Kijk Arno: Mijn honden eten geen koolhydraat uit granen. Want, dat heeft mijn hond niet nodig. Want:
1)Een wolf eet helemaal niet de maaginhoud op. Dat hangt er maar helemaal vanaf over welk wolf je het hebt namelijk (whahaha, dit doet me denken aan de film Monty Python and the Holy Grail met die tovernaar en die zwaluw

Overigens, je doet nu net alsof er in de maag van een herbivoor granen aangetroffen worden! Schei nou toch uit zeg!! Wat eet bijv. een hert? Toch geen granen joh! En weet je hoeveel koolhydraat er zit in gras? Nou? PRECIES! Weinig. Dus, als een wolf al maaginhoud eet, dan zou dat dus een goede reden kunnen zijn om de hond te voeren met planten, kruiden en groentes (en niet met granen). En deze planten en grassen en kruiden bevatten nauwelijks koolhydraat. Dus, alweer een reden om je hond geen granen te voeren. Snappie Arno?
2)Je specificeert niet of je het over plantaardige koolhydraten hebt (als in graan) of over "dierlijk zetmeel" (oftewel glycogeen).
3)Ik citeer even Professor Dr Donath "zelf zien we in de koolhydraatvoeding van de tamme hond meer een buikvulling. De hondenmaag wordt gevuld, het hondenlichaam heeft er niet zo veel aan. Dit treft nog te meer, omdat immers uit eiwitten door de hond ook vetten en koolhydraten gemaakt kunnen worden".
4)Meer Professor Dr Donath (je schijnt dol te zijn op citaten en uitspraken van Professoren) "een ander bezwaar van een voeding waarin veel koolhydraten voorkomen is het volgende: zoutzuur, dus ook het maagsap werkt, wanneer het in een niet te laag percentage in de maag voorkomt, desinfecterend. Als we nu weten dat koolhydraten een veel geringere prikkeling tot maagsapafscheiding geven dan bijv. vleesvoeding, dan is het duidelijk dat dus ook de zoutzuurafscheiding gering wordt en deze heoveelheid niet meer dodend voor bacterieen is, waardoor ze ongestoord hun omzetting kunnen doen plaatsvinden".
5)"Grain based diets are implicated in all sorts of allergies and other health problems such as arthritis, diabetes and cancer". Aldus Dokter Billinghurst.
Granen zijn een goedkope energieleverancier. Buikvulling. En, ze worden natuurlijk vast ook gebruikt om oa de eiwitfractie te drukken enzo. Maar, een hond heeft ze dus niet nodig, laten we daar even duidelijk over zijn.