Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
zo eerst de hele handel maar even uitgeprint dat ik alles even rustig na kon lezen ;D,

Het is wel duidelijk, castratie is een heikel punt bij velen, we zitten hier met twee kampen en in mijn reactie heb ik ook niet gezegd dat ze hem alla minuut moest laten castreren, lees het nog maar even na, ik reageerde hierop omdat er meteen erg negatief over gedaan werd en dat vond ik niet op zijn plaats.

Gyan, Lupa & Helen willen graag werken met hun honden prima heb ik geen problemen mee maar er is ook een andere groep (respecteer ook hun mening) die een hond hebben voor de gezelligheid en niet de hele tijd op spitsroeden willen lopen en continu de druk op de ketel moeten houden, en het leuk vinden om met een groep honden en bazen op pad te gaan, als jullie goed gelezen hadden had ik het over de sociale contacten van Barbara en EIDOS, een hond moet zich ook kunnen uiten en fijn met soort genoten spelen daar en tegen MOET hij ook luisteren, ik heb zelf 2 boeven van inmiddels 15 maanden en daar heb ik me als baas ook tussen moeten knokken, het waren echt tweelingen wat dat betreft met hun eigen taaltje, ik bedrijf geen sport met mijn honden maar geluisterd zal er worden, ik heb ze ook voor de gezelligheid en jullie kunnen dan wel voor je sociale contacten naar de kroeg gaan maar waar moet jouw hond dan naar toe voor zijn sociale contacten? is daar ook een kroeg voor?

Mijn honden luisteren 99 van de 100 keer en zo niet dan weten ze wat de consequentie is, ook al heb ik mijn zeer slechte dagen en doen al mijn botten zeer dan wordt er geoefend en dat is dan zeer duidelijk, dat ik dan 1 uur plat moet dat is mijn pakkie an, mijn honden krijgen geen snoepgoed als beloning zodra ze iets goed doen ze worden geprezen ze moeten het voor MIJ doen en niet voor het KOEKJE.

Barbara heeft haar besluit genomen en daar kan ik mij helemaal in vinden het is haar eigen besluit!

Mijn eerste boef was 5 jaar oud toen ik haar kreeg, dat was geen makkelijke tante daarom moest ze ook weg, ze barste van de diploma's compleet opgeleid tot politie hond, maar die hadden ze wel kapot getraint daardoor ze had een veels te zacht karakter, als je dat mee hebt gemaakt hoe mensen een hond zo vernacheld hebben dan ga je over een hoop dingen en methodes anders denken.

je mag het gerust niet met me eens zijn maar lees wel aub even goed wat ik geschreven heb in mijn eerdere reactie.

groeten fritz
Door Eidos
Jeetje er is inderdaad wel veel weg door de crash :( Maar ja khad het meeste gelukkig al gelezen ;D.
Door Eidos
Nou voor de mensen die het gisteren gemist hebben hier nogmaals een verkortte update over mn geile boefje ;D.

Gisteren heb ik een leren riem gekocht bij de dierenspeciaalzaak. Aan het uiteinde van die riem zit een klein stukje ketting waar je een lichte correctie mee kan geven door een klein rukje te geven. Ik heb hem hier gisteren en vandaag mee getrained en voorlopig schijnt hij hiervan onder de indruk te zijn. Vanmorgen heeft hij netjes naast me gewandeld en was ik toch wel het leukste wat er was ( mede omdat ik een bal en koekjes op zak had ;D ). Eenmaal luisterde hij niet en vond een lekker ruikend plasje veel interessanter dan naar mij komen, ik heb hem toen dus opgehaald en aangelijnd, waarna het weer erg goed ging.

Heb in de dierenzaak gesproken over halti's enzo, maar ze vertelde me dat dit voor een jonge wilde hond best wat risico's kon meebrengen.. Door wilde sprongen of bewegingen kan een halti namelijk een klap in de nek veroorzaken wat op langere duur niet erg goed is .. Voorlopig probeer ik het dus ook gewoon met de riem die ik gekocht heb, en als dit niet werkt kan ik altijd nog wel uitzien naar andere methoden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door