Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Billie
Ik heb nog geen menu gemaakt, ze krijgt wat ik krijgen kan.  Gisteren m'n eerste order binnen gekregen.  :)
Wat ik besteld heb is: Pens, kippenhart, rundervlees, konijn, menu banquet nuggets (vlees, groente in een hapklare brok). Verder krijgt ze kippenkarkassen, lams ribbetjes,lamsvlees, zalm (geen koppen, vind ze vies) lams nier/lever, kalkoen, kippenlever en hert. Ik kan ook aan lamshart en kippenmagen komen. Groente en fruit wil ze niet eten en ik hoop dat ze de nuggets wel wil eten, straks proberen.
Volgens mij ziet dat er toch redelijk uit, of niet? Beetje veel kip mischien, hart, lever en botten.
Door K&D
Pens, kippenhart, rundervlees, konijn, menu banquet nuggets (vlees, groente in een hapklare brok). Verder krijgt ze kippenkarkassen, lams ribbetjes,lamsvlees, zalm (geen koppen, vind ze vies) lams nier/lever, kalkoen, kippenlever en hert. Ik kan ook aan lamshart en kippenmagen komen
even op een rijtje gezet:

rundvlees en pens
lamsvlees, lamsribbetjes, lamshart, lever en nier
kipkarkas, kippenlever, kippenmaagjes
zalm
kalkoen (vlees?)
konijn (vlees of vleesbot?)
hert (vlees?)

en banquet nuggets vlees/groente? Wa is da? Onbekend hier.

Dat zijn 7 diersoorten en da's heel mooi! De week kom je makkelijk rond. En als ze alles ervan eet is het nog mooier ;) 
Daar moet een goed menuutje mee te maken zijn.
Door Billie
Kalkoen vlees (drumstick, ik neem het af voordat ze aan het bot begint)
Konijn gehakt
Hert vlees
de nuggets, ziet eruit als gemalen vlees met groente, je kan oranje zien van de wortelen.
Ik hoop dat dat haar de groente geeft die ze niet meer wil eten.
Door K&D
Dan kom je uit op voldoende vlees, en 2 soorten vleesbotten. Let even op dat de lamsribbetjes echt 'boterzacht' zijn. In het voorjaar is dat geen probleem, maar de lammetjes zijn nu ruim een half jaar en dan wordt het bot al wat harder. Hier krijgen ze zo rond november de rib niet meer weg, dus ik heb nog wat jonge ribbetjes in de vriezer bewaard.  En als dat op is, dan krijgen ze (heel luxe) soms een stukje lamskotelet met bot (nieuw zeeland) Mijn echtgenoot kijkt dan altijd wat jaloers..... :P
Ook zou je, al je eraan kunt komen, het kunnen aanvullen met bv. kwartelkarkas, eendennek of karkas, parelhoen, jonge geitenrib  en misschien nog wat anders. (bv. duif,maar dat vinden niet alle honden lekker)
Door Billie
Ik las een menu van Pike en daar wordt gezegd dat de honden een 'compleet' menu krijgen iedere dag. Dat kan ik dan toch ook doen? Als ik dan uitreken hoeveel lever, nier en pens ze moeten hebben per week en dat niet te vaak geef?

Groenten gaan slecht en zo ook zalm, maar als ik de zalm 'verstop' in het konijn zal dat niet echt problemen op leveren(misschien malen?) Ze hebben wel vandaag allebei pompoen gegeten; ja ja, de Pommewawa doet nu ook mee! Heeft zelfs kippevleugeltjes gegeten,'k wist niet wat ik zag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door