Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oef, ik hoop dat het vandaag verbetert is?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Poeh zeg wat moeilijk :( Hoop echt dat het snel beter gaat! :-*
Ik zou de geur met zout proberen weg te krijgen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef: za 18 apr 2026, 10:15 Oh boy.... Fritzi heeft al 2 dagen diarree..... Voor het eerst in 13 jaar. Ik heb geen idee hoe ze er aan komt. Maar ze poept dus werkelijk mijn hele huis onder :-X . Arme hond. Maar ook arme ik. Vannacht vanaf 00:30 uur bijna aan 1 stuk door lopen redderen. Ik heb haar 3 keer moeten wassen vannacht. Ze is Godzijdank niet ziek. En heeft wel eetlust. Wat dan wel extra maakt dat ik denk "WTF is dit??".

Iemand een idee hoe je poeplucht uit je spullen krijgt?
Wat voor spullen? Op alles wat er tegen kon gebruikte ik WC eend lavendel. stoep, vloeren, nep leren manden. Of groene zeep.

Het kan zijn dat ze (overloop) diarree heeft omdat ze niet gewoon goed uit kan poepen. Bij overloop zit er een vaste keutel in de weg, maar in mijn ervaring met Shad had die ook soms een dag dunne poep waarbij ik het idee had dat de poep te lang in de darm zat en was gaan ‘vergisten’. Ik weet niet of dat echt kan, maar dat was mijn idee. Naar is het zeker

Om Fritzi schoon en poepvrij te krijgen: baby billendoekjes?

Heel veel sterkte ermee!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik weet niet of het overloopdiarree is maar ik denk eigenlijk van niet. De poep komt er bij haar wel regelmatig uitrollen zeg maar. En dat komt gewoon tijdens het slapen. En ze verliest ook al ruim een half jaar de ontlasting en nooit eerder ergens last van gehad. Wij zeiden altijd dat zij een spijsverteringssysteem van beton heeft.

De afgelopen twee dagen waren bijzonder ingewikkeld. Diarree is erger dan pies.... Alles zat onder de diarree. En dat kan dan niet de wasmachine in dus eerst alles schoonspuiten met de tuinslang. Gelukkig hebben wij een regenput in de tuin. Maar de wasmachine heeft echt overuren gedraaid en de incontinentiematten.... Pfft, die werden gisteren maar niet droog. Het was net te koud. En ze mogen niet in de droger. Dus uiteindelijk heb ik ze tegenover de airco gehangen en deze hele warme lucht laten blazen. Het was hier op een gegeven moment 24 graden :o

Gisteren heeft ze gekookte kip gegeten (vooral bouillon). Ik heb er Psylliumhusk en Zeoliet en Saccharomyces boulardii doorheen gedaan. Vannacht heeft zij Godzijdank geen diarree gehad en heb ik toch echt wel 6 uur slaap erop zitten! Want de 2 nachten ervoor vrijwel geen slaap. En de nachten zijn nu een week of 10 altijd onderbroken, minimaal 1 maar vaker 3 keer. En ik val vaak moeilijk weer in slaap. Dus ik heb wallen tot de kruipkelder en ben echt 10 jaar ouder geworden. Kan erg slecht tegen zo weinig slaap. Maar goed, het is niet anders.

Ik heb gisteren inderdaad azijn geprobeerd (het is vooral de bank). En toch ook een sopje biotex. Maar WC eend is ook wel een goeie! Want de lucht is nog steeds niet helemaal weg.

Van ellende heb ik gisteren ook wegwerp incontinentie matten gekocht. En daar wilde ze dus perse NIET op liggen. Dus ik ben de hele middag bezig geweest om haar uit te leggen dat dat echt een goed idee is, om erop te liggen. Vannacht heeft ze er braaf op gelegen. Ik had haar ook een luier om gedaan (om te voorkomen dat ze met haar bips alles onder smeert met diarree). Ze is met luier aan echt wel veel onrustiger. Dus vannacht hoop ik deze weer af te kunnen laten.

