval had. Of Bobbie die laatst zo de beek in rolde omdat hij struikelde over een graspolletje.
Het zijn echt hondjes van de dag
zoals Bas die opeens door zijn pootjes zakte, niet meer op kon en zijn plas liet lopen. Blijkt dat door de artrose in zijn onderrug dus druk op het ruggenmerg zo groot was dat hij uitval had. Of Bobbie die laatst zo de beek in rolde omdat hij struikelde over een graspolletje.
Het zijn echt hondjes van de dag
-
frodo quin
- 5-sterren

Wat een schattige foto's!
Is bas terug oké?
Is bas terug oké?
Wat genieten ze nog lekker van die hoopjes met slootresten
Het worden zorgenkindjes he, als ze zo oud worden. Dat ze nog maar lang bij je mogen zijn!
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ja gelukkig wel. Hij krijgt nu om de 5 wkn een prik Librela. De andere optie was metacam, maar aangezien Bas zijn nierfunctie achteruit is gegaan hebben we gekozen voor Librela. Bas rent weer als hij los mag.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ja dat zijn ze zeker, zorgenkindjes. Bobbie met zijn hartruis, slechter horen en zien. Bas met zijn artrose en in het donker slecht zien. Maar belangrijkste is dat ze nog genieten van de wandelingen, aandacht en hun dutjes.pike schreef: za 24 jan 2026, 19:23 Wat genieten ze nog lekker van die hoopjes met slootrestenHet worden zorgenkindjes he, als ze zo oud worden. Dat ze nog maar lang bij je mogen zijn!
Wat fijn dat jullie nog zo kunnen genieten!
Wat herken ik Joepie er in. En vergeet het eten en de koekies nietMandarijn schreef: za 24 jan 2026, 19:31 Ja dat zijn ze zeker, zorgenkindjes. Bobbie met zijn hartruis, slechter horen en zien. Bas met zijn artrose en in het donker slecht zien. Maar belangrijkste is dat ze nog genieten van de wandelingen, aandacht en hun dutjes.
Heerlijk dat ze zo genieten!
-
frodo quin
- 5-sterren

Oh dat is fijn!Mandarijn schreef: za 24 jan 2026, 19:28 Ja gelukkig wel. Hij krijgt nu om de 5 wkn een prik Librela. De andere optie was metacam, maar aangezien Bas zijn nierfunctie achteruit is gegaan hebben we gekozen voor Librela. Bas rent weer als hij los mag.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Niets zo heerlijk om te zien als hondjes die in hun element zijn!