pearlsofpassion schreef: ↑zo 02 okt 2022, 23:26 Ik denk dat er ook behoorlijk wat mensen sterven door gevolgen van de maatregelen. Niet enkel uitgestelde zorg maar vb ook gewoon financiële problemen kunnen mensen doden. Stress idd ook. Kan ook een gevolg van de maatregelen zijn.Zullen genoeg omvallen bij het zien van de nieuwe gas of electra rekening
Er sterven ook mensen door de vaccinatie. Dat gebeurt. Dat weten we allemaal. Maar of dat nu zo veel is.... Dat is toch ook afhankelijk van leeftijd, gezondheid en geslacht ed.
En je bedoelt oversterfte die niet rechtstreeks en duidelijk door corona is? Of de corona slachtoffers er ook bij? Want dan lijkt het me nogal logisch dat er nog steeds oversterfte is.

Ik denk dat de algehele welzijn van de mens is aangetast. Eerst angst, dan eenzaamheid, ellende met bedrijfssluiting en, zelfs sportscholen dicht, geen leuke dingen mogen doen en onzekerheid, tekorten aan medicatie, grondstoffen etc mede door de maatregelen. En dat 2 jaar lang, en dan vervolgens een mega inflatie waar heel veel mensen niet meer weten hoe ze het moeten doen, geldzorgen, stress. En die diepvriespizza is goedkoper dan gezond vers voer.....oja en personeelstekorten waardoor er dus ook nog meer druk komt
Volgens mij is in deze rollende echt geen nieuwe lockdown mogelijk, dan vrees ik het ergste......
En ja dat treft dan zo ongeveer iedere leeftijdscategorie. We hebben het over meer depressies bij jongeren, maar denk dat dat in alle groepen geldt, maar wellicht met uitschieter jongeren, en dat is heel fijn want als je eenmaal een depressie hebt gehad blijf je de rest van je leven gevoeliger ervoor