Op dit moment vind ik het echt tobben. Dus ik hoop dat we de diarree gauw onder controle hebben!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wat hier heel erg goed werkt bij ongelukjes,of het nou pies, poep, of braaksel is, is een nat/droog zuiger van de bouwmarkt!. Ik maak de plek met een plantengietertje nat met schoon water, en zuig dat vervolgens op. Ik herhaal dat verschillende keren en het resultaat is dat alles brandschoon is zonder vlekken of geurtjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

doranto schreef: zo 19 apr 2026, 09:11 Wat hier heel erg goed werkt bij ongelukjes,of het nou pies, poep, of braaksel is, is een nat/droog zuiger van de bouwmarkt!. Ik maak de plek met een plantengietertje nat met schoon water, en zuig dat vervolgens op. Ik herhaal dat verschillende keren en het resultaat is dat alles brandschoon is zonder vlekken of geurtjes.
Maar moet je dan daarna natuurlijk die zuiger zien te ontdoen van pies/poep/kots? Is dat niet erg goor..?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef: zo 19 apr 2026, 09:36 Maar moet je dan daarna natuurlijk die zuiger zien te ontdoen van pies/poep/kots? Is dat niet erg goor..?
Het water in de bak van de zuiger is natuurlijk vies, maar dat is een kwestie van even omspoelen buiten boven een putje. Ik zet de bak dan ondersteboven in de schuur om te drogen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wij hebben een spotcleaner van bissel. Die gebruik ik voor de bank. Bob heeft de neiging om als hij diaree heeft dat op de bank te doen. Dat werkt dus echt perfect. Ik weet niet meer wat ik zonder dat ding zou moeten. Het kost even wat geld (hij is nu geloof ik bij de appie in de aanbieding) maar het is zo ongelooflijk makkelijk. Helaas woon je een eind weg anders zou je em kunnen lenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

doranto schreef: Het water in de bak van de zuiger is natuurlijk vies, maar dat is een kwestie van even omspoelen buiten boven een putje. Ik zet de bak dan ondersteboven in de schuur om te drogen.
Ja dat is super simpel. Is echt niet vies. Even het vies water reservoir omspoelen en laten drogen.

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wij hebben zoiets. Heb dat ding al een jaar of 20. Indertijd voor een paar tientjes gekocht bij een bouwmarkt. Het merk is Alto, maar volgens mij heet dat nu Nilfisk. Mocht hij ooit stuk gaan, haal ik dezelfde dag nog een andere!
550x652.jpg
550x652.jpg (44.94 KiB) 284 keer bekeken
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Lizzy schreef: zo 19 apr 2026, 07:13 Ik weet niet of het overloopdiarree is maar ik denk eigenlijk van niet. De poep komt er bij haar wel regelmatig uitrollen zeg maar. En dat komt gewoon tijdens het slapen. En ze verliest ook al ruim een half jaar de ontlasting en nooit eerder ergens last van gehad. Wij zeiden altijd dat zij een spijsverteringssysteem van beton heeft.

De afgelopen twee dagen waren bijzonder ingewikkeld. Diarree is erger dan pies.... Alles zat onder de diarree. En dat kan dan niet de wasmachine in dus eerst alles schoonspuiten met de tuinslang. Gelukkig hebben wij een regenput in de tuin. Maar de wasmachine heeft echt overuren gedraaid en de incontinentiematten.... Pfft, die werden gisteren maar niet droog. Het was net te koud. En ze mogen niet in de droger. Dus uiteindelijk heb ik ze tegenover de airco gehangen en deze hele warme lucht laten blazen. Het was hier op een gegeven moment 24 graden :o

Gisteren heeft ze gekookte kip gegeten (vooral bouillon). Ik heb er Psylliumhusk en Zeoliet en Saccharomyces boulardii doorheen gedaan. Vannacht heeft zij Godzijdank geen diarree gehad en heb ik toch echt wel 6 uur slaap erop zitten! Want de 2 nachten ervoor vrijwel geen slaap. En de nachten zijn nu een week of 10 altijd onderbroken, minimaal 1 maar vaker 3 keer. En ik val vaak moeilijk weer in slaap. Dus ik heb wallen tot de kruipkelder en ben echt 10 jaar ouder geworden. Kan erg slecht tegen zo weinig slaap. Maar goed, het is niet anders.

Ik heb gisteren inderdaad azijn geprobeerd (het is vooral de bank). En toch ook een sopje biotex. Maar WC eend is ook wel een goeie! Want de lucht is nog steeds niet helemaal weg.

Van ellende heb ik gisteren ook wegwerp incontinentie matten gekocht. En daar wilde ze dus perse NIET op liggen. Dus ik ben de hele middag bezig geweest om haar uit te leggen dat dat echt een goed idee is, om erop te liggen. Vannacht heeft ze er braaf op gelegen. Ik had haar ook een luier om gedaan (om te voorkomen dat ze met haar bips alles onder smeert met diarree). Ze is met luier aan echt wel veel onrustiger. Dus vannacht hoop ik deze weer af te kunnen laten.

Op dit moment vind ik het echt tobben. Dus ik hoop dat we de diarree gauw onder controle hebben!
Ik reageer even op de incontinentiematten die niet in de droger mogen. Is dit iets: https://www.bol.com/nl/nl/p/wasbare-bed ... cmEALw_wcB deze wel namelijk. (Ik ken dergelijke vanuit m'n werk en die werken goed) Maar misschien moet je dan Fritzi ook uitleggen dat ze hier prima op kan liggen en werken de wegwerp dan net zo 'goed'

Ik hoop dat de diarree gauw onder controle is :bigarmhug: :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef: zo 19 apr 2026, 10:46 Wij hebben een spotcleaner van bissel. Die gebruik ik voor de bank. Bob heeft de neiging om als hij diaree heeft dat op de bank te doen. Dat werkt dus echt perfect. Ik weet niet meer wat ik zonder dat ding zou moeten. Het kost even wat geld (hij is nu geloof ik bij de appie in de aanbieding) maar het is zo ongelooflijk makkelijk. Helaas woon je een eind weg anders zou je em kunnen lenen.

Ahhh, dat is lief, dat je dat uit zou hebben geleend! Maar ik ga ff zoeken naar de verschillende merken!

Maar de slang, waarmee je de handel opzuigt, die wordt toch ook goor aan de binnenkant...? Moet je die iedere keer uitspoelen?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

doranto schreef: zo 19 apr 2026, 12:45 Wij hebben zoiets. Heb dat ding al een jaar of 20. Indertijd voor een paar tientjes gekocht bij een bouwmarkt. Het merk is Alto, maar volgens mij heet dat nu Nilfisk. Mocht hij ooit stuk gaan, haal ik dezelfde dag nog een andere!

550x652.jpg
Dank je! Ziet er ook goed uit! Ook niet echt een koopje zie ik. Die kost geen paar tientjes meer helaas!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Inge en Bono schreef: zo 19 apr 2026, 19:14 Ik reageer even op de incontinentiematten die niet in de droger mogen. Is dit iets: https://www.bol.com/nl/nl/p/wasbare-bed ... cmEALw_wcB deze wel namelijk. (Ik ken dergelijke vanuit m'n werk en die werken goed) Maar misschien moet je dan Fritzi ook uitleggen dat ze hier prima op kan liggen en werken de wegwerp dan net zo 'goed'

Ik hoop dat de diarree gauw onder controle is :bigarmhug: :-*
Ohh, bedankt voor de tip! Dat is ideaal, die kunnen gewoon in de droger!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fritzi heeft sinds eergisteren niet meer gepoept. Dus daar maak ik me nu zorgen over :-\

Plaats reactie